Edr schreef :
Was gisteren even op het pikmeer en heb een paar foto's van de situatie gemaakt.
-Bootje is een Varianta 65;
-de bun tegen de spiegel is over de volle breedte;
-aan de voorzijde een schuif van trespa;
-middelste gedeelte ligt lager.
Optie om de bun in 2-delen te maken, 1 voor de benzinetank en 1voor de gasfles.
Wat betreft de aanschaf van een drukregelaar is mij nu volkomen duidelijk tav. de blauwe campinggaz. Zowiezo handig en verstandig met een afblaasoptie.
Discussie blijft verwarrend mbt. Het gebruik van een gasbun voor de gasfles en de bijbehorende ventilatie. Daarbij ook nog een doorvoer naar buiten? De foto toont uiteraard nog de losse rommelige onderdelen, maar deze zijn later op de middag met spanbanden aan de desbetreffende vaste ogen bevestigd.
Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
In ieder geval gisteren alweer een mooie zeildag van gemaakt en koken? Ach eventjes aan wal met losse attributen, heeft ook z'n charmes.
Ik heb zelf 20 jaar een Varianta gehad maar wat jij de bun noemt is niks ander dan de achterste bakskist hoor en eigenlijk totaal ongeschikt voor zowel gasfles als benzinetank zonder grondige aanpassingen.Bovendien is hij normaliter open aan de voorzijde en loost dus zijn lekproducten in de kuip wat absoluut niet mag.( kennelijk bij jou wel dicht gemaakt)
Maar ja , destijds golden de huidige regels nu eenmaal niet en stond dit gebruik zelfs in de brochure.
Het beste is om er een gasdichte gaskit en benzinetank
in te bouwen .Dus in de bakskist.
Overigens vergis je ziet. Benzinedampen zijn zeker zo gevaarlijk als gas want benzine verdampt nu eenmaal erg makkelijk.
Officieel ( CE en dus niet echt voor een Varianta) gelden voor benzine zeker zo strenge regels als voor gas.
Misschien moet je lid worden van de ( actieve) duitse klassevereniging en daar vragen hoe anderen dat hebben opgelost.
Ad