Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:13 #1159962

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15075
brambo schreef :
AndreAzuree schreef :
brambo schreef :
Ondanks alle verhalen hier. Zou er maar voorzichtig mee zijn. Ooit aangehouden voor de kust van Duinkerken en daarna opgebracht naar het Douanekantoortje aan de haven.

Ik had wel een kadaster teboekstelling, maar als klasse B (binnenvaart). Volgens het Kadaster kon ik dan volstaan met een Certificaat voor de vaart naar Frankrijk.

Nee, dus. Direct een boete gekregen. Met behulp van een Douane auto naar een betaalautomaat gebracht om te pinnen.

Men had een multo map bij zich met daarin voorbeelden van alle buitenlandse documenten die geldig waren voor de vaart via zee naar Frankrijk.

Ze zaten nog op te tellen wat ze die dag aan omzet gemaakt hadden.

Feitelijk kwam het allemaal door mijn vrouwelijke bemanningslid, die naar de douaneboot vriendelijk zwaaide. Onmiddellijk werd de rubber boot gelanceerd en daar kwamen ze met 4 man aanstuiven.

Eind goed al goed. Uiteindelijk had het kadaster verkeerd advies gegeven en na lange discussies met de Franse overheid, die gelijk bleken te hebben, heb ik de boete teruggekregen van het kadaster.

Je moet uiteraard de Kadaster inschrijving doen als het schip in Nederland ligt.

En hou vooral in de gaten, dat een teboekgesteld schip Register Goed status heeft.

Let hierop als je boot wilt kopen. Dan moet de eigendoms verandering officieel overgeschreven of uitgeschreven worden, anders kan een hypotheekverstrekker of de eigenaar van het gestolen schip zijn bezit of het onderpand zo weer ophalen.

Met een kopje koffie en een vriendelijk gebaar los je niet altijd een controle op. Je zult maar ergens aan land willen gaan als blijkt dat je niet wordt toegelaten met je "knutsel" document.

Bram

Nog een aanvullende tip. Als je boot laat bouwen, zorg dan dat al gedurende de bouw het schip teboegesteld is. Mocht het met werf financieel verkeerd aflopen en het schip is nog niet geleverd, dan heb je geen schip en ook je aanbetalingen zijn verdwenen.

Met een teboekgesteld schip is het je eigendom en kunt je bezit zo weghalen, als het mis gaat met de werf.

Bram, bedoel je met " te boek stellen" een kadaster-registratie? Want dat is nou juist praktisch onmogelijk....

Te boek stellen is de term voor een registratie in het scheepskadaster. In tegenstelling tot huizen en gebouwen is de overschrijving relatief eenvoudig. Zonder overdrachts belasting.

Ons bootje is te boek gesteld. Maar het vervangen van het motortje kost toch weer een paar honderd euri om het ook netjes in de papieren te krijgen.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:21 #1159965

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3729
ReneK schreef :
nog niet , maar zit er waarschijnlijk wel aan te komen , als ik niet onder USA of poolse vlag ga varen

Polen is het makkelijkst: blauwe baan eraf knippen en op de kop hangen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:29 #1159970

Voor de mensen die nog van mening zijn “ het valt wel mee “ dat knutselwerkje

Juridisch

Kortom als je alles weg haald wat te maken heeft met het koninkrijk der Nederlanden , heb je niks maar is niet strafbaar in elk geval .

De knutselwerkjes hier getoond zijn dat dus wel
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 17:31 door AccountVerwijderd14.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:30 #1159971

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6381
dat is niet aan de orde, er wordt immers niets vervalst.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:32 #1159973

TuuLeVi schreef :
dat is niet aan de orde, er wordt immers niets vervalst.

Eerst eens goed lezen en dan reageren ?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:36 #1159976

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6381
moet jij zeggen ;)

Dat "knutselwerkje" is geen vervalsing van een document.
Dus als je er niets op zet dat niet waar is kun je dat onbestraft ambtenaartjes in de handen duwen.
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:39 #1159978

Het staat al bovenaan in het stuk ;

Van valsheid in geschrifte is volgens de wet sprake wanneer iemand een geschrift, dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken.

Wat zou een boot paspoort zijn uit naam van het koninkrijk der Nederlanden ? Met als doel omdat aan een ambtenaar te tonen Die wil weten of jij de eigenaar bent ?


Alles er nu zou staan boot paspoort van tuulevi , tja daar is niks aan te doen .

Maar dat zal niet voldoende zijn , zetten we er koninkrijk der Nederlanden neer wekt het de suggestie dat het een document van de staat is .
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:41 #1159979

Tjonge wat maken jullie je druk om nix.
Wij lagen aan de ketting in Tunesie (mijn maat bleek geen paspoort te hebben) maar zolang de autoriteiten mijn paspoort met veel belangstelling op de kop lazen werkt zo’n pinquin bootpaspoort ook wel. Had ik niet nodig want mijn boot was keurig te boek gesteld.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:42 #1159982

Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:47 #1159984

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16917
Dat lijkt me nu eens een goeie!
Doen!!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 17:51 #1159987

holtere schreef :
Dat lijkt me nu eens een goeie!
Doen!!!

En zal ze om een schriftelijke reactie vragen en als die binnen is hier posten B)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 18:01 #1159993

Dat zijn ambtenaren, reactie is voorspelbaar en slaat nergens op. Zo’n pinquin paspoort werkt alleen in minder beschaafde landen.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 18:17 #1160000

Noballast schreef :
Dat zijn ambtenaren, reactie is voorspelbaar en slaat nergens op. Zo’n pinquin paspoort werkt alleen in minder beschaafde landen.

Nou voor ellende is België en Frankrijk best realistisch hoor :whistle:

Niet iedere knutselaar maakt hem voor China of Tunesië ofzo

Maar goed ik ken de Fransen en Spanjaarden prima , veel met ze te doen gehad , prima lui zolang het klopt .

Ik rij wel eens bootjes voor van de wetering als ze het druk hebben , big boys toys .

Er moest een motor bootje van de cote naar Antwerpen , prima leuk , ding was meter of 20 x 5,5 zoiets, dat is vergunning werk incl begeleiding.

Afijn ding opgeladen alles gecheckt prima gassen !

Bij een peage bij Parijs worden we eruit gepikt , controle , alle papieren ontheffingen rijbewijs kentekens alles hoppa naar de controleurs ........

Het is even stil En na een minuut of 15 komt de beste man terug naar de auto en zegt “ we hebben een probleem ......! “ ik kan een redelijk woordje Frans dus ik zeg Nah ik denk dat u een probleem heeft en ik ben de oorzaak , kleine glimlach kan er vanaf .

Goed even mee naar het busje dan maar , wat blijkt op de ontheffing is bij de datum een tik fout gemaakt , het is die dag de 12e maar per ongeluk is bij het invoeren op kantoor de 21e opgegeven .

Tja dat is niet goed , heel lang verhaal klopt niet, kan niet , mag niet !

En nu ? Tja u mag NIET verder tot de juiste vergunning er is , u krijgt een boete als economisch delict u had vandaag met deze vracht niet hier mogen rijden , die was achteraf slechts €6500 euro , de combinatie gaat naar een depot kosten €200 p/d tot hij het depot mag verlaten , dat wil zeggen als de juiste papieren erbij zijn , die waren er alles was goed ook alle Data op de overige documenten , dus er was geen twijfel dat het een opzettelijke actie was .

Goed het aanvragen van een nieuwe kostte slecht 19 dagen dus 19x 200 euro erbij zitten we inmiddels al over de 10 K voor 1 tik fout in een DATUM

Fransen zijn zo , dat doen ze niet om te pesten , zo zwart wit zijn ze .


Dus kom jij met dat flut document in de haven en ze krijgen er lucht van dat je ze bedondert , nogmaals SUCCES !
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 18:38 #1160015

Frankrijk reken ik tot de beschaafde landen. Daar moet je niet aankomen met een pinquin paspoort. Wel ICP, BTW verklaring, verzekering en paspoort.

Als je een beetje buiten je landsgrenzen vaart is een teboekstelling garantie voor geen gezeur. Heb ik altijd gedaan, nieuwe boot ook weer.

Maar lig je in een ver buitenland met ICP is wel een ander verhaal. Dan kan zo’n pinquin paspoort in aanvulling op al je andere papieren en vooral veel stempels, geen kwaad.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 18:41 #1160018

Dus kom jij met dat flut document in de haven en ze krijgen er lucht van dat je ze bedondert , nogmaals SUCCES !

Wat klopt er dan niet aan het MickeyMouse document? Je ondertekent toch niet illegaal voor een wel bestaande instantie, vervalst handtekeningen (of stempels die in het echt ook bestaan)?



Zou zelf gewoon wel registreren bij het Kadaster trouwens; op de vraag “wie heeft dit document uitgegeven” is al geen goed antwoord te geven... Maar “fraude” lijkt mij dit strikt genomen niet...
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 18:45 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:06 #1160028

Waar lijkt het op Maarten kom op zeg ! Er wordt alle schijn gewekt dat het een staats document is , zelfs de regels met xxxx>>>naam >>>> etc

En het is niet geregistreerd, als men vraagt waar zit die tokko die dit uitgeeft ? Wat zeg je dan oooh me vrouw en de printer thuis .

Kunnen nog uren door drammen , het kadaster is de enige officiële instantie PUNT

Dat je met een knutselwerkje op pad wilt doe je dat toch ! Je kunt ook autorijden zonder rijbewijs etc
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:15 #1160035

  • element
  • element's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 345
Fijn, weer een typisch ZF draadje waar stellingen worden ingenomen.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat tenaamstelling bij kadaster enige formele en wettelijke manier is.
Maar ik ken ook meerdere vertrekkers die rondjes Carieb of wereld hebben gemaakt waarbij een blauwe pinquin soort officieus botenpaspoort prima in de praktijk gewerkt heeft buiten Europa.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 19:16 door element.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:17 #1160038

element schreef :
Fijn, weer een typisch ZF draadje waar stellingen worden ingenomen.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat tenaamstelling bij kadaster enige formele en wettelijke manier is.
Maar ik ken ook meerdere vertrekkers die rondjes Carieb of wereld hebben gemaakt waarbij een blauwe pinquin soort officieus botenpaspoort prima in de praktijk gewerkt heeft buiten Europa.

Tja er zijn ook mensen die zonder rijbewijs 20 jaar hebben rond gereden .........

Kan allemaal
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:29 #1160044

Jeroen-pion schreef :
Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)


kun je het dan niet beter aan de douane vragen? Ben wel benieuwd eigenlijk!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:31 #1160046

AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)


kun je het dan niet beter aan de douane vragen? Ben wel benieuwd eigenlijk!

Die hebben meer verstand van goederen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.

Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:33 #1160048

Jeroen-pion schreef :
element schreef :
Fijn, weer een typisch ZF draadje waar stellingen worden ingenomen.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat tenaamstelling bij kadaster enige formele en wettelijke manier is.
Maar ik ken ook meerdere vertrekkers die rondjes Carieb of wereld hebben gemaakt waarbij een blauwe pinquin soort officieus botenpaspoort prima in de praktijk gewerkt heeft buiten Europa.

Tja er zijn ook mensen die zonder rijbewijs 20 jaar hebben rond gereden .........

Kan allemaal


Jeroen, je komt steeds met deze zelfde vergelijking (rijden zonder rijbewijs)....die totaal niet opgaat.Natuurlijk is het een onecht document.. Ik zou het nooit in Frankrijk laten zien natuurlijk. Maar ik heb ervaring dat dit soort fake-formulieren het prima doen buiten Europa, ik heb er al veel gemak van gehad, tijdens mijn trip van NL overland met de auto naar midden- China.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:43 #1160050

Jeroen-pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Jeroen-pion schreef :
Morgen zit ik voor me werk bij de marechaussee toevallig ook nog in Rotterdam , zal ze eens mee laten lezen en dan hun reactie eens vragen B)


kun je het dan niet beter aan de douane vragen? Ben wel benieuwd eigenlijk!

Die hebben meer verstand van goederen

Marechaussee heeft alleen interesse in je persoonsbewijs, dus inderdaad douane.

Maar Jeroen, welke ervaring heb jij eigenlijk met dit soort fake documenten om daar zo stelling in te kunnen nemen ?
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:44 #1160052

  • WillemB
  • WillemB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Ik zie op de website van het Kadaster de mogelijkheid tot het 'teboekstellen van een schip'. Kosten 485 Euro.

Maakt dit dat het schip ook de Nederlandse nationaliteit krijgt en/of het recht heeft tot het voeren van de Nederlandse vlag?

Of heb ik daar een extra zeebrief voor nodig? Kosten 180 Euro.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 19:45 #1160053

  • henkvd
  • henkvd's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4012
WillemB schreef :
Ik zie op de website van het Kadaster de mogelijkheid tot het 'teboekstellen van een schip'. Kosten 485 Euro.

Maakt dit dat het schip ook de Nederlandse nationaliteit krijgt en/of het recht heeft tot het voeren van de Nederlandse vlag?

Of heb ik daar een extra zeebrief voor nodig? Kosten 180 Euro.

Die laatste heb je ook nodig, te boekstelling regelt het eigendom, zeebrief de nationaliteit en de een kan niet zonder de ander in dat geval.
Laatst bewerkt: 14 mei 2020 19:46 door henkvd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 14 mei 2020 20:10 #1160071

  • WillemB
  • WillemB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 244
Dat leek mij helaas ook al.. Dankjewel.

Dan rest nu de vraag: Moet mijn schip per se een nationaliteit hebben als ik een van de 'Noordzee landen' wil bezoeken (wettelijk). Is dat in landelijke wetten geregeld, in internationale verdragen, of eisen simpelweg de havens dat i.v.m. aansprakelijkheid? Weet iemand daar iets over te achterhalen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.543 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl