Jeroen-Pion schreef :
Waardeloze constructie als je gewoon en alleen een filter wilt vervangen . Bovendien moet hij goed in het zicht zitten dat je er echt goed bij kunt , anders hou maar op .
Cav schroef filter incl kijkglas vervang je sneller , schoner , en zonder gepiel met 3 rubbertjes binnen 1 minuut . En kan rustig op een plek zitten waar je er net bij kunt .
Sterker nog je kunt het bijna met de ogen dicht , bij de door mij getoonde Delphi kom je ogen te kort ,secuur werken een must , maar als het zit zit het en werkt het prima !
Ok dank voor de info!
Het Delphi filter zit bij mij direct vooraan en je kan er volop bij, dus da's mooi. Alles zit & werkt voor nu dus prima, maar zal er rekening mee houden! Denk wel handig dan om deze winter maar eens te oefenen (sowieso bij het vervangen natuurlijk).
Nuttig topic trouwens. Deze 1GM10 is ook mijn eerste dieselmotortje! Ontluchten zelf heb ik ook nog niet getest (want alles loopt hier gewoon super), maar mezelf alvast wel vertrouwd gemaakt waar alle ontluchtingspunten/boutjes zitten, hendeltje van de opvoerpomp, etc.
Ik deed voorheen de grote beurten aan mijn buitenboordmotor altijd zelf, goed te doen. Voor deze dieselmotor van de winter alleen nog kijken of ik het 1e keer laat doen en dan meekijk, of gelijk zelf doen. Maar 't lijkt goed te doen, alles is vrij overzichtelijk en het is een mooi compact dieseltje. De 1GM10 is héél lang geproduceerd, dus veel van gemaakt dus veel voorbeeldfilmpjes etc. Dus ik denk misschien gewoon zelf het onderhoud ga doen.