Waar het om draait is dat het eenvoudig is om dan maar mensen af te serveren en een oordeel klaar te hebben.
In de eerste plaats diegene die overleden is door zijn eigen "domheid", die hoort of leest er niets meer van,de enige die je er mee kunt kwetsen zijn de nabestaande.
Ten tweede wat de 1 domheid vind is voor de andere een avontuur als je maar lang genoeg doorgaat met de lat te verleggen is alleen diegene die achter de pc zit slim en de rest is darwinvoer, dat niemand dan nog iets onderneemt tja dat is het risico.
Zoveel is er ook niet bekend,ze hadden eerder een motorstoring en op de plaatjes ziet het interieur/exterieur er niet zo bijzonder uit.
Neem aan dat diegene die kritiek geven nooit een motorstoring hebben gehad en ook nog nooit iets doms hebben gedaan of ben je alleen een alleen een loser als het fout gaat?
vandaag hier stond hier in de krant dat er 2 jongeren zijn overleden 20 en 22 waarschijnlijk door te hard rijden (wat diegene die hier met zoeen uitgesproken mening zeker nooit gedaan hebben)tja eigen schuld,jammer had je maar niet te hard moeten rijden?
ReinierZeilt schreef :
jeex schreef :
Avonturiers, zeilers. Het type mensen dat in het verleden voor de eerste maal om de Kaap voer, de Barentszee ontdekte, of Antarctica aandeed. Deze drie zeilers zochten het avontuur en hebben naar ik vrees iets meer avontuur gekregen dan gehoopt.
Ik vind dat het wel enig verschil maakt of je 'alle' mogelijke voorbereidingen hebt getroffen en dan 'pech' krijgt of dat je dat niet doet en dan 'pech' krijgt, ook al is het resultaat hetzelfde...
jeex schreef :
Voor de nabestaanden is het allemaal bijzonder triest. Minstens zo triest is het voor hen om te zien dat er 16 miljoen schippers aan wal staan die het allemaal beter weten. Enige piëteit voor opvarenden en nabestaanden in de uitingen hier zou wel gepast zijn.
Tuurlijk is het enorm triest voor de nabestaanden als ze inderdaad een zeemansgraf hebben gekregen. Ook zal het vast niet aangenaam zijn als diezelfde mensen horen of lezen dat er (veel?) mensen een 'niet-zo-positieve' mening hebben over de manier waarop deze mensen hebben geprobeerd (of nog steeds proberen) om hun doel te bereiken.
Maar dat verandert niets aan het feit dat er hier best wel wat mensen zijn die het als onverstandig beschouwen om met dat schip zo snel nadat ze in de problemen zijn gekomen weer uit te varen, en ook nog eens naar gevaarlijker water onder verwachte weersomstandigheden waaronder het beter was geweest om even in de haven te blijven. Dat mag toch best gezegd worden, of is alleen jouw mening toegestaan?
Overigens, ik ging even zoeken op het net, en vond een interessant documentje (ik wist niet dat er dergelijke eisen bestonden
):
'Solas V regels voor zeegaande pleziervaartuigen'
Ik vraag me af of je zou kunnen beweren dat ze aan de gestelde eisen hebben voldaan, vooral die van 'informatie aan land'...
...
Die van die dronken figuur op de steiger die verzuipt is een toepasselijk voorbeeld: hoe denken jullie erover als die persoon dronken achter het stuur van een auto was gaan zitten, en zich dan doodrijdt? Is dat dan wel eigen schuld of ook nog steeds 'zielig'? En dan nog een graadje erger: bij die botsing rijdt hij/zij iemand anders dood? Dat is dan pech hebben voor die onfortuinlijke persoon, en niet de schuld van die dronkelap?