De mast heb ik nu op mijn gemak kunnen bekijken en heb (natuurlijk) een paar vragen

Da's een aardig lijstje, maar even punt voor punt afwerken
- de voorste stag, deze is dubbel genomen (er zit een trommel voor een rolfok op) echter, bovenin gaat hij door een soort van katrol (sorry ik ken nog niet overal de juiste benaming van) en op dat punt kan ik zien dat het staaldraad uit elkaar is gedraaid, het ziet er nog wel schoon en roestvrij uit maar ik vraag me af of ik die voorstag moet vervangen.
Uitgedraaid staaldraad is een flink deel sterkte kwijt, dus vervangen. Maar als ik het zo lees, heb je het waarschijnlijk over het fokkeval, en niet het voorstag? In dat geval zou ik het vervangen door een normale val, bijvoorbeeld van dyneema.
- Er zitten wel heel veel staaldraden aan de mast, is er iemand die misschien een tekening heeft vd verstaging op een hurley 700? (of een duidelijke foto van hoe het hoort te zitten?)
Hurley700 is veel voorkomend, ik kan wel wat foto's maken bij een makelaar in de buurt die er twee heeft liggen.
- De touwen die dienen om de zeilen te hijsen, hoe noemen jullie die en zou het handig zijn die te vervangen? (zien er redelijk uit, maar de mast heeft 2 jaar in het gras gelegen dus ze zijn ERG smerig)
Dan heb je het over vallen. Heb je er twee of drie (spinnaker) van. Kijk of ze erg versleten zijn: wassen helpt meestal wel tegen het vuil, maar ze moeten wel weer mooi soepel worden. Zo niet, dan inderdaad vervangen.
- De touwen die aan de diverse fokken zitten, hoe noemt men die? en is het aan te raden ook die direct te vervangen?
Dat zijn de schoten. Ook weer: eerst wassen en kijken hoeveel te versleten zijn. Als ze soepel zijn en geen echte beschadigingen hebben (rafels) dan kunnen ze waarschijnlijk best nog even mee.
Voor alle lijnen geldt: heb je geslagen drie-strengs in plaats van een gevlochten mantel, dan kan je het beter vervangen: dat spul gaat "naaldjes regenen" na een paar jaar en is dan beslist niet sterk genoeg meer.
Verder een vraag m.b.t. de ramen, bij de hurley lijken de ramen gekit te zitten tegen de kajuit en dan middels een aluminium profiel netjes vastgeschroefd te worden, welke kit raden jullie aan en wat voor een goedje kan ik gebruiken om de restn duct tape te verwijderen? (op de boot is nog de originele laklaag aanwezig, alle hurley-700 aanduidingen zijn volgens mij nog origineel waardoor ik deze conclusie trek)
Kwa kit ben ik voorstander van sikaflex (de 291): in ieder geval een goede rubberbasis-kit gebruiken, geen siliconen of iets dergelijks. De meeste bouwmarkt-kitten zijn niet ideaal op de boot.
Een Hurley is van oorsprong niet geschilderd: de kleur zit in het polyester (gelcoat). Duct tape is meestal prima te verwijderen met een beetje wasbenzine.