Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 14:53 #589416

  • flash234
  • flash234's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 56
Ik gebruik trouwens volodiaja.net/Tracking/ als tracker, veel preciezer dan die van VOR zelf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 15:09 #589420

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Erikdejong schreef :
bwernsen schreef :
Het is wel erg 'toevallig' dat de Chinese boot op het moment dat ze naar China varen zo bizar ver vooraan ligt. Daar liggen natuurlijk helemaal geen commerciële belangen aan ten grondslag. T stinkt een beetje..
Wel eens gehoord wat psychologische druk kan doen mbt prestaties?
Druk een pistool tegen iemand zijn hoofd en hij kan een hoop meer doen in vergelijking met een mindere 'motivator'. China is communistisch, en daar gaan ze heel anders om met het fenomeen "land vertegenwoordiging". Je wint of je gaat niet.

Er zitten TWEE relatief onervaren Chinezen aan boord, 5 Fransen, 1 Australier plus een Amerikaan als OBR. Communistisch? :woohoo:

Maar goed, zonder geluk vaart niemand wel. En dat hebben ze gehad. Nu gaat het weer even wat minder: J1 tack gebroken en de voorsprong slinkt snel ...
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 15:15 #589424

China is hun "thuishaven" of er dan chinezen aanboord zitten doet er niet zoveel toe, ze symboliseren china.
Als eerste aankomen in je "thuiswater" is een eneorme psychologische motivator. Goed opletten tijdens wedstrijden, en je zult zien dat boten die kans maken op een overwinning opeens veel efficienter en beter gaan varen. Dit is een onderdeel van wedstrijdzeilen wat vaak zwaar onderschat word.

Uiteraard varen ze momenteel steengoed en hebben ze ook een ongezond portie geluk gehad, maar ik weet zeker dat ze nu net even een streepje gemotiveerder zijn als de anderen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 15:24 #589425

Op een klein bootje was het met stil weer altijd de kunst om stil te zitten. Elke beweging op de boot was een beweging van de boot en daardoor een remmende factor in de toch al heel erg trage voortgang. Hoe zit dat met deze grote boten eigenlijk?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 15:32 #589429

Voorsprong df is flink geslonken .. Waarschijnlijk hebben ze het dreigement va matchfixing hier op het forum ook gelezen..
Ook op deze boten worden de spullen verplaatst met iedere slag.. Gewicht is nog steeds belangrijk .
Maar het maak qua bewegen natuurlijk nog al uit of je op een boot van 90 kilo zit of van 9 ton oid ..
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 08:32 #589672

Lees net dat team Vestas Wouter Verbraak aan de kant heeft gezet voor het vervolg van de race. Aan de ene kant logisch, maar wel jammer.

Ik hoop voor Wouter dat dit niet al te veel negatieve gevolgen heeft voor zijn verdere carrière in de wedstrijdzeilerij...

zeilen.watersporters.nl/blogs/...aat-wouter-verbraak/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 09:09 #589683

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
negatieve publiciteit is volgens velen ook reclame maar dit heeft vanzelfsprekend wel negatieve gevolgen voor zijn carriere. Terwijl het nu zeker de meest betrouwbare navigator zal zijn die er ooit gevaren heeft...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 09:14 #589685

Toch een beetje raar. Als je in sport iedereen ontslaat die een (grote) fout maakt hebben we lege voetbalvelden, groeiend onkruid op het formule 1 circuit, stille etappes in de tour en zo meer. Ik vind het vooral een teken dat het teveel een bedrijf is en te weinig een sport. Komt bij.... nieuwe boot en andere samenstelling van het team....? Wel apart dat dat mag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 09:28 #589691

  • Hen3
  • Hen3's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 12224
Ach, na zo'n fout moet er iemand geslachtofferd worden. Ze kunnen naar de sponsoren toe vast niet verkopen om zonder wijzigingen door te varen alsof er niets is gebeurd. Wel vervelend voor Wouter natuurlijk.
Hendri (Team Zeilersforum.nl)
Jeanneau Sun Light 30 'Eau Revoir'.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 09:29 #589693

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
ongelooflijk, mee eens met dutchy. als eindverantwoordelijke zou je dan ook je conclusies moeten trekken. je staat voor je team of niet.

zwak vertoon van teammangement. daar waar er gewerkt wordt worden er altijd fouten gemaakt.

Wouter success!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 11:11 #589746

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
De eerdere opmerkingen van Chris Nicholson dat het een teamfout was en het team gezamenlijk verantwoordelijk is blijken dus een wassen neus. Jammer voor Wouter! Wel goed dat hij er vanaf het begin heel eerlijk en open over is geweest, dat beperkt de persoonlijke schade.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 11:47 #589754

Anderzijds worden er ook wel teamleden gewisseld voor minder...
Hij heeft in deze race ook laten zijn af te durven wijken van gebaande wegen waardoor vestas ook veel gewonnen heeft. Dit rif blijft natuurlijk wel een dingetje. Jammer voor Wouter , jammer voor teamgeest ( wie een fout maakt vliegt er uit) . Voor het klassement zeilen ze toch al niet meer denk ik...
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 13:53 #589797

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Brunel heeft schade aan het kantel kiel systeem.

http://brunelsailing.net/en_UK/news/view/the-force-is-strong-in-him

Ik snap niet helemaal hoe de diesel 'uit zich zelf' kan starten.
iemand daar een idee over?

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 14:01 #589800

Ik neem aan dat de gevraagde energie voor de hydraulische pomp elektrisch aangeleverd word. Motoren kunnen zo geregeld worden dat als het boordnet onder een bepaalde spanning komt, dat de motor (generator) automotisch aanslaat.
Voor generatoren op jachten is dat niet ongebruikelijk.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 15:06 #589829

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Het zou ook nog zomaar kunnen dat er alleen een klein drukvaatje is. Gecombineerd met een pomp rechtstreeks op de motor die gaat draaien zodra de druk in het vat te laag wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 15:26 #589841

FMJ schreef :
Het zou ook nog zomaar kunnen dat er alleen een klein drukvaatje is. Gecombineerd met een pomp rechtstreeks op de motor die gaat draaien zodra de druk in het vat te laag wordt.
Dat zou kunnen, al denk ik wel dat deze oplossing meer weegt, en dat het teveel restricties oplegt waar je de motor kan paatsen. Maar precies weten doe ik het niet voor de VOR65 boten.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 16:49 #589870

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Vestas niet verder met Verbraak.
Het is hard aan de top.
Best wel triest dit.

www.ad.nl/ad/nl/1021/Meer-spor...gator-Verbraak.dhtml

Wouter Verbraak is niet langer de navigator van Team Vestas Wind tijdens de Volvo Ocean Race.
De Nederlander is door schipper Chris Nicholson aan de kant gezet. Het Deense jacht leed in de tweede etappe van de zeilwedstrijd schipbreuk, waarvoor Verbraak de schuld op zich nam.
De boot van de equipe raakte bij de botsing op een rif zwaar beschadigd en wordt nu naar Italië vervoerd, waar de schade zal worden hersteld. Vestas Wind hoopt in juni in de achtste etappe van de race weer terug te kunnen keren. Dat zal dan met een andere navigator zijn. Nicholson gaat wel verder met de andere bemanningsleden.
Laatst bewerkt: 23 jan 2015 16:56 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 17:55 #589883

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Zonde, er is niets meer te winnen voor vestas alleen nog te verliezen.

En dit vind ik toch wel een verlies...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 23 jan 2015 18:06 #589887

Spreekt inderdaad alle eerdere verhalen tegen en schaadt in mijn ogen alleen maar de status van Chris Nicholson. Erg jammer weer.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 09:21 #589970

  • BM Sail
  • BM Sail's Profielfoto
Wouter zelf...

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 10:06 #589981

Doet 'ie netjes. Klein steekje naar het gezwets over het teamgevoel van Nicholson, maar verder houdt hij de vuile was binnen. Het blijft jammer, maar hij is dus alweer bezig met een nieuw project.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 10:14 #589983

Erikdejong schreef :
Spreekt inderdaad alle eerdere verhalen tegen en schaadt in mijn ogen alleen maar de status van Chris Nicholson. Erg jammer weer.
Hij zou z'n verantwoordelijkheid moeten nemen, dit lijkt nergens op. Wel de mond vol van teamwork maar als puntje bij paaltje komt blijft daar niets van over. Ook slap van de andere teamleden die dit blijkbaar zo maar laten gebeuren.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 10:45 #589987

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Wie is er ook alweer eindverantwoordelijk op die boot???
Dus wie zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen???
Wie is hier nou de LOSER????
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 12:35 #590011

Goeie vraag..
Ik denk dat vestas hier een dikke vinger in het kapittel heeft..
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “TuTu” voor de funracing en nu de SO 36i Performance “Anilla” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 24 jan 2015 14:28 #590022

  • Solution
  • Solution's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1252
Triest dit.
Goed van Wouter dat hij direct toegaf dat hij fout zat, daar is lef voor nodig.
Dat ze hem er nu uit zetten en de schipper blijft... zwak.

Maar ja, wie werkt maakt fouten, wie niet werkt promotie.... :whistle:
Beneteau Oceanis 40
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.641 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl