Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 16:32 #590055

Voor straf ben ik nu tegen VESTAS, dat zal ze leren! :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 29 jan 2015 17:31 #591979

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Toch jammer die vijfde plek
Ik denk dat het moeilijk gaat worden voor Brunel
Misschien als ze iets brutaler gaan varen....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 29 jan 2015 17:45 #591982

duit schreef :
Ik denk dat het moeilijk gaat worden voor Brunel
Er zijn nog maar 3 van de 9 etappes gevaren en ze staan op het podium :pinch:
Beetje positief blijven denken hoor!
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 29 jan 2015 17:46 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 29 jan 2015 17:54 #591985

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ja ik snap wat je bedoeld :)
Maar als alles zo close is mag zo'n " misser" er eigenlijk niet tussen zitten
Tot nog toe vaart het hele spul gewoon achter elkaar aan dus om dan het verschil goed te maken zullen ze toch eens wat moeten gokken
Ik vind het er allemaal zou behouden uitzien bij brunel,maar hopelijk veranderd dat
En natuurlijk ligt alles nog open
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 29 jan 2015 18:02 #591988

Er kan nog van alles gebeuren, 110 seconden tussen 4e of 5e, waar hebben we het over.
ik volg het dagelijks, en als je ziet dat de boten maar 5 mijl uit elkaar liggen en de wind wel 30 graden en 5 Kn kan verschillen maakt het best wel lastig, beetje geluk hoort erbij.
in Andijk was ik derde en apetrots!hoezo maar 3e?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 29 jan 2015 19:03 #592011

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Beetje geluk hoort erbij idd,beetje pech ook
hebben ze allemaal gehad en toch zitten er 4 voor ze die het beter hebben gedaan
Maar idd de verschillen zijn klein
Las net een stukje van Bouwe Bekking waarin hij het heeft over het nadeel van het ais systeem
Dat maakt het er ook niet makkelijker op ieder goeie manoeuvre word meteen gezien en gekopieerd
Laatst bewerkt: 29 jan 2015 19:05 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 jan 2015 08:47 #592113

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
duit schreef :
Las net een stukje van Bouwe Bekking waarin hij het heeft over het nadeel van het ais systeem. Dat maakt het er ook niet makkelijker op ieder goeie manoeuvre word meteen gezien en gekopieerd

Bron met link?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 jan 2015 10:40 #592135

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 jan 2015 12:14 #592160

Races worden gewonnen door teams die hard varen en de minste fouten maken. (of het minste pech hebben, maar dat is meestal de uitleg van de verliezers).

Brunel heeft deze leg twee fikse miskleunen te verwerken gehad; bij sri-lanka en bij vietnam.

Qua bootsnelheid varen ze in de top mee. Het is nu afwachten of in de komende 6 legs er door de andere teams óók fouten gemaakt gaan worden of dat het niveau zo hoog ligt dat deze twee fouten onoverkomelijk zijn.

Er komen nog genoeg mogelijkheden. Er komen nog legs aan die véél zwaarder gaan zijn voor het materiaal. Het kost maar één mastje of kantelkiel om laatste te worden!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 jan 2015 15:07 #592207

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Wij denken er hetzelfde van Sebas ;)
Maar materiaalpech kan brunel natuurlijk ook overkomen en dan word het nog moeilijker
Ze zullen nu extra hard moeten pushen,maar volgens team brunel moeten ze het daar juist van hebben
Dus we gaan het zien
Voorlopig zou ik mijn centjes op Abu dahbi zetten :whistle:
En wb bootsnelheid, dat viel me juist de tweede helft van deze leg een beetje tegen
Laatst bewerkt: 30 jan 2015 15:13 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 01 feb 2015 15:30 #592912

Wel interessant dat er dus verschillen zijn. Lijkt me toch behoorlijk van invloed.

www.anwbwatersport.nl/vaarinfo...-glad-of-stroef.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 19:37 #594811

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Weet iemand hoe laat ze morgen de inport zeilen? op de volvo website kan ik alleen vinden dat het de 7e is, maar er is nogal wat tijdverschil dus wanneer is dat?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 19:39 #594813

6 uur in de ochtend Nederlandse tijd.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 19:40 #594817

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Erikdejong schreef :
6 uur in de ochtend Nederlandse tijd.

dankje,

of ik daar me wekker voor zet weet ik nog niet hoor :dry:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 19:52 #594821

Voor mij is het 1 uur in de nacht... Ik ga er neit voor opblijven, ik kijk de herhaling wel :laugh:
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 19:54 #594824

Sorry, 6 uur gaan de boten het water op, de start is om 7 uur in de ochtend.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 20:04 #594829

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Klopt, start 6.00 UTC. Zondag idem.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 20:07 #594832

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ik ga ckrs kijken
Ben dan toch wel wakker
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 feb 2015 20:21 #594840

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
7u, best kans dat ik dan wakker ben, zien we dan wel weer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 feb 2015 06:59 #594900

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Mooie race weer
Die chinezen worden steeds sterker :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 feb 2015 10:05 #594928

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Twee opties: Ze gaan winnen of gaan een keer over de limiet en varen iets stuk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 feb 2015 10:35 #594950

Bedoel je dat er continue dingen breken bij DFRT? Ik vraag me af of er bij andere teams niet ook net zoveel kapot gaat, maar dat ze ervoor kiezen om dat niet te laten zien (vanwege sponsor- of tactiekcensuur?). Ze hebben van alle teams iig wel de meeste (en naar mijn mening interessantste) content op hun youtube en twitterfeed. Brunel en Abu Dhabi zijn een stuk kariger, kan me voorstellen dat je zo min mogelijk wil weggeven aan tegenstanders maar het is ook een stuk saaier om ze te volgen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 feb 2015 16:11 #595671

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:( brunel loopt momenteel gemiddeld 0,2 knoop per uur langzamer dan de kop
Of ze pakken hoogte om in 1 keer naar het volgende waypoint te komen of ze zijn gewoon langzamer
DONGFENG lijkt te vallen en loopt dus ineens uit maar verliest dus wel hoogte
Ze zijn wel weer snel
Go brunel :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 feb 2015 17:34 #596020

En SCA en Brunel gaan nu als enige twee boten de andere kant op.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 feb 2015 18:29 #596054

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Als ik de info op de volvo site begrijp is dat een strategische keuze, al snap ik m niet.

Iemand die hier enig idee bij heeft?

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl