Hans V schreef :
Jeroen-Pion schreef :
Gebruikelijk is om het te laten afzinken , als bergen ooit onmogelijk is en dat is midden op de oceaan vrij aannemelijk.
Bron?
Er wordt door de Coast Guard wel geadviseerd om de EPIRB mee te nemen als je door een koopvaardijschip wordt opgepikt, om verwarrende noodmeldingen vanaf het dobberende jacht te voorkomen.
Dat afzinken gebeurt wel maar is voor zover ik weet zeker niet standaard.
Daarom ben ik wel benieuwd waar dit geadviseerd wordt.
Heel irritant op ZF is dat men altijd weer zaken erbij worden "verzonnen" die helemaal niet gezegd worden als in ; het staat in de wet etc of wat dan ook .
Ik zal als ik zin heb even gaan zoeken naar de reisverslagen , dat waren er een stuk of 3 , daar basseer ik me op verder nergens.
Maar goed zeilen heeft er ooit een artikel aangewijd ;
artikel blad zeilen
Volgend als je hem laat dobberen is wel even goed nadenken om de volgende reden ;
Eigenaar blijft verantwoordelijk
Sommige schippers beslissen om het jacht op open zee te laten zinken, om aanvaringen met andere schepen te voorkomen. “De eigenaar blijft verantwoordelijk voor zijn jacht”, gaat Benoit Goemans verder. “Of de eigenaar aansprakelijk is bij een aanvaring of milieuschade, is een ander verhaal. Onder sommige rechtstelsels, is er de zogenaamde zakelijke aansprakelijkheid van de eigenaar. Dit is een aansprakelijkheid omwille van het feit dat men eigenaar is, onverschillig of men als eigenaar een fout heeft begaan of niet.”