Sonador schreef :
2 dagen werk, waarop baseer je dat?
Zo ingewikkeld is het niet, het zijn 2 losse stukken buis.
En een plankje van 25 bij 10 cm in lamineren.
Met geen ervaring, doel ik op dit specifieke probleem op te lossen.
Na het sturen van diverse foto's met uitleg, kon hij niet zien wat er moest gebeuren.
Nadat ik hem nogmaals verteld had wat er moest gebeuren met dingen op de foto's omcirkelt, kwam hij met het verhaal dat het makkelijk zou zijn , met weinig materialen, en dat het dat zou gaan kosten. EX BTW en Ex Reiskosten, materialen heeft hij het niet over gehad, anderzijds dat het niet veel zou gaan kosten..
Dus dat liet gewoon niet een fijne indruk achter, het was ook de eerste die ik gevraagd hebt.
Als jullie dat vreemd vinden, is dat natuurlijk prima.
Ik heb in ieder geval niet zo maar 1000 euro liggen , en als dat raar overkomt is dat ook prima!
Ik ben zelf ZZPer geweest, en ik zou nooit zoveel geld rekenen voor een klus zoals deze.
Ook al zou ik er 2 dagen over doen. Misschien is dat de reden dat ik nu geen 1000 euro heb liggen?
Deze boot moest ik gewoon redden, en dat ga ik ook doen.
Heb al erg veel kunnen doen in 2.5 week, en erg veel geleerd.
En als ze weer in goede doen is, heerlijk genieten van je werk!
Allereerst baseer ik die twee dagen op €800 werkloon wat voor een vakbedrijf echt niet bijzonder is ( denk maar eens aan de uurtarieven in een garage of van een loodgieter )
En dan schat ik die uren als ik er rekening mee houdt dat de hele maststeun eruit moet wat vrijwel zeker alleen via het dek kan zoals ik al schreef.
Uiteraard beginnen ze met het e.e.a aan inventaris eruit te halen en de boel af te dekken hoop ik tenminste) .
Dan de boel eruit slijpen , schoonmaken , blok hout pasmaken , schuren , lamineren , uit laten harden , topcoat aanbrengen , maststeun weer aanbrengen . mastvoet weer aanbrengen , rommel opruimen en schoonmaken . Oja , en vergeet niet het koffie drinken
n ik ben vast nog wel wat vergeten.
Dat jij (en ik ook) het veel goedkoper zouden doen (ikzelf denk ik voor de helft, ik zou
bijna zegegn ., zet hem maar bij mij neer op een trailer
) verklaart allereerst wel dat je die €1000 niet direct hebt liggen maar vooral ook dat je (misschien?) geen BTW hoet te berekenen en geen overhead rekent zoals een directeur , een secretaresse ,gereedschap , een gebouw/werkplaats huren enz. enz. Want ik neem aan dat je best weet dat die uurtarieven van €50 of meer niet netto naar de eigenaar/directeur gaan.
Dat ZZPers altijd goedkoper zijn durf ik ook te bestrijden.Als ik de tareiven bekijk die mijn ex collega's vragen heb ik rond mijn pensionering ook wel eens zoiets overwogen want dat is een veelvoud van de verdiensten in een vaste baan .Maar nee , toch maar niet.
Ad