Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 13:38 #597355

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Bouwe loopt uit. Nu 10 nm voorsprong tegen 2 nm 3 uur geleden. Dat is 8 nm per 3 uur. Dat is 64 nm per etmaal ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 13:51 #597359

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
En nu zien dat ze de voorsprong uitbouwen naar een 50 60 mijl om een beetje credits te hebben voor de doldrums
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 16:51 #597386

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Ik las uit de berichten van de andere deelnemers al dat ze de verkeerde keuze hadden gemaakt door bij elkaar te blijven. Zoals DongFeng zei: we waren te conservatief. In de vorige legs loonde het altijd om dicht bij de "rhumbline" te blijven. Nu duidelijk niet. We hebben de verkeerde keus gemaakt (ok, wel vrij vertaald)

Ik ben vooral benieuwd hoe ver ze de voorsprong nog kunnen uitbouwen. In het grote plaatje gezien zitten ze nu niet zo ver meer van elkaar.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 17:14 #597392

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Het is voor de punten van brunel ook beter als de dames als tweede eindigen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:20 #597414

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
wordt weer een mooie etappe, hup bouwe hup!! en dan met de Brunel door de amsterdamse grachten :laugh: :laugh:
Laatst bewerkt: 15 feb 2015 19:20 door alegria.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:20 #597415

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ze blijven de voorsprong uitbouwen nu 41 mijl voor :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:40 #597420

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
T'is nog wel een end hoor......

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:41 #597421

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
naar amsterdam??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:43 #597424

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Heuheu.... :)

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 19:45 #597428

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
sorry, was een beetje flauw,

maar spannend is het!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 20:01 #597435

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Gaaf om te zien hoor.
Lopen 5 knopen harder dan nummer 2 :laugh:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 20:03 #597436

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Vinni schreef :
T'is nog wel een end hoor......

Vinni

Ja, maar je moet ergens beginnen toch
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 10:21 #597607

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Eigenlijk heeft het toch helemaal geen zin om de voorsprong extreem ver uit te bouwen. het levert niet meer punten verschil met nr 2 op.

Ik snap wel dat ze het doen, want als ze onverhoopt een probleempje hebben of een windstilte in varen, dan hebben ze wat credit.

Maar ik vraag me wel eens af of er anders gezeild zou worden als er op tijd gezeild werd.


Misschien grapig om hier bij te houden hoe het klassement er uit ziet in gezeilde tijd?

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 10:21 #597608

De dames hebben helaas wel de boot gemist. Een paar dagen geleden lagen de SCA en de BRU nog naast elkaar. Hebben de heren net geluk gehad met de hoeveelheid wind?
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 11:39 #597618

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Sca en brunel lagen vlak na de "ontsnapping" dicht bij elkaar en in dezelfde wind, maar sca kon niet dezelfde snelheden varen als brunel
Ja dan word het lastig
Laatst bewerkt: 16 feb 2015 11:40 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 11:48 #597620

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
"Even if they have to chop my arm off, I will sail to Cape Horn."
The fear was there tonight for Gerd-Jan Poortman. At a sail change in the dead of the night, the bowman was caught by a wave and thrown against one of the upright dagger boards.
Result: a ruptured eardrum in one ear and a bruised arm. Poortman was immediately placed in his bunk with a serious dose of horse painkillers. “I thought: Sh*t, the next leg is Cape Horn," said Poortman.
Poortman is a specialist hitting hard on the dagger board. In 2006 this happened to him as a rookie on ABNAMRO TWO in the leg from Melbourne to Wellington.
He broke his back and missed the leg passing Cape Horn. And with Team Delta Lloyd, the legendary leg was missed because the boat was broken. Completing the rounding of Cape Horn is for Johnny a race on it’s own.
This morning Johnny reports on deck for his shift despite his painful arm for his battle with the elements. But skipper Bekking thought otherwise and ordered his bowman to stay inside. A similar remedy worked earlier this week excellent for flu-like Arrarte.
Bekking feels sorry for the situation: "A sail change in these conditions is always risky. We slow down the speed from 25 to 17 knots. But the power of water is enormous, as you see. But Johnny'll be fine again."
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 13:14 #597630

Sca en brunel lagen vlak na de "ontsnapping" dicht bij elkaar en in dezelfde wind, maar sca kon niet dezelfde snelheden varen als brunel
Ja dan word het lastig

Het veel besproken one-design/AIS effect. Zolang ze elkaar op de AIS kunnen zien of met de verrekijker, kunnen ze "afkijken" en bijvoorbeeld om windwakken heen varen. ALs je éénmaal buiten range bent komt het op je eigen skills aan en dan laat Brunel een hoger tempo zien. 0,1 knoop is 2,4 mijl per dag! Even treuzelen (of materiaalpech) terwijl je tegenstander 20 knopen vaart en je ligt 10 mijl achter...
Laatst bewerkt: 16 feb 2015 14:01 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 13:43 #597634

Ik vraag me af of ze hun J1 alweer kunnen gebruiken, bij DF is het aangrijpingspunt nog steeds kapot en bij ADOR is ie net kapot gegaan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 13:43 #597635

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
De dames liggen in ieder geval minder ver achter dan wanneer ze bij het "pack" waren gebleven.

Niks te nadelen van de vrouwen maar het is keer op keer net niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 16:24 #597668

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
boarderbas schreef :
Sca en brunel lagen vlak na de "ontsnapping" dicht bij elkaar en in dezelfde wind, maar sca kon niet dezelfde snelheden varen als brunel
Ja dan word het lastig

Het veel besproken one-design/AIS effect. Zolang ze elkaar op de AIS kunnen zien of met de verrekijker, kunnen ze "afkijken" en bijvoorbeeld om windwakken heen varen. ALs je éénmaal buiten range bent komt het op je eigen skills aan en dan laat Brunel een hoger tempo zien. 0,1 knoop is 2,4 mijl per dag! Even treuzelen (of materiaalpech) terwijl je tegenstander 20 knopen vaart en je ligt 10 mijl achter...

Pcies maar het is meer 1 dan 0,1 knoop harder geweest ze zijn in 5 dagen bijna 100 mijl bij ze weg gelopen
Je kon idd goed zien dat ze op het moment dat brunel nog zichtbaar was ze redelijk mee konden komen,maar eens ze buiten bereik van de ais waren, waren ze ook echt weg
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 20:59 #597751

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
ADOR loopt al weer in. :(

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 21:08 #597753

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ja maar hoe hard loopt ADOR als ze varen waar BRUNEL nu vaart? ;)
Laatst bewerkt: 16 feb 2015 21:09 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 feb 2015 21:25 #597759

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
herkenbaar dat harmonica effect. het is makkelijker als tweede te varen dan als eerste. Brunel heeft wel bewezen de juiste snelheid te hebben. gaat ze zeker lukken. wellicht heeft het poortman issue ermee te maken.
Laatst bewerkt: 17 feb 2015 06:49 door alegria.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 17 feb 2015 00:10 #597792

  • flash234
  • flash234's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 56
Poortman issue?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 17 feb 2015 06:48 #597800

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
yep, hij is gisteren nacht door een golf tegen de zwaarden aan geslagen, arm gekneusd en oorsuizingen, hebben toen tijdelijk vaart geminderd van 24 knopen naar 17 knopen. ging er blijkbaar nogal ruig aan toe.
Hoe de status nu is weet ik ff niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.625 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl