Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 19:47 #599177

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
Routingsoftware is afhankelijk van goede windvoorspellingen en een goed polair diagram. En het gebied waar ze varen is niet interessant genoeg om er gespecialiseerde weermodellen van te maken, dus die is minder goed dan elders

Uit www.volvooceanrace.com/en/fromtheboats.html:
"We still in the lead," Bekking grins. "And we go for it! The last days are interesting! Why? We're in a sea desert… there is nothing here, no shipping nor civilisation. So there is zero money invested in the weather models. The modern prognostic data are never correct here.
“We need to rely on old-fashioned navigate. And we have a navigator with 300 years of experience, haha!"
Laatst bewerkt: 21 feb 2015 22:25 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 21:52 #599196

Xiphias schreef :
En het gebied waar ze varen is niet interessant genoeg om er gespecialiseerde weer modellen van te maken, dus die is minder goed dan elders
Niet zo zeer omdat ze het niet interessant vinden, maar gewoon omdat het schier onmogelijk is...

Maar zoals ik al over Brunel zei, dat komt wel weer goed ;)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 22:45 #599202

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Weer eerste en vol gas
Go brunel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 07:26 #599225

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
En weer vijfde....Pardon? :blink:

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 07:48 #599227

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ja de omstandigheden zijn daar erg wisselend op het moment denk ik
Gisteravond lag alles binnen 20 mijl. Met aan de ene kant 5 kts wind en aan de andere 29 kts
Drie uur later was het precies andersom :S
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 08:29 #599232

Ze liggen nu achter de rest, dit zie ik niet meer goed komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 10:09 #599254

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
d35 gebruiker schreef :
Ze liggen nu achter de rest, dit zie ik niet meer goed komen.
Dt lijkt mij ook. Ze varen nu dezelfde lijn en moeten het dus op snelhed doen. Maar brnel heeft in de afgelopen dagen meer dan honderd mijl p snelheid ingeleverd. Spijtiger is dat deze uitslag ,mocht het zover komen, ook betekent dat brunel afhaakt voor de top. Zij komen op 14 punten en ador en dongfeng zitten dan op bijna de helft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 11:40 #599292

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
ze komen weer dichterbij, dit is vast onderdeel van het masterplan :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 12:46 #599316

Heren, er moet nog 1900 mijl gevaren worden naar de finish, door het water zelfs nog meer. Ze zijn nog maar net op de helft. Je kunt echt nog niets zeggen over de uitslag, laat staan het klassement. Zeker niet in het gebied waar ze nu varen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 13:06 #599326

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ach zie het als een voetbalwedstrijd
Bij een goal juichen we en bij een goal tegen word ook ineens iedereen zenuwachtig ;)
It ain't over till the fat lady sings
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 18:10 #599426

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
weekendje weg, en Brunel gaat van 1 naar 5, maar als ik dit zo lees dan is in de loop van het weekend genoeg gebeurd.

we wachten rustig af tot de finish in Auckland
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 18:25 #599435

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18840
De afgelopen dagen moet Brunel een geweldig boost hebben gehad in de "moraal" gevolgd door een koude kermis waar ze nu in zitten. Ben benieuwd hoe ze dit gaan wegsteken? Ik zou de boel al lang aan de wilgen hebben gehangen en vooral lekker aan het zeilen zijn geslagen :whistle:
Volgens mij is dit echt een emotionele slijtageslag en gaat het meest vastberaden team winnen!
Petje af voor zoveel karakter! Dit is echt wel spannend!

Grz,
Holtere
Laatst bewerkt: 22 feb 2015 18:25 door holtere.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 19:34 #599456

Gezien de plek in het midden vd groep, verwacht ik niet dat ze nog 1e gaan worden..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 feb 2015 19:34 #599457

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Wb ranking is het nog niet eerder zo'n flipperkast geweest
De kaarten zijn geschud
En alles ligt weer open
Errug gave leg dit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 10:28 #599650

dames trekken hun eigen plan, en zijn toch weer flink ingelopen, 35 mijl afgelopen twee reports.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 12:45 #599679

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
bwernsen schreef :
Gezien de plek in het midden vd groep, verwacht ik niet dat ze nog 1e gaan worden..

Ze liggen 8 mijl achter (oftewel 25 minuten varen) en zijn in de laatste 3 uur 5 mijl ingelopen. Men heeft nog minimaal 1250 mijl te gaan. Ik denk dat die conclusie nogal voorbarig is..... :whistle:


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 12:50 #599681

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Ik kom graag eens kijken hoe je met 3kn bootsnelheid 8 mijl in 25 minuten vaart :whistle:
Laatst bewerkt: 23 feb 2015 12:50 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 12:59 #599683

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
stroom mee??,
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 13:34 #599692

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Brunel heeft in de laatste drie uur Alvi medica weer ingehaald en vaart een knoopje sneller dan de andere 4,

andere 4, want SCA doet het beter, 18 mijl goed gemaakt in 3 uur, eens zien hoe ze er over nog eens 3 uur voor staan.

en ja het is nog ver.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 14:24 #599701

Er is een komplete herstart ontstaan. Iedereen ligt weer op 1 lijn. Zelfs SCA heeft de achterstand terug gebracht tot 15 mijl.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 16:36 #599731

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
zal je zien draait de wind dadelijk naar rechts ligt brunel weer een! :) :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 17:14 #599748

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
canuma schreef :
d35 gebruiker schreef :
Ze liggen nu achter de rest, dit zie ik niet meer goed komen.
Dt lijkt mij ook. Ze varen nu dezelfde lijn en moeten het dus op snelhed doen. Maar brnel heeft in de afgelopen dagen meer dan honderd mijl p snelheid ingeleverd. Spijtiger is dat deze uitslag ,mocht het zover komen, ook betekent dat brunel afhaakt voor de top. Zij komen op 14 punten en ador en dongfeng zitten dan op bijna de helft.

En ik eet mijn woorden even op. Ongelooflijk hoe ze zich ' herpakt' hebben. Go Brunel!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 18:53 #599782

  • wasabie
  • wasabie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
De laatste koerswijzigingen van BRUNEL om achteraan aan te sluiten, leren mij vooral dat het hier gaat om de kijkcijfers.
Het hele pak terug op een lakentje van een paar NM groot, ik vind het maar knap hoor! Bij een weekje flottielje zeilen is het blijkbaar moeilijker een paar bootjes bijeen te houden...
Vanuit commercieel standpunt is het marketingtechnisch wel te waarderen maar voor mij te voorspellend allemaal.
En toch blijf ik het volgen, zulk leuk speelgoed verdorie!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 22:02 #599836

Brunel is slecht uit de (nieuwe) startblokken gekomen, maar even afwachten wat de tracker om 23:15 brengt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 feb 2015 22:10 #599840

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
wasabie schreef :
Bij een weekje flottielje zeilen is het blijkbaar moeilijker een paar bootjes bijeen te houden...

Pfffft, wat een vergelijking.......
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl