Het buitenlager heeft iets speling.
Het zal een mm of minder zijn.
Maar het is echt gekomen na het opnieuw vastzetten van de keerkoppeling flens.
Hij is ook niet voor niks losgelopen. Welliswaar na 45jaar. Er stond al een flesje atf in de kist dus wie weet hoe lang ze al bijgevuld hebben.
@Koezt uiteraard is deze moer opnieuw geborgd. Dit was om het verschil wat hij vaster kon aan te duiden.
De vetus is toch gewoon een centaflex?
Heeft iemand ervaring met de vetus combiflex?
Dit is sinds een paar jaar op de markt en ziet er veelbelovend uit. De prijs is iets gunstiger, kan iets minder vermogen aan, Heeft een failsafe, maar ook dezelfde klem passing voor de schroefas als ik nu heb.
Ik heb berekend met 2000rpm varen. Is 23pk 23pk:2000rpm x 2,14 x100 is 2,46hp /100rpm
En zelfs vol vermogen is 2,76hp /100rpm
Deze koppeling is dus ongeschikt gezien deze maar 2,2hp /100rpm continu mag doen?
Edit: in de vetus handleiding staat naast het din vermogen voorbeeld: 15(1500rpm) x 2.4 =
36kw
Onze as draait gemiddeld ongeveer 950rpm 9,5x 2.4 = 22,8pk wat onze as noot gaat halen.
Ik snap dr geen bout meer van
Ik heb op marktplaats in ieder geval al een verloopring naar yanmar voor 20euro gescoord voor een vetus uniflex / combiflex.
@Jollenbaas. Zo schoon krijg ik onze bilge niet meer. Ziet er goed uit.
Ik zit in de centaflex catalogus te kijken maar op een 3gm30 hoort een cf-m-160?