Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 07:17 #598413

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
duit schreef :
De voorsprong krimt nu wel heel hard :(

Gaat weer toenemen, nummer 2/3 liggen nu op andere tack
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 17:50 #598586

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
wordt nu wel heel close :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:11 #598610

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Ben het wel een beetje zat met die doldrums. Gekozen route met China aandoen is vooral commercieel Intressant zeil technisch minder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:13 #598611

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
waar zijn de tijden gebleven van ijsbergen, beren en walvissen :evil: :evil:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:38 #598617

alegria schreef :
waar zijn de tijden gebleven van ijsbergen, beren en walvissen :evil: :evil:

misschien kunnen die Chinezen iets met panda's organiseren?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:42 #598620

Welke beren? die zijn er nooit geweest bij deze race...
Wel mensen die beren op de weg zien.

'De zwaarste oceaan race ter wereld' krijgt hoe dan ook een ander smaakje met deze route, er zijn races die in mijn ogen zwaarder zijn. Ik vind bijvoorbeeld de Vendee Globe oneindig veel interessanter als de VOR.

Neemt niet weg dat het nog steeds leuk blijft om te volgen :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:47 #598621

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
ken je het incident niet van die aanvaring met die ijsbeer?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:54 #598625

Nee, lijkt em ook sterk, want dan zijn ze minimaal 2000 mijl uit hun koers geweest of langs een dierentuin gevaren :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 19:56 #598626

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
was een beer op een ijsschots :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 20:14 #598627

Ik geloof er geen snars van, de routes die over de jaren gevaren zijn bleven altijd ver en ver bij de noordelijke ijs wateren vandaan, en in het zuiden hebben ze geen ijsberen.
Dus echt een broodje aap ijsbeer verhaal :P
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 19 feb 2015 20:14 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 20:19 #598629

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
heb het uit de derde hand, of was het tijdens de boterletter ?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 21:24 #598650

De doldrums zijn niet leuk als je van voorspellen van uitkomsten houdt. Zoals ze zelf ook al zeggen, zeiltechnisch zijn de doldrums juist enorm uitdagend. Dáár kun je écht slimme dingen doen, héle domme dingen doen én dan nóg is moeder natuur de baas boven baas.

De doldrums halen de heren tactici weg van hun schermen en laten de zeilers weer ouderwets de hemel af turen. Dáár komt het er op aan op tijd je zeil te hebben staan om de vlaag helemaal uit te zeilen en niet over te laten waaien. Daar scheiden de Nerds zich van de Mannen!

Zie het als een veldsport. Met 1-0 de rust in gaan zegt niets.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 19 feb 2015 23:24 #598661

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
hmm, geen IJsselmeer-ace, maar kennelijk al veel doldrums gezeild? Of klets je alleen maar anderen na?

Ok, ik heb er echt geen verstand van :pinch: Alleen virtueel bij de top :woohoo:
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 feb 2015 11:08 #598740

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4307
De routing ligt nu voor allen redelijk gelijk, ze moeten de komende dagen een heel stuk naar het oosten omdat er bij Fiji een stuk meer wind zit dan bij Vanuatu:

Bijlage Screenshot2015-02-2011.09.36.png niet gevonden



Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 feb 2015 11:41 #598756

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
alegria schreef :
ken je het incident niet van die aanvaring met die ijsbeer?

Net zoiets als Hilbert van der Duim, die op Thialf struikelde over de snavel van een verdwaalde Pinguin die net wou kijken waar ie was.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 feb 2015 16:01 #598854

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
mooi he die harmonica's :) :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 feb 2015 16:06 #598857

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Zolang brunel voorop vaart wel ja ;)
En dat doen ze voorlopig keurig,plus dat ze ook nog steeds mooi eeg knijpen naar het oosten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 10:57 #599069

Met het nieuwe positierapport vind ik het wel weer heel spannend worden. Brunel ligt praktisch stil terwijl de rest 14+ knp vaart..... Ben benieuwd naar het volgende positierapport. Het zal toch niet....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 12:29 #599096

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Denk het wel :(
Met 14 knots heb je die kleine 10 mijl die ze nog voorliggen zo weggepoetst
Maar ze zullen misschien allemaal in die windstilte terechtkomen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 13:42 #599109

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
:pinch: in 1 klap 4e
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 13:45 #599111

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ai alles klapt er zo nog overheen :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 15:57 #599132

Komt wel weer goed :)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 16:03 #599136

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Erikdejong schreef :
Komt wel weer goed :)

Daar houden we je aan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 16:50 #599146

Ze lopen nu 10 knp!! harder dan de rest! Komt goed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 feb 2015 19:35 #599173

15 mijl voorsprong en ze lopen 9 knp sneller!!
Volgens de routingsoftware zou Dongfeng hun voorsprong niet meer kwijtraken maar blijkbaar telt die software niet voor de dolldrums.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl