Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Knieverstevigingen Marieholm IF

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 14:03 #903555

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Ik ben bezig met knieverstevigingen voor de wantputtingen aan het maken voor mijn Marieholm IF.

Heb ze al uit Airex schuim gemaakt, en ga ze lijmen met stewatix ingedikte epoxy.
De fillets rond de knieën zelf doe ik met rode micoballoons ingedikte epoxy.

De bedoeling is dat ik het ga bekleden met 300grams keperweefsel en dan 4 lagen.
Ik zoek wat advies m.b.t hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Hoeveel lagen kan ik tegelijk erop lamineren, en hoe zouden jullie het weefsel knippen vooraf aan lamineren? Doe je het uit 1 stuk (voor 1 helft van de knie) of in meerdere stukken?

Dit topic is ook bedoeld om voortgang met jullie te delen.











Laatst bewerkt: 01 jan 2018 14:06 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 14:31 #903560

Zo, je pakt het goed aan Jeroen! Van lamineren heb ik geen verstand dus kan ik je helaas niet mee helpen. Maar ben wel benieuwd hoe je die groene lijmtroep waar het vinyl mee vastzat zo mooi van de romp af hebt gekregen? En ga je ook nieuwe onderwantputtingen monteren? Ik heb ze voor mijn IF destijds via de Zweedse vereniging laten opsturen maar begrijp dat daar geen voorraad meer is. Weet jij een goed alternatief? Bij mijn 26 zouden ze eigenlijk ook vervangen moeten worden.

Erg fraai modelscheepje op de achtergrond ook trouwens ...
Marieholm 26
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 14:32 door Stockpaert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 15:11 #903564

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Hey Ruben, ik heb contact gehad met Mareck van de (dacht ik) Deense Marieholm vereniging.
Hij gaf aan dat het niet meer rendabel was om de onderwantputtingen te maken.

Jammer, want dat zijn hele mooie solide stukjes techniek, gefreesd uit 1 stuk.

Het alternatief zijn deze www.seacamper.net/index.php?op...le&id=177&Itemid=865
Kleine kanttekening is dat hij wel geassocieerd is met iemand uit NL waar ik liever geen zaken mee doe. ;)

Deze wantputtingen vind ik niet zo mooi als de Deense uitvoering, die uit 1 massief stuk bestaan, maar zijn wel een goed alternatief.

Als ik deze wantputtingen kies, dan moet ik ze eerst monteren, vordat ik ga lamineren.
Want het dicteert wel enigszins de opening in de knie onder de rvs plaat.

Er zijn nog meer alternatieven, namelijk een wichard wantputting monteren, of een topwantputting pakken, en daar een plaat onder lassen.
Dan beperk je de zijdelingse kracht, en de kans op afbreken ook.

Ik twijfel nog wat ik ga doen :blush:

De vinyl en de lijmtroep verwijderen is echt een rot klus, zorg voor een goed stofmasker.
Ik heb nu nog steeds last van een geïrriteerde keel/luchtwegen.
En moet nog wel wat netter schuren/schoonmaken voordat ik begin met lamineren, dus gebruik echt een goed stofmasker en ook veiligheidsbril/schild.

Ik heb dit ding www.trailerandtools.nl/Nylon-b...boormachine-6.4mm-as op een boormachine gebruikt, is ook bij een Formido te krijgen, alleen wat duurder.

Hopelijk heb je er wat aan, en modelscheepjes zijn leuk.
Deze ga ik nog op afstand bestuurbaar maken.

:woohoo:
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 15:15 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 15:30 #903566

er is dikkere epoxy verkrijgbaar om op de kop te plakken.
1 hooguit 2 laagjes per keer voor het op de kop gedoe.
langs de romp kan wel in 1 keer.de karacht van de verstaging wordt overgebracht op de romp. daar zou ik niet op een matje,weefsel in vaktermen, meer of minder kijken.
zoveel mogelijk vooraf knippen, er mee rekening houden dar de lapjes maar 1 x een 90 graden bocht maken.
zou het schuim er eerst in lijmen met verdikte epoxy lijm.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 15:30 #903567

  • Watermaat
  • Watermaat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1683
Leuk te volgen; alle Marieholm klussen! Mijn "toekomst" als ik evt as seizoen er een ga varen.

Ik zou als wantputting eerder aan een U bout denken en die goed naar de mastvoet richten. Hier een 8mm uitvoering die sterk genoeg zou moeten zijn.

www.kokwatersport.nl/wichard-u...vs-a2-m8x80mm/p21003
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 15:44 #903569

Sonador schreef :
Hey Ruben, ik heb contact gehad met Mareck van de (dacht ik) Deense Marieholm vereniging.
Hij gaf aan dat het niet meer rendabel was om de onderwantputtingen te maken.

Jammer, want dat zijn hele mooie solide stukjes techniek, gefreesd uit 1 stuk.

Het alternatief zijn deze www.seacamper.net/index.php?op...le&id=177&Itemid=865
Kleine kanttekening is dat hij wel geassocieerd is met iemand uit NL waar ik liever geen zaken mee doe. ;)

Deze wantputtingen vind ik niet zo mooi als de Deense uitvoering, die uit 1 massief stuk bestaan, maar zijn wel een goed alternatief.

Als ik deze wantputtingen kies, dan moet ik ze eerst monteren, vordat ik ga lamineren.
Want het dicteert wel enigszins de opening in de knie onder de rvs plaat.

Er zijn nog meer alternatieven, namelijk een wichard wantputting monteren, of een topwantputting pakken, en daar een plaat onder lassen.
Dan beperk je de zijdelingse kracht, en de kans op afbreken ook.

Ik twijfel nog wat ik ga doen :blush:

De vinyl en de lijmtroep verwijderen is echt een rot klus, zorg voor een goed stofmasker.
Ik heb nu nog steeds last van een geïrriteerde keel/luchtwegen.
En moet nog wel wat netter schuren/schoonmaken voordat ik begin met lamineren, dus gebruik echt een goed stofmasker en ook veiligheidsbril/schild.

Ik heb dit ding www.trailerandtools.nl/Nylon-b...boormachine-6.4mm-as op een boormachine gebruikt, is ook bij een Formido te krijgen, alleen wat duurder.

Hopelijk heb je er wat aan, en modelscheepjes zijn leuk.
Deze ga ik nog op afstand bestuurbaar maken.

:woohoo:

Jammer dat de uit 1 stuk puttingen niet meer leverbaar zijn inderdaad. Die Duitse dingen zijn gelast en vraag me af in hoeverre dat betrouwbaar is. En ze zijn wel heel erg duur. Dat van die verkoper begrijp ik ;) Dan voel ik inderdaad ook meer voor een nieuwe u-bout of wichard putting.

Balen dat die groene lijm er zo moeilijk af te krijgen is. Ik had al zo'n vermoeden. Heb net dat bruine vloerzeil uit mijn boot gesloopt en daar zit het ook onder (gelukkig maar op een paar plaatsen). Moet er ook af omdat ik het polyester van de vloer gewoon wil schilderen. Stuk hygiënischer dan dat smerige zeil. Ga het eerst eens met een staalborstel proberen. De wandbekleding laat ik dan toch maar zitten ... (mijn M26 heeft gelukkig al knieën, zij het van RVS maar dat werkt vast ook).
Succes met je klussen! Ik volg ze met belangstelling.
Marieholm 26
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 15:45 door Stockpaert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 15:47 #903570

  • Wadrover
  • Wadrover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 121
Fantastisch schip een IF, heb er zelf jarenlang 1 gehad. Bij mij had een vorige eigenaar een gat geboord door de balk van de mastondersteuning tbv toplicht elektra met inwatering tot gevolg. Bij ons was de ondersteuning dus een zwakker punt dan de puttingen. Is die bij jou nog droog en sterk?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 16:34 #903582

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
@ Stockpaert:

Daar heb ik een foto/kopie van (die knieën) in jou M26.

Afgelopen weekeinde een hele "bult" aan documentatie opgehaald bij een oud lid die ermee stopte.
En daar zat het tussen, en ook originele papieren van de klassevoorschriften, en een origineel eigenaarshandboek, een halve auto vol zeg maar.

@Wadrover, dat is inderdaad een zwak punt.
Zover ik heb kunnen zien is dat mooi droog, ook heb ik al de schroeven van de mastvoet eruit gehad. Die ga ik nog vervangen voor stokschroeven met epoxy om ook inwatering tegen te gaan.

@Watermaat, die U bout bedoelde ik ook, maar of er ruimte genoeg is om hem richting de mastvoet uit te lijnen weet ik niet. (i.v.m. plaat onderdeks)

@Helmsman38, bedankt voor de tips :woohoo:
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 16:35 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 17:11 #903585

  • Jurrien
  • Jurrien's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 552
Lekker bezig Sonador!
Voor wat betreft die putting, dat is origineel een 8mm oogbout. Deze heb ik vervangen door 10mm oogbouten (A4, rvs-paleis). Na zo'n 40 jaar zagen de originele oogbouten er nog prima uit. Ik zou mij er dus niet al te veel zorgen over maken!

Succes, groet, Jurriën
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 17:33 #903590

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Bedankt voor de tip Jurriën.

Ik zat te denken om inderdaad ze te opwaarderen naar m10 met een plaat eronder.
Heb inmiddels een aantal originele topwantputtingen verzameld, en kan er wel een paar aanpassen met een plaat eronder.

Ik heb hier wel een krom onderwantputting exemplaar liggen, zal er even een foto van maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 17:39 #903591

Sonador schreef :
@ Stockpaert:

Daar heb ik een foto/kopie van (die knieën) in jou M26.

Afgelopen weekeinde een hele "bult" aan documentatie opgehaald bij een oud lid die ermee stopte.
En daar zat het tussen, en ook originele papieren van de klassevoorschriften, en een origineel eigenaarshandboek, een halve auto vol zeg maar.

Haha dat is wel toevallig, ondanks ene map documentatie bij de boot heb ik van de verstevigingen zelf geen info. Mocht je tzt aan het scannen gaan dan houd ik me aanbevolen ;)

Misschien een beetje off-topic waarvoor excuses; maar wilde je voor de wantputtingen die oogbouten van wichard gebruiken of hun u-bout? Ik neig naar de oogbouten. Die kunnen dan exact op de originele plek in 'voetrail' (of hoe dat ook heet, bedoel die opstaande rand langs het gangboord) geplaatst worden. Bij een u-bout wordt dat, als je hem tenminste in lijn met de trekkracht wilt plaatsen, lastiger denk ik?
Marieholm 26
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 17:40 door Stockpaert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 18:26 #903598

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Ik neig naar originele topwantputtingen, aangepast met een plaat eronder.
En die als onderwantputting gebruiken.

De plaat zorgt er dan voor dat de zijdelingse kracht verdeelt word, en dat die dus niet meer de neiging tot knikken heeft. Waardoor dus de originele M8 oogbouten falen bij golfslag en vaak te slappe verstaging.

Een U bout kan ook, je zal dan die plaat onderdeks moeten opmeten en daarop je formaat U bout afstemmen.

De knieversteviging wat op jou M26 zit werkt denk ik wel anders, dan wat Tord Sundén gedacht had.

De knieversteviging (achteraf) getekend door Tord Sundén zelf, richt zich op het tegengaan van het "torderen".

En wat jij hebt zitten, trekt/houd de boel in lijn met een trekstang.

Als de stag zijwant aan de wantputting trekt, en de hoek waarin het zich bevind, heeft de boel de neiging tot roteren. Het dek komt aan de buitenkant omhoog, en de binnenkant naar beneden. (met buitenkant bedoel ik de kant aan het water, de binnenkant de kant richting de mast)

De knie verhindert dit.

Zoals jij het hebt zitten, trekt die juist de buitenste deel naar onderen, en brengt zo de krachten over naar de romp. Ik vind het een fraaie oplossing zoals het in jou boot zit!

Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag. :)

De reden dat ik het doe zoals klasse voorschrift is, als het mij ooit lukt om naar Engeland te zeilen. Dan kan ik ook wel eens een keertje richting Denemarken of Zweden zeilen, om een wedstrijd daar te doen. Wie weet of het me gaat lukken, maar mag graag dromen ;)

EDIT: ik haal jou M26 in de war met een andere M26


:P

Zoveel plaatjes en info, tis net spaghetti in mijn hoofd soms.
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 18:59 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 18:54 #903605

Beste Sonador.....................hoe kan een stag aan de wantputting trekken???
Je hebt voor en achterstag(en) en zijwant(en)..................Doei.
Gert
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 18:55 door FriendlySailor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 18:57 #903609

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Zijwant doel ik op, als in topwant en onderwant.

Bedankt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 21:05 #903640

Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met keperweefsel. Heb dat nog nooit gebruikt. Zo wie zo moet je het onder 45 graden in een verbinding lamineren dus dan lijkt mij dit niet heel economisch. Ik gebruik hiervoor altijd 45/45 legsel van 450 gram. Ik wil je met plezier wel wat opsturen genoeg voor deze twee knietjes.

OK, hoe ik dit zou aanpakken.

Je hebt de schuim onderdelen al mooi pas en met een rond hoekje.
Eigenlijk jammer want je had de schuimplaat eigenlijk eerder van laminaat moeten voorzien, dat is makkelijker dan de kleine stukjes die je nu hebt.
Gebruik je keperweefsel om beide zijden van het schuim te voorzien van een laminaat 4x300 aan elke kant. Je driehoekige stukje beide zijden om de ronde hoek heen vouwen. Laatste laag is peelply!
Na uitharden de randen bijwerken.
Lijm de schuimdelen onder de goede hoek aan elkaar met een beetje ingedikte epoxy.
Maak in de haakse hoek een microballoons fillet, maat pizza snijder. Dat doe je zo:
Epoxy indikken met microballoons tot een meer dan stevige pindakaas, je moet het nog net kunnen omroeren (je gebruikt de bruine, dat is prima)
Afhankelijk van de epoxy die je gebruikt wil het na enige tijd vloeibaarder worden, dus goed stevig maken.
In de hoek zetten en rond afstrijken (kan ook met 40mm pvc pijpje). Let niet op de beëindiging, dat werk je later pas af als het hard is.
Lamineer op een met plastic bedekte tafel strookjes keperweefsel (maar beter de 45/45 legsel) van 10cm breed en voldoende lengte maar wel onder 45graden.
Pulk het voorgelamineerde strookje van het plastic af en leg dit over de microballoon fillet.
Doe dit nog drie keer elke laag iets verspringend t.o.v. de vorige. (dus nat in nat, niet de fillet eerst hard laten worden!)
Peelply weer als laatste.
Na uitharden overtolligheid langs de randen weghalen.

Nu heb je een prefab knietje dat je met de stewatix epoxy op de plek kunt lijmen. Na uitharden wederom onder 45 graden tegen romp en dek lamineren, met een fillet langs de randen van het schuim) Onderste boven 4x300 aanbrengen moet wel lukken, maar als je dat niet vertrouwd dan in twee keer, wel weer met peelply als tussen stap.

Succes :)

nb. je mag ook bij mij langs komen zo dat ik je ff wat fijne kneepjes kan leren ...
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 21:07 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 21:44 #903642

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Bedankt Noballast voor de tips en het aanbod.

Over het keperweefsel twijfelde ik al, ik had het gekozen vanwege dat het "de bocht" om moest in mijn gedachtegang.

Maar inderdaad een 45/45 legsel is wel logischer/makkelijker en economischer.
Dus dat ga ik dan ook gebruiken!

Het idee van een prefab knietje had ik helemaal niet aan gedacht :blush:
Ik heb nog ruim voldoende airex plaat om dat alsnog te doen eventueel.
Maar wat ik nu heb gemaakt is nog los van elkaar, heb het alleen zo op de foto gezet.

Bedankt voor het tijd nemen om het uit te leggen :woohoo:
Ik wil je niet belasten met dat je mij wat fijne kneepjes leert, heb al zoveel geleerd door alleen jou teksten/verslagen over jouw bouw te lezen.
Waarschijnlijk kom ik er wel uit, zeker met zo'n goede uitleg als hierboven!
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 21:55 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 21:54 #903643

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Hier nog een foto

Links: een originele topwantputting Marieholm 26
Midden: een originele topwantputting Marieholm IF
Rechts: een originele onderwantputting Marieholm IF en vermoed dat op de 26 hetzelfde zit

Als het goed is kan je de lichte knik die in de onderwantputting zien zitten



Wat mijn plan is, is een originele topwantputting voorzien van een plaat die ik eventueel (laat) las(sen) aan de oogbout.

En die als onderwantputting gebruiken.
De plaat fungeert dan om de zijdelingse krachten op te vangen, en voorkomt knikken van de bout.
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 21:56 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 22:00 #903646

Aanvulling: maak tov putting/Bouten een sparring in je schuim en vul dit weer op met stewatix epoxy.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 22:10 #903647

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Zo zit het bij een zusterschip (die ik als voorbeeld gebruik voor diverse dingen), t.h.v. de plaat en de bouten zit een uitsparing (zie je op de foto niet). Normaal loopt er een borgplaatje tussen de 2 bouten, die kan dus vervangen worden doordat er een uitsparing zit.

Ik denk dat ik overga naar borgmoeren.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 01 jan 2018 22:27 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 22:58 #903651

O ja, nou zie ik het. was dus een overbodige aanvulling, er gaat niets doorheen.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 23:07 #903652

  • Watermaat
  • Watermaat's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1683
Zusterschip met mooi geverfde binnenkant zonder (loshangende) isolatie zie ik.
Netjes gedaan !
Ga jij onderdeks weer isoleren of laat je het weg onder de gangboorden?
NB: ik heb ooit eens een Beneteau Kerlouan leeg gemaakt en uiteindeijk alleen isolatie (keukentapijt) op de zichtbare huid gebruikt en 5mm wit geschilderd multiplex als plafond panelen. Rest mooi schoon wit geschilderd. Viel me toen erg mee met condens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 01 jan 2018 23:42 #903653

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Ik ga het net zo schilderen, en hoe ik het verder ga afwerken weet ik nog niet. :blush:
De nacht die we erop hebben geslapen was het buiten koud, en binnen was het aardig vochtig, maar OK qua temperatuur (geen kachel) maar wel erg vochtig, het druppelde zo op mijn kop.

Het schuimvinyl, en het hemeltje dient ook vervangen te worden, en kan het isoleren erin mee pakken als ik dat ga doen, het is wel iets voor een latere datum. :whistle:

Ik ben eigenlijk al erg blij als de knieverstevigingen goed lukken.
Laatst bewerkt: 02 jan 2018 05:53 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 02 jan 2018 08:19 #903666

De foto's van de oogbouten/wantputtingen bekijkend
begrijp ik dat het tapeind de oogbout/wantputting
van het onderwant licht verbogen is.

Verklaarbaar: het topwant trekt recht omhoog,
het onderwant trekt diagonaal aan de putting.

Zouden (zonder laswerk) ringen of platen
om de krachten te verdelen kunnen volstaan?

Daarbij: de trekkrachten spelen zich onderdeks af,
het oppervlakte aan de bovenzijde vergroten
voorkomt alleen een 'kantelmoment',
ook opgevangen door de gaffel
van de wantspanner.

Mocht je de gebogen putting hergebruiken,
zou ik gaan voor de optie om deze
daar te plaatsen waar deze zat:

Buigen en weer in een andere richting buigen
komt de sterkte niet ten goede.

Ik volg het project belangstellend,
goed en leerzaam werk!
Forumlid sinds 21 augustus 2008
www.waterrimpels.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 02 jan 2018 16:58 #903801

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
De wantputtingen die je op de foto ziet, zijn allemaal "reserve"

1 topwant moet ik vervangen, want die is flink verbogen.
Vermoedelijk toen de mast knak zei.

Ik weet nog niet wat ik precies ga doen, of een setje topwantputtingen aanpassen.
Of de andere optie.

Vanmiddag de knieverstevigingen even "gepast" zal straks foto's plaatsen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Knieverstevigingen Marieholm IF 02 jan 2018 17:22 #903806

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Even gepast tussen de andere werkzaamheden door.
Als ik hem zo monteer dan kan ik de moer van de topwantputting niet meer aandraaien of losdraaien.

Dus even terug naar de tekentafel.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 02 jan 2018 17:24 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl