DavidS schreef :
WADnWIND schreef :
Dat zelfde geldt voor veiligheidshelmen, daar mogen alleen stickers op met speciale lijm die bewezen niet het kunststof aan tast.
Die bewezen speciale lijm houdt een blok beton wel tegen?
Waar zijn we mee bezig?
Je doorziet niet hoe het werkt, en maakt vervolgens een lekkere klinkende opmerking.
In geval een dergelijk veiligheidsmiddel niet goed werkt tgv. bezwijken of falen, waar het wel gewerkt zou moeten hebben, komt er een onderzoek. Een dergelijk onderzoek is van belang om de oorzaak te achterhalen. Mogelijk staan (levens) verzekeraars dan te dringen om de uitslag. Zodra er een uitslag is met een aanwijsbare oorzaak zal een verzekeraar daar gevolgen aan vast kunnen binden m.b.t. de schadevergoeding of een claim kunnen neerleggen bij iemand of iets.
Het het kan gevolgen hebben voor de naaste opvarenden, familie, collega's en werkgevers.
Heel simpel:
Je geraakt overboord op het ijsselmeer, watertemp 15-19 graden. Je reddingsvest zou normaal gesproken dagen goed blijven en je wordt 30 minuten later gevonden. Prima.
Nu loopt je vest, tgv. je zelf aangebrachte wijzigingen, binnen 20 minuten leeg? Vervelend.
Na onderzoek blijkt dat het vest poreus was. De fabrikant wordt te verantwoording geroepen. Óf het vest blijkt nog van de Romeinen, óf het vest is nog actueel, maar er is aan gemodificeerd?
Nu bleek het slachtoffer mee te varen met jouw schip als opvarende en had het vest ook van jou gekregen voor de reis. Dan moet je toch heel goed in je schoenen staan als je de hierna volgende juridische gang zonder kleerscheuren gaat doorstaan.......
Nog afgezien van de letselschade wolven.