Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Schade-expert weigert bezoek ter plaatse

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 28 nov 2024 14:04 #1599040

@Brambo

< chatGPT

"De verzekerde hoeft niet zelf destructief onderzoek uit te voeren. Wat wel van de verzekerde wordt verwacht, is dat hij of zij medewerking verleent aan de schadevaststelling op een manier die redelijk is, en binnen de grenzen van wat noodzakelijk is om de schade te kunnen beoordelen. Dit houdt in dat de verzekerde wel moet zorgen voor toegang en informatie, maar de verzekeraar zal doorgaans de regie nemen in het geval er destructief onderzoek nodig is.

Destructief onderzoek is alleen aan de orde als het niet anders mogelijk is om de schade vast te stellen of als het van groot belang is voor de afhandeling van de schade. Denk bijvoorbeeld aan schade aan een gebouw of machine waar diepgaand onderzoek nodig is naar de oorzaak, waarbij mogelijk onderdelen moeten worden gedemonteerd of getest. In zulke gevallen kan de verzekeraar vragen om destructief onderzoek, maar de verzekeraar moet wel duidelijk maken waarom dit nodig is en moet instaan voor de kosten van dergelijk onderzoek.

De verplichting van de verzekeraar: Het is de taak van de verzekeraar om dit soort onderzoeken in gang te zetten en te regelen, en de verzekeraar moet hierbij de belangen van de verzekerde respecteren. De verzekeraar is in veel gevallen verantwoordelijk voor de kosten van destructief onderzoek."
Laatst bewerkt: 28 nov 2024 14:04 door White Sands.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 28 nov 2024 14:40 #1599046

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1668
White Sands: nog een insteek:
Bij mijn schades aan een kajuitzeiljacht is de expert altijd komen kijken.

Ik heb ook daarover wel disputen gehad, daar heb ik in eerste instantie mijn tussenpersoon (gespecialiseerd in jachtverzekeringen) bij betrokken en vervolgens dit met de expert opgelost. De expert overtuigen heeft mij altijd moeite gekost. Hij is ten slotte ook expert. En ging altijd ten koste van mijn eigen tijd en inspanning.

Bij schade aan een dinghy van mijn zoon is het zonder expert uitgekeerd obv foto’s en beschrijving van event met de tussenpersoon. De schade liet geen expert kosten toe.

Terugkomend op mijn eerdere bijdragen: die doen er eigenlijk niets toe. Ook niet dat de expert al een mening heeft.
Het gaat er om dat jij een stap neemt. Zonder verdere info zou ik denken dat de expert hoort te komen, maar verdere info lever je ook niet.

Als je wacht totdat de expert nu zijn inzicht omzet in een rapportage dan ben je verder van huis.
In alle gevallen moet je voorkomen dat er een voor jou ongepaste rapport komt, want van een rapport kom je moeilijk meer af. Helaas ook als dat achteraf foutief blijkt.

En verwar ChartGPT niet met een expert, met praktisch inzicht of met de waarheid in jouw specifieke geval.
Verder is het weer een reactie van jou op basis van iets van een ander.

Zonder verdere daadwerkelijke info over event, oorspronkelijke staat, schade en verzekering kan ik geen mening vormen over jouw positie.
Laatst bewerkt: 28 nov 2024 14:43 door Booty24.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 28 nov 2024 15:12 #1599055

De eerstvolgende logische stap lijkt me dat je de expert op de hoogte stelt dat de werf dit onderzoek niet wilt doen (dat schrijf je iig in de openingspost). Volgende vraag aan de expert is hoe dan verder. Hij heeft in principe al toegegeven dat verder onderzoek nodig is dus dat is mooi en hij zal nu dan ook met een vervolg moeten komen lijkt me. En ik zou gewoon even zelf bellen ipv mailen via een tussenpersoon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 07:35 #1599122

Volgens mij kan het ook omgedraaid worden: hoe kan de expert vaststellen dat er jaren lang inwatering heeft plaatsgevonden zonder dat er destructief onderzoek is verricht? Verder ben ik benieuwd naar wat de werf exact heeft doorgegeven aan de schade expert. De expert geeft indirect aan dat zonder destructief onderzoek dit niet vast te stellen is en dus meer op een vermoeden is berust ipv feiten.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 11:09 #1599152

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7203
JeroenFemke schreef :
brambo schreef :
De behandelende expert heeft voorgesteld de onderliggen multiplex plaat te onderzoeken door een stukje uit te boren. Verzekerde wil dit niet. Dan houdt het op.

Een twee jaar eerder ingeschakelde aankoop expert heeft hier niets meer mee te maken.

Een eindeloze discussie over een schadeoorzaak, die is te verwachten en ook nog een bagatel schade.

Een verzekerde moet medewerking verlenen om een schade te onderzoeken.

Einde discussie

Wat een onzin. Een expert die de verzekerde vraagt om even destructief onderzoek te doen aan het schade object. Zie je zoiets ook voor je met autoschades en schade aan woningen?

met auto schades komt het regelmatig voor dat er onderdelen verwijderd moeten worden voor expertise.
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 11:25 #1599154

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Volstrekt logisch. Dat wil echter deze verzekerde niet, omdat dan waarschijnlijk zijn ongelijk wordt aangetoond.

Expert heeft hier volledig gelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 11:47 #1599157

Volstrekt logisch. Dat wil echter deze verzekerde niet, omdat dan waarschijnlijk zijn ongelijk wordt aangetoond.

Nee hoor Brambo. Je hebt misschien mijn vorige reply nog niet (willen :P ) lezen?

En je schrijft "waarschijnlijk zijn ongelijk" ... ja laat dus zelf een opening dat hij er toch volledig naast zit?

met auto schades komt het regelmatig voor dat er onderdelen verwijderd moeten worden voor expertise.
Heel zeker... maar het is de garagist die dat doet in samenspraak met/opdracht van en kosten van de expert! En het staat de expert in mijn casus 100% vrij om dat aan de reparateur (eender welke) te vragen, maar dan dus wel op zijn kosten.
Laatst bewerkt: 29 nov 2024 11:56 door White Sands.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 12:34 #1599164

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
We blijven alsmaar doorzeuren. Alleen een eigenaar kan opdracht geven tot werkzaamheden aan de boot. Niet de expert noch de reparateur.

De kosten zijn op basis van ongelijk. Een waar bestaat dan het onderzoek dan wel uit ?

Een gat boren in de bodem van de ankerbak. 5 - 10 minuten werk.

Ik ga er verder niet meer op in. Mogelijk horen we later de uitkomst nog eens.

Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 14:43 #1599177

  • bteaux
  • bteaux's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1171
Als je overtuigd bent van je gelijk dan treed je in overleg met de verzekeraar en bespreekt de mogelijkheid van een tegenexpertise op basis van de polisvoorwaarden onder uitwisseling van standpunten.
Kijk dan wat de resctie is.

Overigens krijg ik niet de indruk dat het om een aanzienlijke schade gaat.
De werf heeft kennelijk aangegeven dat het een verzwakte constructie was door inwatering. Waarschijnlijk een hoop heisa voor weinig, plankje en wat epoxy daar heb je niet snel een werf voor nodig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 14:49 #1599178

  • Booty24
  • Booty24's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1668
White Sands schreef :
Bij een zeer ruwe tocht op de Noordzee heb ik schade gevaren….het anker is in de ankerkluis losgekomen van de borging en heeft door stijle golfslag bij aandewindse koers dusdanig liggen klappen dat de bodem van de ankerkluis/-bak alzo werd beschadigd (barsten in de bodem) waardoor waterinsijpeling (ca 10L )in het voorste compartiment. Ik heb aan wal een noodreparatie met sikaflex uitgevoerd (barsten) en de ankerkluis afgetapet met ducktape zodat ik mijn tocht veilig kon verder zetten.
Bij thuiskomst aangifte gegaan aan de verzekering (N.N.) en een offerte/schaderaming laten opstellen door een jachtwerf.

De verzekeringsmaatschappij heeft haar expert aangesteld om de schade en oorzaak te bepalen. Hij heeft daarvoor een ultrakort telefoontje gepleegd met de jachtwerf en dan à blanc geconcludeerd dat er sprake moet zijn van jarenlange vochtinfiltratie waardoor voorafbestaande verzwakking van de houten structuur in de ankerkluis-bodem et ergo, schadeherstel zal niet gedragen worden door de verzekeringsmaatschappij.

Ik heb zware objecties omtrent die voorafbestaande schade want:
- in het 2 jaar oude verslag van aankoopkeuring staat expliciet vermeld dat de kettingkast/ankerkluis in goede staat verkeerd, er is dus geen sprake van bestaande beschadiging;
- de interieurdelen in de punt, onder de ankerkluis vertonen geen spoor van waterinfiltratie, iets wat je toch zou verwachten als er sprake is van een jarenlange waterinfiltratie met aantasting/verzwakking van de ankerkluisbodem.

Nu weigert de expert in te gaan op mijn verhaal, wil zelfs niet komen kijken om zich van de situatie te vergewissen en legt alle “bewijslast” in mijn handen, hij schrijft: “Mijn voorstel is dat u aan de jachtwerf vraagt om een gat in de bodem van de ankerbak te zagen en tevens met een vochtmeter de vochtwaarden van de constructie vast te stellen. Aan de hand daarvan zal de constructie kunnen worden vastgesteld en oorzaak worden bevestigd danwel ontkracht.

De jachtwerf wil hier alvast niet in meegaan, niet in mengen… zij zijn reparateur en geen schade-expert. Ik vind het ook zeeeer vreemd dat een expert , vanuit zijn luie stoel, en met een zekere branie de “bewijslast”, inclusief destructief onderzoek, kan doorschuiven naar “de klant” … of werkt de Nederlandse watersport-verzekeringssector zo?

Nu ben ik niet naïef en weet maar al te goed dat je voor de verzekeringsmaatschappij een “vriendje” bent als er een premie betaald moet worden, maar zodra er sprake is van schade, switcht met na 1 nanoseconde over naar “opponent-modus”.
Maar hoe pak ik dit nu best aan? Let wel, ik wil niet mordicus gelijk krijgen/hebben maar ik vind dat een expert zijn taak au sérieux moet nemen (zijn kost/honorarium zit ook in mijn premie vervat) en bij twijfel/discussie op zijn minst eens moet gaan kijken … of is dat toch te veel gevraagd?

De expert heeft een hypothese over voorgaande staat van ouderdom.
Hij geeft een opening om dat als dan niet vast te stellen.

Alleen de eigenaar mag opdracht geven voor destructief onderzoek.
Wie dat betaalt en in welk geval staat in je polis. In principe gaat de expert over de schadeoorzaak en schadehoogte en niet of de polis van toepassing is. Maar is altijd een grijs gebied.

Als de ankerbak deugdelijk was maar vochtig kan je nog steeds beroep doen op nieuw voor oud.

Met of zonder onderzoek moet je in gesprek met de expert met data of met inzicht, analyse, deductie.

Naast het forum heeft je telefoon een bel-functie.

Expert: “hoe doen we dat zo’n inspectieoodracht en wie gaat dat betalen?
Werf: “wil je xx en yy activiteiten uitvoeren, fotograferen (vooraf, gat, met marker gemarkeerde vochtmeting plekken) en in een kort emailverslag samenvatten”? “U geeft zelf opdracht? Ja! “Meld even wanneer je het gaat doen aan mij en expert. Dan kunnen we erbij zijn”. “Je mag de resultaten ook direct met de expert delen. Als die meer wil meten doe dat dan ander kost het dubbel.”

Verder zou ik achterdocht, emotie, interpretatie en projectie overboord kieperen.

Verder zou ik een ZF pauze nemen tot nadat je met beide gebeld hebt en er voortgang of reactie is.

Zoiets zou ik doen.

PS: Voor een contra-expertise zal je het eerst oneens moeten zijn en verdere acties met deze expert uitgeput. Zover ben je nog niet.
Het lost ook je eigen opstelling niet op (zover ik lees; meer weet ik niet).
Laatst bewerkt: 29 nov 2024 14:53 door Booty24.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 14:49 #1599179

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6374
je leest niet Bram :)
Tenminste volgens mij bedoelt ts dat hij het destructief onderzoek prima vindt. Maar dat hij het alleen zelf niet wil uitvoeren...brambo schreef :
We blijven alsmaar doorzeuren. Alleen een eigenaar kan opdracht geven tot werkzaamheden aan de boot. Niet de expert noch de reparateur.

De kosten zijn op basis van ongelijk. Een waar bestaat dan het onderzoek dan wel uit ?

Een gat boren in de bodem van de ankerbak. 5 - 10 minuten werk.

Ik ga er verder niet meer op in. Mogelijk horen we later de uitkomst nog eens.

Bram
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 15:34 #1599184

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Alleen de eigenaar kan opdracht geven tot werkzaamheden aan de boot. De eigenaar moet de werf de opdracht gevem de "werkzaamheden" uit te voeren. Dat is bij ieder schadegeval van toepassing.

Als een eigenaar dat niet wilt doen is een onderzoek naar de oorzaak van de schade niet mogelijk.

En dan houdt het op.
Laatst bewerkt: 29 nov 2024 15:39 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 16:29 #1599188

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7032
Ik zou dat onderzoek zelf uitvoeren, kost je hooguit een half uur. Met het resultaat kun je ofwel de expert overtuigen of jezelf en dan heb je alvast het sloopwerk voor de reparatie gedaan. Aan de slag dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 16:48 #1599192

  • bteaux
  • bteaux's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1171
brambo schreef :
Alleen de eigenaar kan opdracht geven tot werkzaamheden aan de boot. De eigenaar moet de werf de opdracht gevem de "werkzaamheden" uit te voeren. Dat is bij ieder schadegeval van toepassing.

Als een eigenaar dat niet wilt doen is een onderzoek naar de oorzaak van de schade niet mogelijk.

En dan houdt het op.

Toch wel een ongewone situatie. de werf heeft de z.g. expert ingefluisterd.
Die wil niet in persoon de schade vaststellen en verlaat zich op de werf lijkt het.
Zou je dan die werf opdracht geven te gaan werken aan je boot terwijl jij een andere analyse van het gebeurde hebt?
Verzekeraar NN staat bekend als een gerenommeerde verzekeraar.
Daar is zeker goed overleg mee mogelijk.
Is het een extern expertisebureau of een maatschappij medewerker.
Het is wel vrij ongebruikelijk dat een verzekeraar opdracht geeft tot expertise en de expert niet zelfstandig een expertise uitvoert.
Daarin moet ik ts wel gelijk in geven.
De kwestie wordt misschien wat onvolledig gereproduceerd.
Los van de gedachte dat het geheel wat onbelangrijk overkomt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 29 nov 2024 17:04 #1599193

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3688
Heb je al gebeld met de verzekering?
Gewoon open bespreken, vooral feitelijk, niet wijzend, maar vragend?
JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 08:04 #1599249

Ik zou dat onderzoek zelf uitvoeren, kost je hooguit een half uur. Met het resultaat kun je ofwel de expert overtuigen of jezelf
Ik vraag mij of ik als leek met een vochtmeter van temu/alibaba/... in de hand, die -stel u maar eens voor- 0,1,2,3,4 of 5% vocht aangeeft, een expert (of het ZF?) overtuigd krijg van mijn vaststellingen, laat staan redenering omtrent de schade-oorzaak.

de werf heeft de z.g. expert ingefluisterd.
De werf heeft mij met stelligheid gegarandeerd dat zij helemaal geen uitspraak gedaan heeft over structurele, onzichtbare schade of verzwakking noch assumpties heeft gemaakt of onderschreven omtrent het eventuele bestaan daarvan. Heeft hij ook zo in een mailbericht naar de verzekeraar gemeld.

Heb je al gebeld met de verzekering?
Ik heb tot heden vooral gecommuniceerd met/via mijn makelaar... ik heb nu ook een bericht ontvangen dat hij in rechtstreeks contact staat met de verzekeringsmaatschappij. Ik wacht geduldig af...
Laatst bewerkt: 30 nov 2024 08:06 door White Sands.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 08:32 #1599253

Ik vraag mij of ik als leek met een vochtmeter van temu/alibaba/... in de hand, die -stel u maar eens voor- 0,1,2,3,4 of 5% vocht aangeeft, een expert (of het ZF?) overtuigd krijg van mijn vaststellingen, laat staan redenering omtrent de schade-oorzaak.

Maak het niet te moeilijk: boortje erdoor, en kijk of er droog zaagsel uitkomt, of rotte pulp. Fotootjes met je mobiel nemen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 12:11 #1599284

  • Apollo
  • Apollo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 191
Vat ik je standpunt als volgt goed samen?
Je wil vooral zeilen en waar mogelijk ontzorgd worden en bent bereid daarvoor te betalen.
Je hebt daarom een boot via een makelaar gekocht, laten keuren en een volledige verzekering afgesloten. Allemaal partijen waar je vertrouwen in hebt.
Nu is er schade en wil je nog steeds ontzorgd worden, daarvoor heb je al de vorige stappen immers genomen. Dus heb je een werf ingeschakeld en ook de makelaar, die een rol in de afwikkeling neemt.

Als dat je standpunt is, dan snap ik je houding beter. Het is niet de heersende wind op het Zeilersforum, maar waarom niet?

De expert heeft een voorstel gedaan (geen voorwaarde) en daarmee lijkt het alsof hij de bewijslast omkeert. De verzekeraar heeft recht op nader onderzoek. Maar of dit de juiste manier is weet ik niet. Je zou kunnen (laten) vragen om een onderbouwing en vervolgens een tegenvoorstel doen. Bijvoorbeeld dat hij alsnog langskomt. Daarbij maakt jij of de makelaar duidelijke afspraken en zorg je dat goed gedocumenteeerd wordt (foto's).


