Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 22 mrt 2015 20:54 #608436

ze lopen weer uit, de Ridder effect?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 mrt 2015 21:00 #608442

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Ze zijn 'em gedirkt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 mrt 2015 21:08 #608446

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:) Kan ook niet anders he met zo'n "opgedirkte" boot :)
Laatst bewerkt: 22 mrt 2015 21:09 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 06:54 #608502

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
dirkje dirkje aan de wand, wie is het snelste in het land :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 11:35 #608589

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Zeg geven 'm in elk geval goed van Dirkje.

Nu vasthouden mannen, anders staan de beste Dirken weer aan wal. Het venijn zit 'm immers in de Dirk.
Laatst bewerkt: 23 mrt 2015 11:36 door koko.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 12:33 #608621

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
De dirk word eindelijk eens doorgezet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 13:03 #608636

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Nieuwe term in de zeilsport?
Ff Dirken :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 13:17 #608641

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Ik ga mijn boot een tweede naam geven: Dirk.
Als dat de bemanning niet in de juiste Spirit krijgt?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 14:05 #608661

Ben benieuwd wat er de komende uren gaat gebeuren, er zit volgens mij een enorme 'split' in de vloot aan te komen. Er zijn er al een aantal overstag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 14:10 #608665

d35 gebruiker schreef :
Ben benieuwd wat er de komende uren gaat gebeuren, er zit volgens mij een enorme 'split' in de vloot aan te komen. Er zijn er al een aantal overstag.

De vraag is of het verstandig is om ook niet overstag te gaan...
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 14:18 #608668

Voor korte baan wedstrijden houd je als leider vaak een vuistregel aan dat je tussen de boei en je tegenstander blijft, tenzij je echt overtuigd bent dat jouw slag beter is, dan houd je vast. Is een gok.
Voor oceaan racen is het echter anders, 50 mijl afstand is genoeg om een compleet ander weerssysteem op te pikken. Dan zit je vast aan de strategie die gedicteerd word door een systeem.
Ik vermoed dat Brunel hun eigen plan zal blijven doordrukken, mogelijk iets noordelijker als wat ze zouden doen als er geen tegenstanders zouden zijn om een ebetje risico af te dekken.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 14:25 #608670

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Ze geven dit zelf ook al aan op "From the boats"
Within two days, the navigators need to choose between two totally different routes. The northern route (let's call it red) or the southern route (black).
Betting your hard-earned lead on red would seem to be a simple choice. Full blast Southern Ocean weather with 30 to 40 knots of westerly wind. In other words, put your hard hats on and speed up like lightening! The question is: will the boat survive?
Black is a somewhat more cautious choice: there is much less wind and the route will be close to the wind. So why would you go for black? Black is more southerly. And more southerly means shorter.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 14:43 #608675

is tussen die twee in geen optie dan? minder wind, dus de boot blijft heel, maar wel wat korter.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 15:22 #608689

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
d35 gebruiker schreef :
Ben benieuwd wat er de komende uren gaat gebeuren, er zit volgens mij een enorme 'split' in de vloot aan te komen. Er zijn er al een aantal overstag.

Het lijkt overstag, maar zet de wind overlay maar eens aan, ze hebben gegijpt!
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 15:24 #608690

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
roozeboos schreef :
is tussen die twee in geen optie dan? minder wind, dus de boot blijft heel, maar wel wat korter.

Brunel kan de huidige koers nog maximaal een anderhalve dag aanhouden. Daar ligt de 'ijsbergen-grens'

Als je de tracker mag geloven kloppen de windverwachtingen (wederom) niet met de doorgegeven werkelijkheid.
Zolang de wind niet naar NW draait (zoals enkele andere boten al aangeven) kunnen ze beter deze ZO-koers nog even aanhouden.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 16:21 #608729

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
En ze hebben allen (weer) gegijpt, Brunel geeft als wind 291gr.
SCA en MAPFRE blijven dus ook de zuidelijke route volgen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 16:24 #608732

Brunel zal (een stukje) mee naar het noorden moeten om tussen de tegenstanders en het volgende merkteken in te blijven en een eventuele 'binnenbocht' niet op te hoeven geven. Risico beheersen is niet eenvoudig als je voorop ligt.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 19:23 #608838

maximum wave height this leg: 7.2 meter! :S
dat zit dan toch wel dubbel zo lekker achter mijn computer. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 23 mrt 2015 19:23 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 mrt 2015 22:32 #608908

Iedereen gaat voor de zuidelijke route, geen grote split dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 01:44 #608922

En brunel neemt de binnenbocht en vaart het noordelijkste. Vrij radicale beslissing.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 06:01 #608931

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Brunel nu idd het noordelijkst, maar ook een groot deel van de voorsprong kwijt :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 06:14 #608932

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
duit schreef :
Brunel nu idd het noordelijkst, maar ook een groot deel van de voorsprong kwijt :(

Wederom te lang voorlangs het veld doorgegaan ...

DongFeng's Caudrelier:
“It had to have waited until I was on a Chinese boat for me to experience my first "Chinese gybe"
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 08:08 #608967

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Of ze proberen zo min mogelijk te gijpen in die omstandigheden ;)
Ze lopen momenteel al weer uit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 08:29 #608974

de dames hebben hun vaste plek ook weer ingenomen, jammer.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 mrt 2015 09:01 #608988

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
helmsman 38 schreef :
de dames hebben hun vaste plek ook weer ingenomen, jammer.

had helaas een reden, ook een klapgijp
All onboard are OK after our Chinese gybe at 0500h this morning. We are currently all hands on deck so bear with us while we get everything back in order and we hope to be back up and racing very shortly. More info to follow
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.473 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl