Goed, hier dan ook nog even de toevoeging.
Gisteren de sluis uit gekomen, zeiltje bij.. plop motor uit.. NEE HE?!
Achter ons zaten 2 binnenvaart schepen, die even opgeroepen met de vraag hoe we hun niet in de weg konden zitten aangezien de motor dus uitgevallen was. Zij stuurden bij, en dat ging allemaal goed.
Toen nog 'n zeiltje bij, en de stuurautomaat er op.
Boekje gepakt en gedaan wat er stond: Stap 1 brandstof.. Zou nog genoeg moeten zijn?! voor de zekerheid onze reserve tank van 20 liter er maar bij gemikt..
Stap 2: ontluchten met opvoerpomp..
Gedaan.. maar nog steeds niet starten..
Gezien onze ervaringen wilden we geen risico's nemen en hebben we de kustwacht opgeroepen, zij stuurden wel 2 KNRM reddingsboten vanuit urk.
Eenmaal aangekomen hebben ze ons op sleeptouw genomen naar urk. Helaas is er een stuk potdeksel rand afgebroken door het slepen, maar goed dat is vast wel te fixxen en we wilden toch een andere ankerrol. Dus dat maakt ons niet meer uit.
Daar de boot gelaten voor wat het was, en homme (Whizzman) heeft ons opgehaald en naar de jachthaven gebracht om onze auto's op te halen.
Daarna zijn we toch nog even naar de trintelmeeting gereden en kreeg ik een hoop tips en informatie. Daarna naar huis. Eindelijk weer thuis.
Vandaag dus terug naar urk en eerst een paar keer heen en weer naar de pomp om wat extra diesel te halen. Zodat er zeker weten genoeg in zit.
Vervolgens de tip van Web opgevolgd (brandstof systeem ontluchten bij verstuiver? wartel dingen? losdraaien, ronddraaien op startmotor tot er wat uit komt zonder bubbels en dan vast draaien en starten..)
Zoiets dus..
En toen deed ie het weer!
Heel voorzichtig naar Lelystad gevaren, boot in de box gelegd, mijn auto weer uit urk opgehaald en spullen van de boot af en naar huis..
Nu op de bank hangen en even niets meer doen.. Morgen weer aan 't werk.
De boot is smerig en hier en daar beschadigd, maar dat komt vanzelf allemaal wel weer goed. Eerst even een paar weken geen boot, en dan voorzichtig eens wat beginnen met klussen.