Het is aan jou of je deze lijn wil vasthouden; uiteindelijk moet je toch weten of die bodem rot was en wil je de zaak in beweging krijgen, nog los van de kosten die misschien onnodig worden gemaakt door de verzekering.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 12:31 #1599290

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27714
White Sands schreef :
Ik heb tot heden vooral gecommuniceerd met/via mijn makelaar... ik heb nu ook een bericht ontvangen dat hij in rechtstreeks contact staat met de verzekeringsmaatschappij. Ik wacht geduldig af...

De boot is al iets langer dan een paar dagen jouw eigendom, als ik je goed begrijp (een ruwe tocht op de Noordzee; dat was geen proefvaart, neem ik aan?).

Waarom communiceer je dan nog via de makelaar met de verzekering? Die makelaar heeft er toch verder niks meer mee te maken?
De koe bij de horens pakken en zèlf, rechtstreeks, contact opnemen met de verzekering lijkt me.
Dergelijke discussies moeten over zo min mogelijk schijven lopen. Ik zou met eigen oren willen horen wat de verzekering te zeggen heeft, niet via een derde die geen wezenlijk belang heeft bij de zaak.
Laatst bewerkt: 30 nov 2024 13:27 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 13:13 #1599298

brambo schreef :
Expert heeft hier volledig gelijk.
knap dat je dat kunt zien zonder aanboord te zijn geweest, zonder fotos te hebben gezien of te kijken naar welke documentatie dan ook...
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 13:18 #1599301

Het is aan jou of je deze lijn wil vasthouden; uiteindelijk moet je toch weten of die bodem rot was en wil je de zaak in beweging krijgen, nog los van de kosten die misschien onnodig worden gemaakt door de verzekering.

Uiteindelijk is je eigen positie altijd sterker, als jij weet hoe het echt zit. Vóór dat je op een werf of expert vertrouwd. Soms is dat technisch te moeilijk, en moet je wel vertrouwen op een expert. Maar in dit geval lijkt het me vrij makkelijk. Dus kom maar op met die Parkside boormachine van de Lidl ;)
Laatst bewerkt: 30 nov 2024 13:18 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 13:19 #1599302

White Sands schreef :
Ik zou dat onderzoek zelf uitvoeren, kost je hooguit een half uur. Met het resultaat kun je ofwel de expert overtuigen of jezelf
Ik vraag mij of ik als leek met een vochtmeter van temu/alibaba/... in de hand, die -stel u maar eens voor- 0,1,2,3,4 of 5% vocht aangeeft, een expert (of het ZF?) overtuigd krijg
een vochtmeting zegt in dit geval helemaal niets. Verzwakking komt door houtrot en die houtrot komt door vocht. Die houtrot die is er, of die is er niet. Is die er niet dan is het ook niet vochtig geweest. Er is nu een beschadiging en die heeft duidelijk vocht binnen gelaten, dat het er is weten we, anders was het niet in de boot gekomen. De enige vraag is of er houtrot is of niet. De enige manier om dat uit te vinden is het hout blootleggen, dat moet toch gebeuren om het te kunnen repareren.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 30 nov 2024 13:20 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 13:51 #1599308

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7551
Erikdejong schreef :
brambo schreef :
Expert heeft hier volledig gelijk.
knap dat je dat kunt zien zonder aanboord te zijn geweest, zonder fotos te hebben gezien of te kijken naar welke documentatie dan ook...

De expert heeft volledig gelijk in de gevolgde procedure. Verzekerde moet medewerking verlenen aan een onderzoek en alleen de eigenaar van de boot kan hiervoor de opdracht geven.

Een expert geeft geen opdracht aan een reparateur. Als het niet wordt opengemaakt kan de expert ook niets vaststellen.

Als een verzekerde dat niet wil, dan houdt het op.

Een eindeloze discussie die nergens over gaat. Is het houtrot of niet ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 16:39 #1599343

Een expert die zichzelf serieus neemt komt even kijken, zeker als er onenigheid is. Op een bedrag van 4500 euro valt die paar honderd voor een bezoekje ook in het niet.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Schade-expert weigert bezoek ter plaatse 30 nov 2024 17:28 #1599350

Wadloper schreef :
Waarom communiceer je dan nog via de makelaar met de verzekering? Die makelaar heeft er toch verder niks meer mee te maken?
Je begrijpt het niet. Ts bedoelt zijn verzekeringsmakelaar, oftewel zijn tussenpersoon.
Laatst bewerkt: 30 nov 2024 17:29 door SimondeDanser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.178 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl