Jumpinjack schreef :
De Duitse eigenaren hebben de 40 dagen delivery vanuit de Carieb uitbesteed aan een delivery crew.
Boot kwam aan in spanje met giga corrosie. Roest vlekken all over.
Er stond 16v spanning op de railing etc.
Met t zoute water dr bij is daar een hele snelle electrolyse ontstaan.
Spanning werd geleverd door een zonnepaneel achterop waar de kabel stuk geschavield was in de rvs pijp.
Voor de andere zaken die defect waren, was er een zekering of klein onderdeel stuk (wat aan boord was), of deed t eigenlijk gewoon na een troetel. Geen probleem/niet gerelateerd dus. Wel lastig voor de crew dat t toilet stuk was.
Laten we zeggen dat t er op lijkt dat de deliver crew niet heel technisch onderlegd was.
Of t niks kon schelen. Wederom gaat het hier om afgekocht persoonlijk kapitaal.
Toen ik als jong HTS-ertje begon met werken, kwam ik bij Vialle terecht. Die van t autogas. De auto's werden door een kundige man voorbereid om op te testbank te gaan. Maar Mari, ik zal m niet snel vergeten, deed dat altijd helemaal zelf. "Niks boven eiges", zei hij.
Nu kun je dat niet helemaal volhouden. Maar het idee dat je alles kunt uitbesteden en afkopen door het iemand anders te laten doen, is onjuist.
Het spijt me voor deze lieve mensen. Zal een dure grap worden. Maar ook nu wordt het vinden van de oorzaak en het creeëren van de oplossing weer aan een "expert" overgelaten. Als je t niet zelf kunt, zeker als je er mee op wereldreis gaat, moet je je afvragen of je t wel moet willen.
Steeds vaker kom ik bedrijven tegen waar over de core business geen enkele kennis meer aanwezig is. Alles is uitbesteed. Het idee dat je door management meer impact hebt dan door het zelf uitvoeren. Bah. Mijn mening hierover is om deze reden tamelijk hardvochtig. Vergis je niet: als Huawei en in t verlengde daarvan de Chinese overheid wil dat t hier mis gaat, hebben we morgen geen telefoon en internet meer. En niemand die er iets aan kan doen, want we weten niet meer hoe t werkt. NU al. Die hele 5g discussie is al lang verloren.