Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 22:20 #599842

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Morgenmiddag ligt SCA op 1. Meer wind in het westen. Wedden?
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 22:46 #599851

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
koko schreef :
wasabie schreef :
Bij een weekje flottielje zeilen is het blijkbaar moeilijker een paar bootjes bijeen te houden...

Pfffft, wat een vergelijking.......

Ik vind hem geweldig! Flottielje doet zijn best bij elkaar te blijven maar lukt niet, de VOR doet juist zijn best elkaar kwijt te zeilen, lukt ook niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 22:52 #599855

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Waterblok schreef :
koko schreef :
wasabie schreef :
Bij een weekje flottielje zeilen is het blijkbaar moeilijker een paar bootjes bijeen te houden...

Pfffft, wat een vergelijking.......

Ik vind hem geweldig! Flottielje doet zijn best bij elkaar te blijven maar lukt niet, de VOR doet juist zijn best elkaar kwijt te zeilen, lukt ook niet.

Dat heet admiraalzeilen :woohoo:
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 05:45 #599868

wasabie schreef :
De laatste koerswijzigingen van BRUNEL om achteraan aan te sluiten, leren mij vooral dat het hier gaat om de kijkcijfers.


Denk je nou echt dat het roer waar Bouwe achter staat het echt doet?? Dat is allemaal show om jou te vermaken en te verleiden een Volvo te kopen.

De waarheid is dat al die bootjes op de stuurautomaat varen en die stuurautomaat wordt vanuit Allicante bediend. Voor geld natuurlijk, als jij lapt gaat Bouwe overstag.

Scherpe analyse Wasabie!
Laatst bewerkt: 24 feb 2015 05:47 door CompanJon.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 05:49 #599869

La Mavare schreef :
Morgenmiddag ligt SCA op 1. Meer wind in het westen. Wedden?

Graag en ik verlies deze ook graag :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 07:14 #599875

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Nou Brunel heeft t voor elkaar gekregen bijna 60 mijl achterstand op te lopen. :S

Hoeveel afstand hebben ze nog om deze leg in hun voordeel te draaien??
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 24 feb 2015 07:15 door Anjo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 07:21 #599878

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Er zal straks wel weer een andere schipper komen (dat heeft Brunel wel vaker gedaan) :evil: :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 08:00 #599883

  • wasabie
  • wasabie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Denk je nou echt dat het roer waar Bouwe achter staat het echt doet?? Dat is allemaal show om jou te vermaken en te verleiden een Volvo te kopen

Nee Pharos, ik zoek enkel een verklaring waarom ik mij laat verleiden om dagelijks de app te volgen. ;-)
Ik vind wel dat je best een beetje kritisch mag staan tegenover de belangen van de de vele grote sponsors die bij dit evenement betrokken zijn. Vermenging is een feit, hoe groot de invloed daarvan is op een wedstrijd blijft altijd gissen dus mag je mijn opmerking best naast je neer leggen hoor.
Ik beeld het mij in dat er deze zomer op de boten in Griekenland en Kroatiƫ veelvuldig de vergelijk naar de volvo ocean race wordt getrokken om er een sportief karakter uit te ontlenen. Ik zal toch al zeker niet nalaten te insueren dat er een "snake" aan de kiel hangt wanneer ik ontevreden ben met de snelheid. Zou er zelfs nog een filmpje van kunnen maken om het te relativeren...
Laatst bewerkt: 24 feb 2015 08:16 door ErikSnel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 13:08 #599960

De plek van Brunel doet me wel een beetje pijn...
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 14:36 #599975

Ja de hoop vervliegt een beetje, en het lijkt er vooralsnog ook niet op dat SCA voor een stunt gaat zorgen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 15:30 #599981

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
@jasper schreef :
Erikdejong schreef :
Komt wel weer goed :)

Daar houden we je aan!


Eeh erik wat nu?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 15:52 #599984

Geduld is een schone zaak, er komen wel weer gelegenheden :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 16:24 #599991

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Dat qtVlm kunnen ze ook wel opnieuw schrijven :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 16:56 #599995

wasabie schreef :
Ik vind wel dat je best een beetje kritisch mag staan tegenover de belangen van de de vele grote sponsors die bij dit evenement betrokken zijn. Vermenging is een feit, hoe groot de invloed daarvan is op een wedstrijd blijft altijd gissen dus mag je mijn opmerking best naast je neer leggen hoor.

Sport is niet altijd sport, ben ik met je eens. Voetbal en Formule 1 als voorbeeld daarvan. Vergeleken daarbij zijn de bedragen in de Volvo Ocean Race peanuts. Ook valt hier niet zo veel te winnen behalve de eer. Zolang die laatste bovenaan staat, maak ik me om vermenging niet zo druk.

Verslavend is het wel!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 18:21 #600016

Hoop is er nog wel maar eigenlijk weten ze het al. Blog Brunel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 19:49 #600042

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Ze hebben nogal wat uit te leggen ...

Gedurfd naar het NO, betaalt zich uit en
18/2 naar ZO met een forse voorsprong van 60 mijl op nr 2 en 120 op SCA
vervolgens kiezen ze een meer W postie, voorsprong wisselt
21/2 voorsprong gezakt naar 25 mijl
22/2 varen ze 19 mijl snelheid en maken een slag naar O
en eindigen vlak achter de nieuwe leiders
tegelijkertijd vaart SCA wel een meer W-koers (bijna de oude TBRU-koers)
24/2 SCA ligt nu W van Brunel en heeft dus 120 mijl of zo goed gemaakt
en de achterstand op ADOR is al die tijd feitelijk gelijk gebleven.

maw was die noodsprong om O te gaan echt wel nodig?

Mijn voorlopige conclusie is dat TBRU zich te veel heeft verlaten op de windverwachtingen.
Ze zijn hoe dan ook te vroeg en te lang O gevaren.

Ik vaar zelf de VORG en ik merk hoe onbetrouwbaar alle voorspellingen zijn.
Daar zijn 3 groepen (W, M en O, met in elke groep een winnaar van een eerdere leg) en om de beurt lagen ze aan de leiding als je de lange termijn voorspellingen mocht geloven. De O groep lijkt het nu te gaan winnen,de andere 2 groepen (en ik ook) hebben fout gegokt.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 20:09 #600050

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Volledig oost was in eerste instantie ook het plan van Bouwe en team Brunel
Ik vraag me ook af waarom ze nu uiteindelijk van hun plan zijn afgeweken
Maar vooral waarom ze het iedere keer in de 1 tegen 1 gevechten het op tactische beslissingen afleggen
De tactische move in deze leg was natuurlijk geweldig maar wel al van tevoren bedacht
Het lijkt wel dat als ze de beslissingen op kortere termijn moeten nemen ze te vaak mis zitten
Nou ja we zijn er nog niet en naar het schijnt komt er nog een groot gebied met weinig wind ,waar de leiders dus weer als eerste in zullen varen, en een hogedruk gebied aan
Go brunel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 feb 2015 21:21 #600066

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
duit schreef :
Volledig oost was in eerste instantie ook het plan van Bouwe en team Brunel
Ik vraag me ook af waarom ze nu uiteindelijk van hun plan zijn afgeweken
Maar vooral waarom ze het iedere keer in de 1 tegen 1 gevechten het op tactische beslissingen afleggen
De tactische move in deze leg was natuurlijk geweldig maar wel al van tevoren bedacht
Het lijkt wel dat als ze de beslissingen op kortere termijn moeten nemen ze te vaak mis zitten
Nou ja we zijn er nog niet en naar het schijnt komt er nog een groot gebied met weinig wind ,waar de leiders dus weer als eerste in zullen varen, en een hogedruk gebied aan
Go brunel

In de eerste leg hetzelfde. Ver om Kaapverdie heen was vantevoren bedacht. Mis giing het in de approach naar Kaapstad waar ze flink verloren. Ik snap nu ook even niet hoe je honderdenvijftig mijl verspeelt in acht dagen door bijna consequent verkeerd te gokken. Maar ik ben naturlijk stuurman aan de wal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 02:56 #600103

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Tjah, ze lijken de aansluiting nu toch wel verloren te hebben! Zonde nadat ze zo sterk begonnen (alhoewel ze de beslissing om noord te gaan ook alleen konden nemen omdat ze achteraan lagen)

Nou ja, zoals Erik zegt is er nog een heel eind te gaan, dus alles kan nog..

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 03:41 #600105

Herineren we brunel sunergy nog met hun Falkland offensief? Van de laatste plaats in een klap naar de eerste plaats, en dat was minder als 1000 mijl voor de finish, en niemand zag het komen.
Nu zal het hier een stuk lastiger worden om een dergelijke stunt uit te halen, maar niets kan uitgesloten worden, daarom is het zo'n mooie sport, zeker nu ze eenheidsklasse zijn gegaan!
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 07:21 #600109

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Erikdejong schreef :
Herineren we brunel sunergy nog met hun Falkland offensief? Van de laatste plaats in een klap naar de eerste plaats, en dat was minder als 1000 mijl voor de finish, en niemand zag het komen.
Nu zal het hier een stuk lastiger worden om een dergelijke stunt uit te halen, maar niets kan uitgesloten worden, daarom is het zo'n mooie sport, zeker nu ze eenheidsklasse zijn gegaan!

Ik hoop het echt hoor. Zou zo mooi zijn als de leg winnend afsluiten na de spannende start.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 07:58 #600117

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ik hoop het ook maar geef ze weinig kans :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 14:19 #600228

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Ze hebben nu Frits Koek vh KNMI niet mee, toen wel ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 15:58 #600274

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ohw is dat het :)
Maar toch klopt er iets niet.....
Laatst bewerkt: 25 feb 2015 15:59 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 25 feb 2015 17:32 #600323

Ik zie een strohalm in hun westerlijke koers. Als ik de voorspelling bekijk op volodiaja dan lijkt het alsof ze nipt om een windbel heen zouden kunnen varen....

De koers van Brunel aanschouwende gaan ze daar toch wel een beetje op gokken. Ze hebben de grootste slag naar het westen gemaakt van alle boten...

...blijven duimen...
Laatst bewerkt: 25 feb 2015 17:36 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl