Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 17 jan 2015 07:41 #587903

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ik zou hem,met zo weinig wind, aan een lijntje de boot laten trekken :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 16:31 #588905

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Het loopt nog niet echt lekker met brunel.
Waar ze de vorige leg sneller waren met licht weer, krijgen ze de snelheid er nu niet echt in
Al lopen ze wel wat in op " the pack" blijven ze toch steeds 5e
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 18:24 #588947

nou kom op, 6 mijl tussen nr 2 en nr 5. dat gaat echt helemaal nergens over met nog 1350 mijl te gaan.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 18:45 #588958

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Nee die 6 mijl tussen nmr.2 en 5 zegt nog niet zoveel idd,maar de chinezen blijven toch continu ver vooruit :(
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 19:31 #588978

mapfre:
Very early in the morning we had to throw the anchor for there was zero wind, and the current was dragging us backwards. Abu Dhabi also had to throw it on leeward.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 19:32 #588979

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
je zal zien dat brunel met een verrassing komt :) :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 21:54 #589032

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ik hoop het :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 20 jan 2015 22:09 #589037

ze kunnen om de beurt het anker een eind vooruit wegmieteren en m dan weer binnen halen. ga je ook vooruit!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 09:06 #589079

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
ik denk dat je m binnen de regels zwemmend vooruit mag trekken...of met een dinghy mag roeien maar die zullen ze wel niet hebben :woohoo:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 09:50 #589092

  • bape
  • bape's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 736
Wat ik me eigenlijk afvroeg, de diepte waar ze nu zijn moeten toch beperkt zijn? Anders kan je toch niet ankeren
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 20:38 #589267

  • Bram6
  • Bram6's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1410
Heeft Dongfeng hier een probleem doordat ze door een afgebakend gebied varen?


Bijlage ScreenHunter_01Jan.2121.36.jpg niet gevonden




Bijlage ScreenHunter_03Jan.2121.43.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 21 jan 2015 20:43 door Bram6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 21:12 #589275

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Dat zag ik ook. Strafrondje kunnen ze lijden. DSQ niet.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 21:23 #589279

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Is het geen uitwijkmanoeuvre? Het lijkt me niet echt een enorme klap te zijn met gunstigere hoek oid als uitkomst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 21:24 #589280

Kan ook een gevalletje zijn van een niet gecalibreerde tracker? Ik heb de laatste tijd steeds meer het idee dat de posities niet kloppen, ze varieren te veel ten opzichte van elkaar.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 21 jan 2015 23:15 #589301

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Ze hebben maar snel de zone aangepast in de tracker. Nog niet in het wedstrijdreglement.


Bijlage dongfeng02.jpg niet gevonden

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 06:35 #589309

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Erikdejong schreef :
Kan ook een gevalletje zijn van een niet gecalibreerde tracker? Ik heb de laatste tijd steeds meer het idee dat de posities niet kloppen, ze varieren te veel ten opzichte van elkaar.

Denk dat je gelijk hebt erik.
Als je de tracks bekijkt varen ze soms ook gewoon over eilanden heen
En dan heb ik het niet over vestas
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 06:52 #589310

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Het pak van 4 heeft inmiddels de boei ook SB gerond. Dus echt geen track-foutje.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 08:16 #589318

Het is wel erg 'toevallig' dat de Chinese boot op het moment dat ze naar China varen zo bizar ver vooraan ligt. Daar liggen natuurlijk helemaal geen commerciële belangen aan ten grondslag. T stinkt een beetje..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 08:34 #589320

welnu daar geloof ik helemaal niks van.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 08:55 #589324

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het doorgestoken kaart is. Ze hebben die voorsprong langzaam opgebouwd en het is de afgelopen dagen door de windomstandigheden ook onmogelijk geweest om welk verschil dan ook goed te maken. We zullen de komende dagen zien wat Brunel nog in het vat heeft zitten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 11:38 #589368

bwernsen schreef :
Het is wel erg 'toevallig' dat de Chinese boot op het moment dat ze naar China varen zo bizar ver vooraan ligt. Daar liggen natuurlijk helemaal geen commerciële belangen aan ten grondslag. T stinkt een beetje..

Je denkt toch niet dat dit echt is?? Allemaal studiowerk waar ze jou naar laten kijken in de veronderstelling dat je in de zomer een Volvo gaat kopen..

Het zou ook kunnen dat ze het goed doen, maar dat is misschien wat ver gezocht. ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 12:19 #589378

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
ja, soort goede tijden slechte tijden. Maar dan voor een nieuwe doelgroep.

We tuinen er weer mooi in met zijn allen.

Gr Rob (besta ik wel echt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 12:38 #589387

bwernsen schreef :
Het is wel erg 'toevallig' dat de Chinese boot op het moment dat ze naar China varen zo bizar ver vooraan ligt. Daar liggen natuurlijk helemaal geen commerciële belangen aan ten grondslag. T stinkt een beetje..
Wel eens gehoord wat psychologische druk kan doen mbt prestaties?
Druk een pistool tegen iemand zijn hoofd en hij kan een hoop meer doen in vergelijking met een mindere 'motivator'. China is communistisch, en daar gaan ze heel anders om met het fenomeen "land vertegenwoordiging". Je wint of je gaat niet.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 13:16 #589395

  • flash234
  • flash234's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 56
bwernsen schreef :
Het is wel erg 'toevallig' dat de Chinese boot op het moment dat ze naar China varen zo bizar ver vooraan ligt. Daar liggen natuurlijk helemaal geen commerciële belangen aan ten grondslag. T stinkt een beetje..

Misschien een sleepie van een Chinese sub :P

Maar nee, onzin
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 jan 2015 14:48 #589415

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ze varen gewoon erg goed en ik wil het geen geluk noemen,maar het lijkt wel of alles ook een beetje hun kant op valt
Sommige stukken waar DONGFENG nog net met een knoop of drie doorliep lagen de andere boten gewoon achter het anker
Een beetje " op de juiste tijd op de juiste plek " zeg maar
De andere boten liggen immers na zo veel mijlen binnen 4 mijl van elkaar
Ze zijn precies op tijd ontsnapt en hebben daar goed hun voordeel mee gedaan
Top
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl