Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: alweer een brug geramd.

alweer een brug geramd. 28 dec 2024 21:56 #1604052

  • Etap28i
  • Etap28i's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 583
Waterman schreef :
Iedere keer het zelfde gesodemieter!

Daarom de principiële vraag; "Wat was er eerder een boot of een brug?" ;)
eigenlijk moet je nog wat dieper graven. Wat was er eerder water of de lucht. Daar zijn heel oude verhalen over. :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:15 #1604080

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2459
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart? Loopt de spuigaten uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:22 #1604081

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart? Loopt de spuigaten uit.

Ze willen van de bruggen af zijn zo 1900.
Laatst bewerkt: 29 dec 2024 08:22 door Cascade.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:23 #1604083

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1910
en dan..... digitale verbinding ?
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:34 #1604085

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15670
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart?

Niets bijzonders. In de zoektocht naar grotere schepen en goedkoper personeel keert de wal het schip.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:47 #1604088

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2459
3Noreen schreef :
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart?

Niets bijzonders.

Nou dat vind ik wel heel bijzonder hoor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 08:51 #1604090

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15670
martinw schreef :
3Noreen schreef :
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart?

Niets bijzonders.

Nou dat vind ik wel heel bijzonder hoor.

Het uit verband rukken van wat iemand schrijft is ook al niet iets uitzonderlijks. Gewoon wat je kunt verwachten.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 09:52 #1604103

Is ook een film van “ een brug te ver “
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 10:16 #1604109

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6931
Eerder een brug te vroeg :) . De volgende is Uitwelleringa, en die ligt er toch al uit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 11:00 #1604122

martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart? Loopt de spuigaten uit.

Er stond vorige week een helder artikel in de Schuttevaer, het weekblad voor de maritieme wereld.
De strekking is, dat er veel te veel prikkels aan boord zijn die afleiden van de kern van het varen.
Natuurlijk denk je dan direct aan de smartphone en computer, maar het zit dieper.

Schepen worden steeds meer een verzameling van automatisering met de daarbij horende sensoren en alarmen.
Er is een vrij uitgebreid onderzoek gedaan aan boord van allerlei schepen. Het toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was een zeegaand cruiseschip, waar per etmaal 20.000 alarmen afgingen (nee, dit is geen typfout!), meestal over onbenullige dingen. Het kost weinig moeite om je voor te stellen dat de bemanning de meeste alarmen zal negeren, waaronder ongetwijfeld ook enkele belangrijke.

Ook op binnenvaartschepen zijn er steeds meer automatiseringen en verplichtingen vanuit de wetgeving. In feite is langzamerhand het vak "schipper" verworden tot een kantoorbaan, om aan alle verplichtingen te kunnen voldoen, en is de stuurhut zijn kantoor geworden. Waarbij, o ja, ook nog een schip veilig gestuurd moet worden.

Conclusie: door alle goedbedoelde veiligheidsmaatregelen en bureaucratische verplichtingen ("voor uw en ons gemak dient u zich elektronisch aan te melden blablabla..." en "U dient alle gegevens van de bemanning uiterlijk 24 van te voren blablabla...") wordt het een stuk onveiliger. En daarbij nog de dwingende telefoontjes en e-mailtjes van bevrachters en dergelijke.

Ik kan mij zodoende heel goed voorstellen dat een schipper een keertje vergeet om de stuurhut op tijd te laten zakken.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 29 dec 2024 11:02 door Berghout-2.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 11:05 #1604125

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13952
secretaresse in dienst nemen?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 11:42 #1604132

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6931
Berghout-2 schreef :
...
Schepen worden steeds meer een verzameling van automatisering met de daarbij horende sensoren en alarmen.
Er is een vrij uitgebreid onderzoek gedaan aan boord van allerlei schepen. Het toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was een zeegaand cruiseschip, waar per etmaal 20.000 alarmen afgingen (nee, dit is geen typfout!), meestal over onbenullige dingen. Het kost weinig moeite om je voor te stellen dat de bemanning de meeste alarmen zal negeren, waaronder ongetwijfeld ook enkele belangrijke.
...
Klopt wel. Als ik op een een voor mij onbekend schip kwam vroeg ik altijd de eerste maal vertrek de stuurman erbij op de brug. Enkel om de alarmen weg te drukken. (En je leert heel snel die reset knoppen blindelings te vinden)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 11:55 #1604136

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7821
rooiedirk schreef :
Berghout-2 schreef :
...
Schepen worden steeds meer een verzameling van automatisering met de daarbij horende sensoren en alarmen.
Er is een vrij uitgebreid onderzoek gedaan aan boord van allerlei schepen. Het toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was een zeegaand cruiseschip, waar per etmaal 20.000 alarmen afgingen (nee, dit is geen typfout!), meestal over onbenullige dingen. Het kost weinig moeite om je voor te stellen dat de bemanning de meeste alarmen zal negeren, waaronder ongetwijfeld ook enkele belangrijke.
...
Klopt wel. Als ik op een een voor mij onbekend schip kwam vroeg ik altijd de eerste maal vertrek de stuurman erbij op de brug. Enkel om de alarmen weg te drukken. (En je leert heel snel die reset knoppen blindelings te vinden)

Niet alleen op een schip zit deze evolutie.
In een auto ook, met mindere mate natuurlijk maar toch.
Toen ik begin jaren 80 begon te rijden was er weinig van alarmeringen, maar die er waren waren belangrijk. Nu rij ik in een wagen van 2017 en om de haverklap meent de automatisering mij te moeten verwittigen dat, een of ander automatisch systeem in of uitgeschakeld is.
( bv automatische ruitenwissers, automatische lichten, etc )
Heel leuk allemaal, maar leid af van wat ik zou moeten doen, op de weg en het andere verkeer letten.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:29 #1604144

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4108
En welk effect heeft de overkill aan safety devices op de gemiddelde automobilist?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:33 #1604145

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Reed schreef :
en dan..... digitale verbinding ?

Tunneltje, Heb je ook geen bruggen wipper nodig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:48 #1604149

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15670
Berghout-2 schreef :
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart? Loopt de spuigaten uit.

Er stond vorige week een helder artikel in de Schuttevaer, het weekblad voor de maritieme wereld.
De strekking is, dat er veel te veel prikkels aan boord zijn die afleiden van de kern van het varen.
Natuurlijk denk je dan direct aan de smartphone en computer, maar het zit dieper.

Schepen worden steeds meer een verzameling van automatisering met de daarbij horende sensoren en alarmen.
Er is een vrij uitgebreid onderzoek gedaan aan boord van allerlei schepen. Het toppunt (of eigenlijk dieptepunt) was een zeegaand cruiseschip, waar per etmaal 20.000 alarmen afgingen (nee, dit is geen typfout!), meestal over onbenullige dingen. Het kost weinig moeite om je voor te stellen dat de bemanning de meeste alarmen zal negeren, waaronder ongetwijfeld ook enkele belangrijke.

Ook op binnenvaartschepen zijn er steeds meer automatiseringen en verplichtingen vanuit de wetgeving. In feite is langzamerhand het vak "schipper" verworden tot een kantoorbaan, om aan alle verplichtingen te kunnen voldoen, en is de stuurhut zijn kantoor geworden. Waarbij, o ja, ook nog een schip veilig gestuurd moet worden.

Conclusie: door alle goedbedoelde veiligheidsmaatregelen en bureaucratische verplichtingen ("voor uw en ons gemak dient u zich elektronisch aan te melden blablabla..." en "U dient alle gegevens van de bemanning uiterlijk 24 van te voren blablabla...") wordt het een stuk onveiliger. En daarbij nog de dwingende telefoontjes en e-mailtjes van bevrachters en dergelijke.

Ik kan mij zodoende heel goed voorstellen dat een schipper een keertje vergeet om de stuurhut op tijd te laten zakken.

Het duurt even maar uiteindelijk komt het inzicht dat situatie awareness niet zit in allerlei technische rimram. Van het tegendeel is eerder sprake.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:55 #1604152

JB-NL schreef :
En welk effect heeft de overkill aan safety devices op de gemiddelde automobilist?

Mijn ervaring: hetzelfde als op een schip.
Ik reed laatst mee in een tesla, met zo'n enorm beeldscherm naast het stuur. Tegenliggers knipperden steeds, want ons grootlicht, dat automatisch zou moeten dimmen, bleef veuls te lang branden.
De bestuurder ging vervolgens onder het rijden scrollen door het uitgebreide menu om dat automatisch dimmen uit te schakelen: "effe kijken, het moet hier ergens staan, oh nee, ehh, nou nog effe zoeken, ehh....". Zijn ogen waren niet meer op de weg, maar op het beeldscherm (dat in mijn ogen veel te fel licht verspreidde).

Ik ben blij met mijn dacia. Drie pedalen, een pook, een gewoon stuur en verder wat echte bedieningsknoppen die je op de tast kunt bedienen. Naar mijn mening een stuk veiliger dan zo'n rijdende computer.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:56 #1604153

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 869
Berghout-2 schreef :
JB-NL schreef :
En welk effect heeft de overkill aan safety devices op de gemiddelde automobilist?

Mijn ervaring: hetzelfde als op een schip.
Ik reed laatst mee in een tesla, met zo'n enorm beeldscherm naast het stuur. Tegenliggers knipperden steeds, want ons grootlicht, dat automatisch zou moeten dimmen, bleef veuls te lang branden.
De bestuurder ging vervolgens onder het rijden scrollen door het uitgebreide menu om dat automatisch dimmen uit te schakelen: "effe kijken, het moet hier ergens staan, oh nee, ehh, nou nog effe zoeken, ehh....". Zijn ogen waren niet meer op de weg, maar op het beeldscherm (dat in mijn ogen veel te fel licht verspreidde).

Ik ben blij met mijn dacia. Drie pedalen, een pook, een gewoon stuur en verder wat echte bedieningsknoppen die je op de tast kunt bedienen. Naar mijn mening een stuk veiliger dan zo'n rijdende computer.

+1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 12:57 #1604155

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13952
idem,
de enige warning is; Flitsmeister..
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 14:07 #1604179

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3819
3Noreen schreef :
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart?

Niets bijzonders. In de zoektocht naar grotere schepen en goedkoper personeel keert de wal het schip.
Nee, de brug keert het schip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 14:11 #1604182

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15670
madoc schreef :
3Noreen schreef :
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart?

Niets bijzonders. In de zoektocht naar grotere schepen en goedkoper personeel keert de wal het schip.
Nee, de brug keert het schip.

Of remming, steiger, stuwdam enz.
dat conservatieven in doorsnee hechten aan veiligheid, voorspelbaarheid en autoriteit, terwijl liberalen zich eerder thuis voelen bij nuance en complexiteit,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 29 dec 2024 19:59 #1604257

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 18604
[quote="sy helios" post=1604155de enige warning is; Flitsmeister..[/quote]
Grappig, juist die weigert sinds één of andere update elke vorm van audiosignaal te geven bij mij :(

Aan boord heb ik om de eerder genoemde redenen ook maar heel weinig alarmen aanstaan. Het dieptealarm bijvoorbeeld, iedere keer als ik de haven in- of uitvoer ging dat ding af. Juist dan wil je geen zenuwachtig gepiep hebben. Of nabijheidsalarm van andere schepen, op binnenwateren volkomen onbruikbaar. Staat nu alleen op zee nog maar aan (apart profiel in de AIS voor). Áls er iets piept is er ook echt wat aan de hand.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 30 dec 2024 15:54 #1604361

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2459
Interessante gedachtenwisseling. Ik heb ook zo weinig mogelijk alarmen aanstaan. Je wordt er lui van.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 30 dec 2024 17:21 #1604384

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5264
martinw schreef :
Wat is er toch aan de hand in de binnenvaart? Loopt de spuigaten uit.

Arbeidsmigratie, pay peanuts, get monkeys
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

alweer een brug geramd. 30 dec 2024 17:34 #1604390

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13952
and the so called, monkeys are,

Romanians, Bulgarians?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.223 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl