Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten

Gezocht naar: Jeanneau
01 mei 2026 14:28
Zat volgens mij ook een Etap 28i bij en een jeanneau 28.
29 apr 2026 06:49
Ik heb nog een Jeanneau Sun Fast 37 te kopp binnen budget.

Dekadent
Categorie: Aan- en verkooptips
28 apr 2026 20:11
Wil je ook de winters aan boord wonen in Nederland en andere koudere gebieden? Verwarming, condens en leefklimaat zijn dan dingen om goed over na te denken. Zelf woon ik sinds 2019 aan boord, eerste 6 jaar een Jeanneau Sun Legende 41 uit 1986. Eerste 3 jaar ook in Nederland fulltime aan boord, had een standaard huis airco op het dek geïnstalleerd die als warmtepomp fungeerde. Met een ontvochtiger aan bleef het leefklimaat behaaglijk. Maar condens, schimmel in kastjes etc blijf je houden op een...
Categorie: Aan- en verkooptips
28 apr 2026 19:13
Te koop aangeboden, set van vier reefblokken, voor twee riffen in eén zeil.

Komen van de originele zeilen van een Jeanneau (technique Voile)

15 euro voor de set
Categorie: Te koop aangeboden
28 apr 2026 17:32
Ik weet niet wat het budget is, maar het kleinste model Jeanneau DS (Deksalon) vond ik van binnen altijd een heel gave boot. Een zee van ruimte.
Categorie: Aan- en verkooptips
13 apr 2026 11:22
Ja hèhè dat was dan ook precies de bedoeling.
En ja: van Etap22-Boeier-Midget20-AlbinVega-HabbekéJinx-Friendship26-Hurley800-JeanneauSW25-Noordkaper22-JeanneauSO26-DrascombeCoaster-Fan20 De halfwaardetijd is gemiddeld 5 jaar.
Plus professioneel varen bij Holwerda, HAM Dredging, NeSA CSD en Allseas...
10 apr 2026 14:30
Hallo Jimmy

Ik heb een Sun 2000 te koop
Bouwjaar 2010
Boot is in goede staat en helemaal nog origineel
Buitenboordmotor Honda 8 PK elektrische start

Groet Bas
Categorie: Gezocht / gevraagd
31 mrt 2026 20:15
Teun69 schreef :
Bovengenoemde Dufour en die Dehler 34 lijken me helemaal geen slechte opties. Bijna 50k voor een stalen boot (vd Stad 34) uit 1988 lijkt me dan weer absurd veel.


Ik denk zelf dat voordat je een oudere 34 ft Jeanneau in deze staat hebt, minimaal hetzelfde kwijt bent..
maar het is een hoop geld, dat ben ik met je eens!
Aan de andere kant, geen angst hoeven te hebben dat je Kiel er onderuit valt, is ook wat waard
Ok , ik chargeer een beetje, maar persoonlijk spreekt deze vd Stadt mij meer...
Categorie: Aan- en verkooptips
31 mrt 2026 19:28
Bovengenoemde Dufour en die Dehler 34 lijken me helemaal geen slechte opties. Bijna 50k voor een stalen boot (vd Stad 34) uit 1988 lijkt me dan weer absurd veel.


Ik denk zelf dat voordat je een oudere 34 ft Jeanneau in deze staat hebt, minimaal hetzelfde kwijt bent..
maar het is een hoop geld, dat ben ik met je eens!
Aan de andere kant, geen angst hoeven te hebben dat je Kiel er onderuit valt, is ook wat waard
Ok , ik chargeer een beetje, maar persoonlijk spreekt deze vd Stadt mij meer...
Categorie: Aan- en verkooptips
24 mrt 2026 11:19
Het is raadzaam een keer in de 5 tot 7 jaar bij het stallen van de boot het zwaard al direct onder de boot uit te laten zakken. Dat is wat ik bij mijn Jeanneau Fantasia deed tenminste. Hij werd dan in de winter ontroest en kaal gemaakt waarna er een epoxy opging en eenmalig aangroeiwerende verf. Voorzover dat kon werd de onderste voorhoek wat vaker van verse verf voorzien. Heel veel aangroei zat er meestal niet op maar na enkele jaren kwam er wel roest voor en soms een begin van putcorrosie....
21 mrt 2026 22:10
Herman Hartman schreef :
AndreAzuree schreef :
ALs je kijkt wat een Aloa 29 waard is, is een nieuwe motor economisch gezien niet te verantwoorden. Maar wat zou dat? Ik heb het ook gedaan bij een stokoude Jeanneau Auila. En daarna nog jaren zorgeloos gevaren. En de degene die nu mijn boot heeft ook.
Kortom, zeilen is geen bedrijfsactiviteit. Het is sowieso geld in het water pleuren. En emotie. Gewoon doen dus, als jij dat voelt!
en het geld hebt liggen

Zeker, anders wordt het toch zelf klussen. Wat ook prima kan.
Categorie: Motoren
21 mrt 2026 18:21
AndreAzuree schreef :
ALs je kijkt wat een Aloa 29 waard is, is een nieuwe motor economisch gezien niet te verantwoorden. Maar wat zou dat? Ik heb het ook gedaan bij een stokoude Jeanneau Auila. En daarna nog jaren zorgeloos gevaren. En de degene die nu mijn boot heeft ook.
Kortom, zeilen is geen bedrijfsactiviteit. Het is sowieso geld in het water pleuren. En emotie. Gewoon doen dus, als jij dat voelt!
en het geld hebt liggen
Categorie: Motoren
21 mrt 2026 17:10
ALs je kijkt wat een Aloa 29 waard is, is een nieuwe motor economisch gezien niet te verantwoorden. Maar wat zou dat? Ik heb het ook gedaan bij een stokoude Jeanneau Auila. En daarna nog jaren zorgeloos gevaren. En de degene die nu mijn boot heeft ook.
Kortom, zeilen is geen bedrijfsactiviteit. Het is sowieso geld in het water pleuren. En emotie. Gewoon doen dus, als jij dat voelt!
Categorie: Motoren
20 mrt 2026 13:54
Als je kiest voor meer vermogen moet er wellicht meer vervangen dan alleen de motor. Denk aan schroef-as, schroef en schroef-as lagering, vanweg de veel grotere krachten die worden overgebracht. Het is ook de vraag of de diameter die meestal hoort bij de grotere schroef onder je boot past. Vraag is ook inhoeverre de motoren op de motorfundatie passen en of de koppeling geschikt is en ook de draairichting van de as . IK zou zeker gaan voor de motor die het minste werk mee brengt en de bijkomende...
Categorie: Motoren
14 mrt 2026 08:26
Ik heb het ooit gedaan door de giek semiverticaal tehouden en er een dun lijntje met vislood verzwaard er doorheen te laten zakken. Kon naast mijn boot op de kant, anders iets met een trap opzoeken. Dat vislood was vaker handig. Ooit zo ook een val terug de mast ingebracht onder de mastenkraan. Dat lukte bij mijn Jeanneau Fantsia goed in combinatie met een stuk ijzerdraad in haakvorm gebogen. Door de tijd heen verdwijnt dat vislood dan weer, maar eigenlijk moet je dat altijd aan boord hebben...
Tonen 46 - 60 van 182 resultaten.
Tijd voor maken pagina: 1.076 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl