Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Winner failliet

Winner failliet 03 sept 2016 11:08 #764902

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29402
Joshua Slocum schreef :
Sorry maar een zekere mate van arrogantie kan ze niet onzegt worden.

Zo'n drie jaar geleden, met de intruductie van de Winner 900, ben ik naar Dusseldorf getogen om er een te kopen. Maar de heren en dames waren dermate druk met elkaar of met bekenden dat ik na een half uur nog niet eens een folder te pakken had. Ze negeerden me volkomen. Ik ben toen maar doorgelopen en heb een uur later een andere boot gekocht bij een standhouder die wel tijd voor me had.

Een goed product en goede marketing zijn onbelangrijk als je de klanten laat weglopen.

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, want het blijkt een feit. Maar dat kan je eigenlijk al in het vakje narcisme schuiven. dergelijke lieden zijn zo overtiugd van hun eigen product, dat ze zich afsluiten voor de echte wereld.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 03 sept 2016 16:54 #764941

" een goed product en goede marketing zijn onbelangrijk als je de klanten laat weglopen." hmmmmm, ik had juist goede ervaringen met Winner 900 op hiswa en boot, verkopers waren juist enthousiast en actief......., en die folders lagen juist in overvloed op de stands ?! Een serieuze koper heeft zijn komst meestal aangekondigd vooraf overigens.....en dan staat juist op de beurs de koffie klaar. Wellicht was je de uitzondering die de ......

Ben het eens met een vorige reactie die vermeld dat blijkbaar de buitenlandse verkoop niet goed op orde is/was, kan me wel herinneren dat Winner ook een dealer had in UK.

Verder is de afweging ook: koop je een nieuwe 30 voeter of een gebruikte 40 voeter, door de lage 2-hands prijzen wordt nog steeds voor de 2e optie gekozen.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 03 sept 2016 19:05 #764974

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18211
Joshua Slocum schreef :
Maar de heren en dames waren dermate druk met elkaar of met bekenden dat ik na een half uur nog niet eens een folder te pakken had.
Heel herkenbaar. Ik ervaar op beurzen bij veel merken een bijna stuitende arrogantie (je mag blij zijn om de boot te bekijken) en vooral bezig met zichzelf en een klein aantal bekenden. Hoe vreemd als je hier leest dat alle zeilen bijgezet moeten worden om een boot te verkopen.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 03 sept 2016 19:12 #764977

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8063
Hmm ik vond dat bij Winner juist wel meevallen. Een kerel heeft me een keer op een Hiswa de hele boot geshowd tot het laatste schroefje terwijl vanaf moment 1 wel duidelijk was dat ik de komende decennia nog geen klant zou gaan worden.

Voor de rest erg jammer van Winner :(
Laatst bewerkt: 03 sept 2016 19:21 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 03 sept 2016 19:19 #764978

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8063
Kapiteinmomo schreef :
Klopt ik begrijp ook niet dat Feadship deze complete werf niet heeft gekocht.

Zal te maken hebben met diepgang.
Uitgangspunt Feadship, een volledig afgemonteerd schip met belading moet zonde gedoe naar zee kunnen.

Nu moeten op de Kaag afgemonteerde jachten zonder schroeven met speciale scheepskamelen worden afgevoerd.
Dat probleem blijf je met de locatie van Jongert houden. Er is al een Feadship werf aan het Ijsselmeer ( in Makkum) en diepgang zorgt er al voor dat de grote jongens pas schroeven in Amsterdam krijgen. De andere kant op heb je de breedtes van de sluizen. Breedte van Kornwerderzand zijn nu al vaak de beperkende factor in veel ontwerpen. Eenmaal schroeven en roeren er onder en de boten kunnen niet meer terug naar hun nest.

De nieuwe werf in Amsterdam lost die problemen deels wel op en het is veel dichterbij de Kaag dat ivm pendelend personeel wel handig is. Qua overnames zou dan de Icon werf in Harlingen logischer zijn geweest dan die van Jongert. Vanuit daar hoef je geen sluis meer door.

Overigens is groter bouwen niet perse de oplossing voor kwakkelende werven. Er zijn ook genoeg grote-boot bouwers in de problemen. En ik heb het idee dat ook daar de zeilbootbouwers het moeilijker hebben dan de motorbootbouwers :huh:
Laatst bewerkt: 03 sept 2016 19:26 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 08:49 #765028

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5311
Kan iemand me vertellen hoe dat zit met 25 verkochte of bestelde boten in 2015?

Is dat boven en/of onder bepaalde lengte en uitsluitend zeilboten?

Het is zo'n klein aantal....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 09:29 #765038

Onder de 24meter, het is een gecalculeerd aantal, daar het niet bijgehouden word in NL

25 nl gebouwde jachten
25 import jachten
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 10:54 #765064

  • michel1
  • michel1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 80
jammer, een kwaliteitsbouwer van een goed product failliet. Het heeft m.i. alles te maken met de veranderende markt en de crisis. het is niet makkelijk om als kleine speler het hoofd boven water te houden in tijden van crisis, en als ik zie hoe weinig nieuwe boten er verkocht worden en hoe lang een 2e hands te koop ligt, dan is de kans op overleven niet erg groot. Wij hebben met onze Winner 1120 heel goede ervaringen en ook de aanpassingen voor onze wereldreis zijn door de werf uitgevoerd en daar ben ik zeer tevreden over. Een goed product bouwen is niet voldoende om te kunnen overleven, de omstandigheden moeten ook meezitten en helpen.
ik hoop dat de kennis en ervaring niet verloren gaat en op de een of andere manier door kan gaan. Ik wens Remco en de medewerkers sterkte bij het vervolg.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 11:01 #765067

mijn fietsmaat heeft er 1 van de 25 gekocht, een jeanneau sun odyssey 34.9.
ligt vandaag nog op de hiswa, komend weekend ff blokje om.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 12:22 #765092

  • BvdA
  • BvdA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 233
Al met al jammer dat Winner failliet is, zit een beetje in de familie geloof ik met een link naar Victoire werf te Alkmaar (K. Vader). Hopelijk maken ze een doorstart!
Ik vraag mij af hoe de nieuwe types zeilen en de oudere zich goed houden (bouw kwaliteit)?
Is dit te vergelijken met de Dehler van Van de Stadt?

Een paar jaar geleden in de Rai een W900 bekeken, leek mij niet verkeerd. Alleen jammer dat de "verkoper" van ongeveer 22jaar geen moer wist over de boot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 15:30 #765134

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
Remco is geen familie van Klaas hoor. Remco is een goede vent en goede zeiler, Klaas V is een arrogante zak. Zijn zus (Rietje) daarentegen is een heel leuk mens. Die is dus getrouwd met Dick R, goede zeiler en aardige man. Omdat deze twee de gang van zaken en het conservatieve ontwerp beleid in Alkmaar zat waren zijn ze voor zichzelf begonnen. Dick de boot, Rietje de inrichting. Zo ongeveer is de Winner 950 ontstaan. Toen ze met pensioen gingen hebben ze de winkel overgedaan aan Remco.

Ik hoop dat Remco eea net als Lars (Breehorn) destijds weer kan heropenen. Hij was mooi op weg een Europees dealer netwerk op te zetten met frisse boten die tussen de J's en de X-en inzaten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 15:40 #765139

  • WhizzMan
  • WhizzMan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 39
Tsja, jammer... Met het overschot aan 2ehands boten in de klasse waar ze in bouwen was het ook lastig om drie tot vier keer zoveel te vragen voor een nieuwe boot dan voor een tweedehands en ook nog kopers te krijgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 17:44 #765163

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7641
Pijnlijk.
Hoe anders dit filmpje: ontwerper Bob Perry bezoekt de werf waar 4 stuks Carbon Cutters gebouwd worden. 4 klanten die tezamen elk een custom built kotterjacht laten bouwen, volledig van/met carbon. Typisch Amerikaanse conservatieve stijl -wat ik ook mooi vind- en geloof: hartstikke kostbaar!.
Ik vind het altijd pijnlijk dat zoveel boten tegenwoordig tegelijkertijd groter èn goedkoper lijken te moeten zijn
Laatst bewerkt: 04 sept 2016 17:44 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 18:01 #765170

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6381
Boatlover schreef :
een Stern 41 (wie kent dat? :) ) met scheve neus. Wat een wijs ding. Vergelijkbaar met een Swan uit de 70-er/80-er jaren.
nee, ken ik niet... doe eens een plaatje posten ajb. :)
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 04 sept 2016 20:10 #765200

Sunday schreef :
Ik vind het altijd pijnlijk dat zoveel boten tegenwoordig tegelijkertijd groter èn goedkoper lijken te moeten zijn

Mag ik daar nog het woord lelijk aan toevoegen?
Groter, goedkoper, en lelijker.
Sail now, work later!
Laatst bewerkt: 04 sept 2016 20:46 door Noord kardinaal. Reden: Schrijffout
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 08:34 #770274

  • David567
  • David567's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 217
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 08:40 #770276

  • Jappe
  • Jappe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 516
Bericht is van 31 augustus, voor zover ik nu weet is Winner (nog) niet doorgestart.


Jappe
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 12:48 #770316

Dat soort positieve berichten hoor je vaker kort na een faillisement . Volgens mij doen ze dat om meer eventuele overnamecandidaten te trekken.
Dat dat dan uiteindelijk toch niet lukt zag je bijv. wel aan V&D.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 13:05 #770318

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7564
De veiling van de spullen is al aangekondigd. Kijkdag 25 october en de internet veiling is op 27 october.

Derhalve is een herstart een gepasseerd station.
Laatst bewerkt: 24 sept 2016 13:05 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 14:34 #770326

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12600
Was van de week op het Vogeleiland de Kreupel, toen er een flink motorjacht binnenliep.
Met grote letters stond er Contest op.
Met twee schroeven plus een hek en boegschroef parkeerde de schipper het schip met de middenbolder bij een paal zodat de man in het gangboord alleen een beetje voorover moest buigen om een trosje on de paal te leggen.
Hoewel ik, om het zacht uit te drukken, geen bewonderaar van motorjoekels ben, vielen de lijnen en de kleur (beschaafd grijs) me mee.

Even een praatje gemaakt met de schipper en hoorde dat het schip idd. een echte Contest is.
Ik wist niet dat ze motorjoekels bouwden.
Is dat iets van de laatste tijd om, gezien dit draadje, het hoofd boven water te houden of bestond dit al langer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 14:54 #770332

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Albert 45 schreef :
gezien dit draadje, het hoofd boven water te houden of bestond dit al langer?

"In response to increasing demand, Contest Yachts recently launched its first motor cruiser in more than half a century's boat building, the Contest 52MC. The press is full of praise and the 52MC has also impressed commissioning owners including both retiring sailors, seeking the same levels of attention to detail and seakindliness assured in every Contest yacht, and also experienced motor boaters new to the brand and combined approach."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 15:21 #770339

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6148
"owners including both retiring sailors" Dat geld niet voor LM ers :woohoo: :woohoo:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 24 sept 2016 16:16 #770349

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12600
Zo is dat Jan. :)
En tegen dat we een jaar of vijfentachtig worden korten we de mast in, zetten er een slingerzeiltje op en varen nog een jaar of vijftien op de motor.
Wel met een leuke zeiljol erachter. :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 25 sept 2016 09:07 #770491

Ook bijv. Bavaria en Dufour bouwt/bouwde motorjachten.
En zelfs Waarschip (de waarschip van Hylkema dan).
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Winner failliet 25 sept 2016 12:03 #770524

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 701
Aan de reacties te zien is het tijd voor een nieuw forum:

www.exzeilersforum.nl :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl