Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 15:51 #596932

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
die zijn nog van de vorige keer, denk ik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 15:51 #596933

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Gaaf
Momenteel heeft brunel " the pedal to the metal"
Capey gaat rustig slapen dus Bouwe heeft vertrouwen
Heerlijke leg dit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 15:58 #596934

Voorlopig zie ik dat alle schepen ongeveer even hard gaan. Wanneer gaat de noordelijke route zich uitbetalen?
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 16:03 #596936

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 16:07 #596938

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5799
Moeilijk te zien wie goed gaat, voorlopig lijkt de snelheid van de noorderlingen hoger maar de VMG is lager.
Uitbetalen van hun keuze moet dus nog komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 16:13 #596943

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Zoals ik het zie zegt vmg momenteel niet zo heel veel
Het gaat er nu om wie het snelst naar het oosten komt volgens mij, om daar als eerste de tradewind op te pakken,maar ik ben natuurlijk net als boarderbas geen offshore racer ;)
Zelfs geen IJsselmeer ace :laugh:
Laatst bewerkt: 13 feb 2015 16:14 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 18:19 #596972

duit schreef :
Zoals ik het zie zegt vmg momenteel niet zo heel veel
Het gaat er nu om wie het snelst naar het oosten komt volgens mij, om daar als eerste de tradewind op te pakken,maar ik ben natuurlijk net als boarderbas geen offshore racer ;)
Zelfs geen IJsselmeer ace :laugh:

In dat geval mag je alleen meedoen aan discussies over antifouling :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 18:31 #596981

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ok....welke smeer jij :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 18:02 #597177

bwernsen schreef :
Voorlopig zie ik dat alle schepen ongeveer even hard gaan. Wanneer gaat de noordelijke route zich uitbetalen?

Vandaag de hele dag dus. BRU vaar steevast 2-3 knopen harder dan de rest en het is goed te zien dat ze er nu goed voor liggen! Ze maken rake mijlen met hun windhoekvoordeel.
Laatst bewerkt: 14 feb 2015 18:02 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 19:25 #597200

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
het is hier al een paar keer opgenoemt dat Dongfeng waarschijnlijk snel vaart omdat ze teveel vergen van hun materiaal, op twitter maken ze melding dat hun 'J1 halyard lock' het begeven had, (en ondertussen schijnt het weer gemaakt te zijn)

In die korte twitter berichtjes hadden ze het over 'naar boven in de mast klimmen'

Maar een 'halyard lock' is toch een valklem, die zit toch op dek?

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 19:32 #597203

Alle zeilen worden 'gelocked' bovenin de mast zodat er geen spanning meer op de val staat. De dames van SCA hebben er ook al een gebroken gehad. Ik weet niet of dit met teveel pushen te maken heeft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 20:37 #597217

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
boarderbas schreef :
bwernsen schreef :
Voorlopig zie ik dat alle schepen ongeveer even hard gaan. Wanneer gaat de noordelijke route zich uitbetalen?

Vandaag de hele dag dus. BRU vaar steevast 2-3 knopen harder dan de rest en het is goed te zien dat ze er nu goed voor liggen! Ze maken rake mijlen met hun windhoekvoordeel.

Lekker he :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 21:05 #597228

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ja, da's mooi spul. Hier bijvoorbeeld: $1000 per ton treksterkte: www.velasailingsupply.com/Spar...-p/sc88081000072.htm
Voor zoiets:
Laatst bewerkt: 14 feb 2015 21:06 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 feb 2015 21:24 #597232

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Werkt dat nou met dezelfde techniek als een balpen?

lol, ach waarom ook niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 06:58 #597278

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Brunel nu (nog) 3e, en vier knopen harder dan nummer 1.
Ben benieuwd.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 07:08 #597279

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ja ze knallen er weer lekker over
Ze liggen nu tweede op 5,6 mijl van Abu dahbi
En nog steeds lopen ze gemiddeld 3 a 4 kts harder
Laatst bewerkt: 15 feb 2015 07:12 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 07:10 #597280

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
En 2e :laugh:
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 07:51 #597283

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Is er nog een kans dat SCA ook een voordeel haalt uit deze taktiek? want zoals het er nu naar uit ziet zijn ze weer laatste...

ze gaan wel een knoopje harder dan de rest op het moment, maar ze hebben al minder wind (ook minder dan brunel) en het veld komt al weer naar elkaar toe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 08:01 #597285

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Ik gun het ze wel, maar twijfel of ze het redden.
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 09:09 #597304

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ze komen gewoon snelheid te kort
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 09:55 #597308

nog ff en Brunel ligt op 1
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 10:15 #597311

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
brunel 1 nu vasthouden
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 10:15 #597312

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:woohoo: :woohoo:
En nog steeds een betere hoek tov de wind en 2a 3 kts sneller
Ze hebben het gaspedaal weer gevonden
Laatst bewerkt: 15 feb 2015 10:18 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 10:34 #597315

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Sunday schreef :
Ja, da's mooi spul. Hier bijvoorbeeld: $1000 per ton treksterkte: www.velasailingsupply.com/Spar...-p/sc88081000072.htm
Voor zoiets:

Een dergelijk systeem zit ook op de Ynglings vd KWS. Kan me niet voorstellen dat dat zo kostbaar is, zal morgen eens navragen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 feb 2015 10:38 #597317

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
duit schreef :
:woohoo: :woohoo:
En nog steeds een betere hoek tov de wind en 2a 3 kts sneller
Ze hebben het gaspedaal weer gevonden
Inderdaad. Het lijkt op een goed keuze van Bouwe en/of Sam. Ik hou wel me hart vast met die eilandjes daar. Ik geef SCA toch ook nog wel een kans om beter dan 6 te eindigen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.645 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl