Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 08:17 #596538

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
D.A.Houtman schreef :
Capey moet het daar wel correct hebben. Het is voor hem zo'n beetje een thuiswedstrijd.


Daar was de vorige editie anders niet veel van te zien :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 09:48 #596562

Hmm... de patch met hoge woindsnelheid gaat van Noord naar zuid met daarachter minder wind.
BRU en de roze toiletrollenhouder decellereren nu, de rest van het veld accelereert. Lijkt er op dat het voordeel even weg gaat vallen...

Het voordeel voor de Noordgangers zit in een ruimere koers, maar 8 knopen minder wind. Morgenochtend gaat het voordeel van een ruimere koers wegvallen en kunnen BRU en SCA meer wind verder Noord vinden... maar of ze op dit punt in de race een nóg Noordelijker koers kunnen verantwoorden?

Ik vindt de Watch Log van vandaag overigens steengoed!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 10:41 #596584

was het idee van de dames zo te zien :)
However, the biggest event of the day was the split from the fleet and I let our navigator Libby take you through the manoeuvre: “About 12 hours ago we tacked to go north. Brunel came with us, and the rest of the fleet continued going east.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 11:31 #596605

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Er circuleert een video waarin Bouwe met drop a bouy laat zien wat zijn plan is en daarin laat hij zien wat hij nu ook aan het doen is.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 11:46 #596612

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 11:57 #596618

roozeboos schreef :
was het idee van de dames zo te zien :)

Of ze hebben spionnen :-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 12:51 #596632

  • CalypsoB
  • CalypsoB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 186
Er is hier meer aan de hand dan wat zeiltaktiek! Je moet een globale analyse maken van de “track” van de beide schepen!
De dames vertrekken naar noord, de heren zetten de achtervolging in, voor taiwan (11/02 13:36 UTC) is er een eerste close contact, gevolgd door een ritueel van afstand nemen en naderen. Om 18:09 UTC maken de dames een ultieme zwenking en vanaf dan zijn de schepen zooo dichtbij elkander dat elke commentaar overbodig is.
Na om 7:20 deze morgen nog even heel dicht bij mekaar te kruipen gaat de herenboot ervandoor en blijven de dames (licht zwijmelend) achter.
De vraag is nu in welke leg er een bijbootje van SCA komt, en welke kleur (roze + groen?) het heeft.

Voila, dat bedoel ik nu met grondige analyse!

(merk op: er komt heel weinig (geen) commentaar over de ganse geschiedenis van de kant SCA in “from the boats”, Brunel beperkt zich tot commentaar over “rotten tomatoes”, weinig discreet vind ik)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 14:03 #596643

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
Zouden de dames Fifty shades of Grey aan het kijken zijn :s
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 14:07 #596645

nou ze hebben een aantal dagen behoorlijk tegen de wind in moeten knokken. Dus ik denk dat ze meeer 50 shades of blue zijn... :unsure:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 14:09 #596646

Dat de dames eerder getacked zijn heeft denk ik niets te maken gehad met of BRU wel of niet getacked zou zijn. Je wilt zeker weten dat je laatste positierapport geheel verstuurd is voordat je de tack maakt, dus ze zullen even wat speling hebben genomen en eerst de reports van de andere boten afgewacht en geanalyseerd hebben. Als ik zo naar de tracking kijk zijn ze vrijwel gelijk getacked. Als BRU 1 minuutje langer heeft geanalyseerd lijkt het al snel alsof ze de dames gevolgd hebben.

Iemand een idee waarom SCA zwalkt?


Bijlage sca.jpg niet gevonden



Lijkt me niet dat dat windshifts zijn...zeilwissels?
Laatst bewerkt: 12 feb 2015 14:14 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 15:50 #596692

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
boarderbas schreef :
....
Iemand een idee waarom SCA zwalkt?


Bijlage sca.jpg niet gevonden



Lijkt me niet dat dat windshifts zijn...zeilwissels?

Het antwoord vind je HIER.
De track van Brunel zou dan niet precies zijn weergegeven.

Hoop trouwens dat je je Tena-man goed had aangedaan toen je dit schreef:
...BRU en de roze toiletrollenhouder ...
Je moet wel in je broek hebben gepiest van het lachen, haha, wat leuk :sick:

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 16:39 #596710

Het is wel geschreven vanuit de perceptie van de dames. Zij zien een geslepen spel van wie durft er het Noordelijkst te varen. Of BRU zich stoort aan de koers van dat varende kippenhok weet ik niet. Denk dat BRU véél liever ADOR of DF naast zich had. Ik wil de dames niet te kort doen, maar ze zijn alweer 5 mijl teruggezakt tov BRU sinds mijn laatste post.

Nu is de vraag, gaan ze splitsen? Gaat SCA Noord naar de wind?

Het lijkt er niet erg op dat die wind een beetje naar het zuiden wil komen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 18:13 #596736

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
boarderbas schreef :
... Of BRU zich stoort aan de koers van dat varende kippenhok weet ik niet. Denk dat BRU véél liever ADOR of DF naast zich had. Ik wil de dames niet te kort doen, maar ze zijn alweer 5 mijl teruggezakt tov BRU sinds mijn laatste post. ...

Begrijp dat de Tena-men voldoet?
Zou je sieren dat je je opmerkingen beperkt tot de inhoud...


voorzover een IJsselmeer-ace iets zinnigs zou kunnen zeggen over oceaan-racen natuurlijk.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 22:37 #596789

Ja hoor eens even. Op mijn werk zijn de toiletrollenhouders ruim en opzichtig gemerkt met SCA. Vergeef me de associatie. In tijden van hoge nood voorziet deze mij immer ruimschoots en ik heb niets negatiefs op te merken over de prestaties.

Ik weet dat jij een wat specialere band met SCA hebt, dus ik begrijp je aanstoot. Niet de bedoeling. Ik zal rekening met je houden.

Ijsselmeer ace? Dat valt wel mee hoor. Er varen betere rond. Jij bent een uitstekend zeiler. Ik heb mijn mijlen ook gemaakt. Het is geen wedstrijd en we hoeven daar niet bij elkaar op af te dingen,

Tóch maak ik me wat zorgen of het weer wel gaat uitbetalen voor BRU en SCA. Er blijft vervelend veel wind plakken bij de rest van het veld...voor meer wind morgen en overmorgen moeten ze nog éven 200 mijl noord varen.....maar ja, als de rest ook gewoon wind heeft vaar je die niet meer goed..
Laatst bewerkt: 12 feb 2015 22:57 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 feb 2015 23:08 #596799

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Je doet heel erg vrouw onvriendelijk. Slechte relatie achter de rug? Dat ik zelf regelmatig op een roze boot vaar, doet er denk ik niks toe. SCA maakt nuttige producten, maar die van de Lidl zijn ook niet verkeerd.

En de 1e keer dat ik Tork zag, was in een garage, ook niet zo vrouwvriendelijk, als je de posters ziet.

Maar ik begrijp dat je zelfs op het IJsselmeer geen ace bent, dus waarom pretendeer je dan iets te weten van ocean-racing?

Zowel in de echte als in de virtuele race is het momenteel gokken. Waar passeer je de evenaar? In de virtuele koersen velen nu op west van Guinea. Normaliter niet de beste keuze, maar op basis van een 16-daagse weersvoorspelling (?!?) prima. En de echte mogen daar helemaal niet komen. Ik denk dat TBRU en TSCA credit verdienen en wie er wint heeft het geluk aan zijn/haar zijde.

Dat TSCA wellicht de video van Bouwe gezien heeft? Wie weet. De vrouwen hebben guts!

Team SCA rocks, all 4 legs!

Daar kun jij je kont mee afvegen of je incontinentie mee oplossen.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 02:46 #596814

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Een tweede overwrging die meespeelt is dat oostelijker de doldrums (verwacht) makkelijker te passeren zijn.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 08:45 #596832

La Mavare schreef :
Je doet heel erg vrouw onvriendelijk. Slechte relatie achter de rug? Dat ik zelf regelmatig op een roze boot vaar, doet er denk ik niks toe. SCA maakt nuttige producten, maar die van de Lidl zijn ook niet verkeerd.

En de 1e keer dat ik Tork zag, was in een garage, ook niet zo vrouwvriendelijk, als je de posters ziet.

Maar ik begrijp dat je zelfs op het IJsselmeer geen ace bent, dus waarom pretendeer je dan iets te weten van ocean-racing?

Zowel in de echte als in de virtuele race is het momenteel gokken. Waar passeer je de evenaar? In de virtuele koersen velen nu op west van Guinea. Normaliter niet de beste keuze, maar op basis van een 16-daagse weersvoorspelling (?!?) prima. En de echte mogen daar helemaal niet komen. Ik denk dat TBRU en TSCA credit verdienen en wie er wint heeft het geluk aan zijn/haar zijde.

Dat TSCA wellicht de video van Bouwe gezien heeft? Wie weet. De vrouwen hebben guts!

Team SCA rocks, all 4 legs!

Daar kun jij je kont mee afvegen of je incontinentie mee oplossen.

Werk je voor SCA of heb je een crush op een van de dames? (of op allemaal)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 09:02 #596839

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075

Bijlage GraceOMalleySCA.jpg niet gevonden

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 09:06 #596840

Ah! Loud and clear.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 11:56 #596867

And I’m back in the fight. We’re in for eight days of drag racing with three of our competitors. The other two have chosen a route north that seems to be the right one.

I do have some regrets because I didn’t dare leave the front of the fleet to do just that. You’ve got to take risks to win; and I’ve been too conservative. Our navigator Erwan Israël was convinced that option north was the good one, but after three legs where sailing close to the direct route proved to be good, I didn’t manage to switch mode and preferred to stay with the group.

We were leading and in a strong position when the moment to choose came, so it wasn’t easy turning 90 degrees off the route. Nobody seemed to want to do that around us either.

The two boats that were north and behind us at that time made the most of their invisibility and tricked us well.

Now the game is to finish first of the south group, and we’ll see if the gap between south and north allow us to catch up with them.

Eerlijk commentaar van Caudrelier op de blogpagina van DFRT
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 12:56 #596886

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Heel mooi dat inderdaad brunel het al had over de nadelen van het tracking systeem. Ze hebben net als de dames gewacht op t juiste moment (qua wind en tracking )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 14:41 #596912

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4306
De berekening van qtVlm met de posities Brunel en Abu Dhabi vandaag 12:40, gerekend naar de finish, met de roze lijn als barrier:

Bijlage Screenshot2015-02-1315.39.12.png niet gevonden

Laatst bewerkt: 13 feb 2015 14:42 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 14:45 #596913

Leuk!

Kans zit er dik in dat ze Fiji stuurboord ronden en daar de doldrums haaks oversteken. Je zou voor de aardigheid Fiji eens als eindpunt in kunnen voeren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 15:07 #596920

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4306
Dan komen ze een stuk oostelijker en verder uit elkaar uit:

Bijlage Screenshot2015-02-1316.07.12.png niet gevonden

Laatst bewerkt: 13 feb 2015 15:08 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 feb 2015 15:49 #596929

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820

Bijlage Screenshot_2015-02-12-08-08-01.png niet gevonden



Op mijn telefoon (in de APP) staan er waypoint symbooltjes als een soort poort mid oceaan, en op de website niet.

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl