Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 02 mrt 2015 10:11 #601526

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
onlein schreef :
Net een best wel gave uitzending over de VOR met Wouter Verbraak bij Studio Sport gezien, voor wie het niet gezien heeft is er vast ergens uitzending gemist.

De samenvatting van de etappe en het gesprek met Wouter Verbraak:
nos.nl/video/2022193-verbraak-...ukte-ocean-race.html
Laatst bewerkt: 02 mrt 2015 10:16 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 02 mrt 2015 12:33 #601556

  • Puffin
  • Puffin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 271
Wat een kanjer die Verbraak. Menig ander topzeiler had in zijn situatie huilie huilie gedaan. En een ontzettend domme zet van Vestas Wind om zo iemand aan de kant zetten.
Nice to see you...to see you nice...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 02 mrt 2015 12:47 #601558

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Ik kan me trouwens niet vinden in zijn uitspraken dat je met 20 knopen niet kan navigeren op een papieren kaart.

En hij zij dat het systeem veranderingen nodig heeft, maar er zitten toch zat veiligheids opties in elektronischen navigatie systemen.
dingen als waarschuwingen als jouw koerslijn te dicht bij een punt komt, of jouw koerslijn over een ondiepte gaat.
Of hij had die waarschuwingen uitgezet of zijn koerslijn stond niet ingeplanned.

Ook noemde hij als voordeel van Dongveng dat ze allemaal allround waren, en dus mee konden helpen met navigeren.
Dat verbaasde mij nog veel meer, want bedoeld hij nou te zeggen dat de andere bemanningsleden niet konden navigeren aanboord van de Vestas boot?
Zelfs de schipper niet? die de geplande koers toch in overleg met de navigator maakt en zijn werk behoort te controleren.


Des ondanks een mooi stuk over de VOR en het verhaal van Wouter bij de NOS

Bart
Laatst bewerkt: 02 mrt 2015 12:48 door BartWNL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 mrt 2015 18:40 #604059

Bijlage Aucklandstart.jpg niet gevonden



Hmm.. dit gaat iig mooie filmbeelden opleveren tijdens de aankomende start :blink:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 mrt 2015 21:16 #604117

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
En dit is de wind van nu?
Of zoals het er bij de start waarschijnlijk uit gaat zien?
In het laatste geval... :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 mrt 2015 21:32 #604125

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Is niet de wind van nu. Bouwt de komende dagen flink op. Kan flink roet in het eten gooien, ook bij de in-portraces waait het al (te) hard. LINK
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 mrt 2015 10:30 #604271

Yes, is inderdaad de voorspelling voor tijdens de start. Op www.windyty.com kan je het een en ander bekijken. Ik vraag me af of ze de start een dag uit kunnen stellen, dan is het lagedrukgebied een stuk zuidelijker en zou je eventueel nog ervoor kunnen kiezen om de glijbaan bovenlangs te pakken. Heb je in ieder geval een snelheidsrecord te pakken op die VO65 :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 mrt 2015 11:34 #604302

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
BartWNL schreef :
Ik kan me trouwens niet vinden in zijn uitspraken dat je met 20 knopen niet kan navigeren op een papieren kaart.

En hij zij dat het systeem veranderingen nodig heeft, maar er zitten toch zat veiligheids opties in elektronischen navigatie systemen.
dingen als waarschuwingen als jouw koerslijn te dicht bij een punt komt, of jouw koerslijn over een ondiepte gaat.
Of hij had die waarschuwingen uitgezet of zijn koerslijn stond niet ingeplanned.

Ook noemde hij als voordeel van Dongveng dat ze allemaal allround waren, en dus mee konden helpen met navigeren.
Dat verbaasde mij nog veel meer, want bedoeld hij nou te zeggen dat de andere bemanningsleden niet konden navigeren aanboord van de Vestas boot?
Zelfs de schipper niet? die de geplande koers toch in overleg met de navigator maakt en zijn werk behoort te controleren.


Des ondanks een mooi stuk over de VOR en het verhaal van Wouter bij de NOS

Bart

Met bovenstaande opmerkingen van WV vind ik dat hij zich zelf een beetje probeert vrij te pleiten.
Basis is route voorbereiding. Doorgeven van de te verwachten obstakels aan de mensen die aan dek zijn terwijl de navigator rust is ook een onderdeel van de functie van de navigator. En voordat de electronische kaarten bestonden werd er ook al sneller gevaren dan 20 knopen. Zowel op mechanisch voortbewogen schepen als op sommige zeiljachten.
Ook de opmerking dat hij liever voor het snellere werk (Tri en cats) koos kon mijn sympathie niet opwekken.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 10 mrt 2015 13:27 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 mrt 2015 12:02 #604309

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Wouter Verbraak hedenavond bij Pauw
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 mrt 2015 13:28 #604326

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
La Mavare schreef :
Wouter Verbraak hedenavond bij Pauw

Gaan we zien ;)
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 mrt 2015 16:20 #604361

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
douwe schreef :
La Mavare schreef :
Wouter Verbraak hedenavond bij Pauw

Gaan we zien ;)

Je bedoelt als in: als hij z'n tomtom goed afleest? Of als in: gaan we kijken? B)
Laatst bewerkt: 10 mrt 2015 16:20 door Pjetrow.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 08:09 #604557

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
De Ridder gaat met Brunel mee met de vijfde etappe!

www.brunelsailing.net/en_UK/ne...eplaces-laurent-pags
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 08:22 #604559

Nou wouter werd behoorlijk uitgelachen door pauw vond ik.

Vooral het verhaal van zijn zoontje was erg grappig. Die had een wereldkaart van de ikea op zijn kamertje hangen om papa te volgen. En daarop stond het atol wel getekend! Zoontje begreep dus ook niet waaorm papa er toch overheen wilde varen!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 08:43 #604564

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
roozeboos schreef :
Nou wouter werd behoorlijk uitgelachen door pauw vond ik.

Vooral het verhaal van zijn zoontje was erg grappig. Die had een wereldkaart van de ikea op zijn kamertje hangen om papa te volgen. En daarop stond het atol wel getekend! Zoontje begreep dus ook niet waaorm papa er toch overheen wilde varen!

Dat was dan ook het enige 'nieuws'. Het was ook op de Volvo Tracker bijna live te zien. Ik vraag me nog steeds af waarom de wedstrijdleiding geen mailtje heeft gestuurd.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 09:00 #604570

La Mavare schreef :
Ik vraag me nog steeds af waarom de wedstrijdleiding geen mailtje heeft gestuurd.

omdat het zo veel meer aandacht trekt: suspense, gevaar, redding, reparatie, geen reparatie, wel reparatie, bemanningswissel, herstart!

Dat is toch veel meer aandacht dan een 5e plaats bij de finish van een rakje?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 09:55 #604575

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
roozeboos schreef :
Nou wouter werd behoorlijk uitgelachen door pauw vond ik.

Vooral het verhaal van zijn zoontje was erg grappig. Die had een wereldkaart van de ikea op zijn kamertje hangen om papa te volgen. En daarop stond het atol wel getekend! Zoontje begreep dus ook niet waaorm papa er toch overheen wilde varen!

WV z'n standaard verhaaltje. De Ikea kaart van z'n zoontje was al eerder door hem ter sprake gebracht.
Al met al vind ik dat het hele team collectief geblunderd heeft
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 11 mrt 2015 09:58 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 15:01 #604677

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 15:59 #604694

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
Interessant filmpje!
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 16:39 #604712

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Ja vond ik ook. Nog een nieuwtje: start wordt mogelijk uitgesteld ivm tropische storm zondag/maandag.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 16:46 #604717

Zeggen de klasse voorschriften iets over uitstel mbt slecht weer?
Verstandige keuze!
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 17:47 #604745

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Niet dat ik weet, maar ik zag een tweet voorbijkomen die ik nu niet meer kan vinden (WV-tje ?)

Lijkt een discretionele bevoegdheid van het race-comité.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 17:56 #604750

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Dirk de Ridder zit op dit moment in het vliegtuig naar nieuw zeeland om zich bij team brunel te voegen.
brunelsailing.net/nl_NL/news/v...ervangt-laurent-pags
Laatst bewerkt: 11 mrt 2015 18:00 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 mrt 2015 18:01 #604755

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Hier wordt ook gespeculeerd over uitstel: VirtualRegatta
The race is scheduled for Sunday 2:00 am GMT, however a looming cyclone could postpone the start. We will keep you updated!

Komt dan goed uit voor Dirk.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 mrt 2015 13:32 #605265

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820

Bijlage Naamloos33.png niet gevonden



Ik zag op de website dat ze de ijsgrens bij houden in beeld, heeft deze grens nog beperkingen op de mogelijk te varen routes?

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 mrt 2015 13:51 #605272

Ja. ze moeten boven (ten noorden) van bepaalde waypoints langs gaan, zie het als virtuele boeien.
Als er nieuwe ijsinformatie binnenkomt die mogelijk risico oplevert, dan zullen waypoints bijgesteld worden.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.675 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl