BobG schreef :
Dufourtheo schreef :
Dag allen
Lig je voor de sluis aangemeerd vaart er een collega zeiler vol achterin.
Schade aan het berghout aan de achterzijde.
Nu wil de expert maar ongeveer 15 cm van dit hout (teak) vervangen terwijl het van hoek naar midscheeps maar 50 centimeter is.
Ja we besparen dan kosten volgens mij, het kan toch niet waar zijn dat je zo opgelicht word, het lijkt mij toch normaal dat het hersteld Word zoals het voorheen was, nu worden er oplossingen gezocht die goedkoop zijn en ik zit met de rommel. Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken laat me niet voor de gek houden. ROMMELAARS !!!!!
ben nogal wat skeptisch over dit draadje, een zeiler vol achterin heeft ts het over, verder geen schade dan? En ts is er zelf bij als de schade expert komt, als schade A is wordt schade A in de papieren opgenomen, denk dat je de expert tegen gewerkt hebt. Rommelaars zijn het en ts is laat zich niet voor de gek houden, geloof er niets van, en heb je foto’s. Gaan ze de deuk of kreuk maar half repareren! geloof er niets van, ts kan ook de boel willen belazeren in de ogen van de expert en eventueel andere gebreken mee willen repareren!
verhaal heeft 2 kanten
De schuldvraag lijkt vast te staan, het verschil van mening gaat hier over de vaststelling van de schade, daar is veelal in de verzekeringsvoorwaarden voorzien.
De mogelijkheid van de tegenexpertise wordt daarin meestal omschreven.
Zelfs als de twee experts er niet uitkomen kan dan een derde expert worden aangesteld die uiteindelijk beslist.
Maar waar hebben we het over, de expert wil een stukje van 15 cm repareren, terwijl kennelijk de hele teakrichel 50 cm is.
Dan moet je als expert wel goede argumenten aandragen om niet het hele stukje teak te laten vervangen.
Over welk schadeverschil hebben we het hier dan nog?
Je hoeft natuurlijk "er niets van te geloven" maar dat helpt weinig.
Duidelijk is dat degene die schade lijdt niet tevreden is.
We wijzen derhalve op de procedure om tot een vergelijk te kunnen komen.