gerhardstoel schreef :
Dat zwarte zou inderdaad goed grafiethoudend kunnen zijn. Dat verklaart de korrelige, metaalgrijze glans. Dat laat zich overigens goed wegkrabben, maar dan nog blijft er een hele gladde zwarte laag over... (Misschien zijn het alsnog 2 lagen...)
En moet er na een behandeling met korrel 40, nageschuurt worden met 120 (of 210), voordat de epoxy er op gaat?
Dank weer voor jullie hulp!
Dan is het vrijwel zeker grafiefhoudende antifouling.
Sikkens raadde destijds de eveneens niet meer verkrijgbare (2 comp) Polyurethaanteer aan als ondergrond en osmose preventie.Dat was kort vóór de ontwikkeling van epoxyteer voor hetzelfde doel.
Heb ik destijds ook gebruikt.
Dat zou die tweede zwarte laag wel eens kunnen zijn.Is wel te testen met thinner want daar lossen 1 comp verfsoorten vrijwel allemaal in op en 2comp pu niet.
Hoe dan ook , als je inderdaad epoxy wilt aanbrengen zul je alle bestaande verf eraf moeten halen en dt is een beste klus.
Gaat trouwens i.p.v. met 40er schuurpapier ook , en beter met een gelplane proscraper of soortgelijk ding.
www.bootaccessoires.nl/Gelplane-ProScraper
www.georgekniest.nl/Catalogus/...Scraper/product.aspx
Stuift niet zo en kun je op een stofzuiger aansluiten en geeft daarom minder rommel.
Of , goedkoper maar zonder stofzuigeraansluiting:
www.toolstation.nl/shop/Verf+a...m/d210/sd3156/p99303
Gamma heeft die dingen trouwens ook nog wat goedkoper als eigen merk.
Ad