Haha ik vond het al een aparte zin
.
Maar ik snap je, de hoge SW waarde van een hurley is waarschijnlijk te verklaren door het zeil oppervlakte en zeilplan, het is gewoon geen snelle zeiler. zeilend is een snelheid van 9km prima te doen maar daar boven wordt het een uitdaging. halve wind lukt dat soms en aan de wind met niet te veel golven.Erg hoog kan de Hurley ook niet.Het is dan ook een Zeil handicap.
Met de motor daar in tegen loopt de hurley binnen no time 9km en loopt ook snelweg. de huidige schroef is hier ook op gemaakt mijn berekeningen ook.
Ik ga nu niet mijn hele project op een forum zetten omdat ik nog belang hierin heb maar het komt erop neer dat ik mij helemaal gefocust heb op 1 snelheid. en daar alles opgebouwd heb.
De keer zijde hiervan is dat ik met stroming veel meer in boet en ik over jou waardes heen ga om dezelfde snelheid te halen. Omdat ik in mijn huidige vaargebied wel stroming heb ga ik dit aanpassen.
Ook was mijn romp helemaal kaal tot op de gelcoat zonder aangroei. en ook volledig leeg.
Als ik de Hurley ga beladen tot het zelfde gewicht als jou Feeling 29 Ga ik natuurlijk ook inboeten, mijn waterlijn en waterverplaatsing wordt anders.
Er kom hydrodynamisch veel meer bij kijken dan een standaard model.ik verwacht met de nieuwe configuratie een hogere gemiddelde snelheid te hebben t.o.v stroming/wind enz, en een lagere top. Ik heb dan ook per vaar gebied een andere configuratie. maar dan heb ik dus in de regel een hoger verbruik ik verwacht dan op 25/30 ampere te zitten bij 9 km maar dit ook te behouden met stroming. nu zakt de hurley terug naar 3km met een beetje stroming.
Ik hoop dat dit alles een beetje verklaard , mijn intentie is om dit project met jullie te delen maar ik ga niet alles openbaar maken er zitten voor mij heel wat uren rekenwerk in.