Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 10 jan 2015 12:25 #585985

Wow... "Stack in de boeg" Die kreet ken ik niet. Wat bedoel je daarmee?
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 jan 2015 12:36 #585987

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Dat alle zooi (zeilen e.d.)in de punt liggen om de kont uit het water te houden (zag je ook in leg 1 mannen hadden bijna een tent voorop)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 jan 2015 14:52 #586012

oja dat scheelt wel een stuk.
Maar dn gaat het toch helemaal nergens over? Kunnen ze niet met de normale wacht gijpen?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 jan 2015 14:53 #586013

Nee, want de grinders moeten volbemand zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 jan 2015 10:09 #586178

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Volgens mij heeft team brunel zich goed gepositioneerd nu
Ze beginnen nu in te lopen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 jan 2015 16:32 #586677

Het ijkt erop dat Dongfeng en Ador beide iets goed hebben gedaan . Brunel nu 3e, voor wat het waard is in deze fase.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 jan 2015 16:36 #586679

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
ADOR en DONGFENG hebben een iets kortere route gevaren
Brunel is zuidelijker blijven varen ,als het goed is moet dat zich gaan uitbetalen in iets meer wind
We gaan het zien :)
Laatst bewerkt: 12 jan 2015 16:37 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 jan 2015 20:14 #586756

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Niet veel wind momenteel voor brunel :huh:
Ze zijn wel lekker ingelopen
Laatst bewerkt: 12 jan 2015 20:34 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 jan 2015 21:01 #586774

het is wel spannend, achterin varen ze 13 knoop, en voorin 4!
Dus het is belangrijk dat ze voorin snel weer wind krijgen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 jan 2015 17:00 #587248

Pfff gemiddelde over de laatste 3 uur 0,8 knoop.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:VOLVO OCEAN RACE 14 jan 2015 17:22 #587253

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Ik ga mijn geld op DongFeng zetten. Zij laten de rest toch wel ver achter en dat al vanaf de start. Kom op Bouwe!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 09:03 #587403

Oef Brunel krijgt klop
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 14:09 #587486

Mooi stilleven. Hopen dat ze snel wat wind krijgen. Is toch leuker om te volgen als ze 500 mijl per dag doen.
Wel een mooi nieuw bureaublad.
Bijlagen:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 14:34 #587491

Marcel347 schreef :
Mooi stilleven.
Wel een mooi nieuw bureaublad.

Nice
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 14:38 #587494

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
DutchyMarkII schreef :
Oef Brunel krijgt klop
Brunel probeert zo noordelijk mogelijk te komen omdat daar volgens de voorspellingen de eerste (meeste)
wind gaat komen
De rest doet dat ook maar gaat iets meer voor safe door ook nog behoorlijk Zuiderlijk te blijven varen
Volgens de voorspellingen gaan ze dus wel weer inlopen, Maarja het blijven voorspellingen he :S
Overigens denk ik dat ze de chinezen niet zomaar weer terug pakken,die zien er deze leg wel heel erg sterk uit
Laatst bewerkt: 15 jan 2015 14:39 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 15:11 #587498

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Deze leg is 'gefixt' door bel-chinezen !
Laatst bewerkt: 15 jan 2015 15:11 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 15:19 #587500

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Ik heb bij de Volvo Ocean Race altijd beelden in mijn hoofd van schepen die eigenlijk in te veel wind te veel zeil voeren en van golf top naar golf top stuiteren.

maar dan zie je dit:


(bron: Foutieve Consumer key/secret in configuratie)

Ook een hele mooie foto hoor, maar toch iets minder spannend op de een of andere manier :unsure:

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 15 jan 2015 15:53 #587503

BartWNL schreef :
Ik heb bij de Volvo Ocean Race altijd beelden in mijn hoofd van schepen die eigenlijk in te veel wind te veel zeil voeren en van golf top naar golf top stuiteren.



Bart


Ja vroeger van Kaapstad langs het randje van het ijs direct naar Sydney
Laatst bewerkt: 15 jan 2015 15:54 door Marcel347.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 jan 2015 09:10 #587670

de dames zijn toch weer 20 mijl dichterbij gekomen! Hebben nu weer aansluiting
ja sorry, ik vind de underdog altijd het leukst..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 jan 2015 09:47 #587683

roozeboos schreef :
de dames zijn toch weer 20 mijl dichterbij gekomen! Hebben nu weer aansluiting
ja sorry, ik vind de underdog altijd het leukst..


...daar hebben 20 borsten niks mee te maken zeker?


Rankings zijn nu nutteloos. De wind moet vanuit het noorden komen dus Bouwe ligt zo slecht nog niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 jan 2015 09:53 #587685

mbt borsten : tuurlijk niet! ;)

wind:
There will be quite fresh NE, ENE, E, and ESE winds from the Great Channel into the Straits of Malacca
- this surge is courtesy of a strong NE Monsoon in the South China Sea
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 16 jan 2015 09:53 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 16 jan 2015 10:04 #587690

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820


op een schip waar elke meegenomen gram wel overwogen word ...

Bart

Edit: dat zou een filmpje moeten zijn, wat doe ik verkeerd?
Laatst bewerkt: 17 jan 2015 00:18 door Delphi32. Reden: Filmpje gefixt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 17 jan 2015 00:19 #587893

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Filmpje gerepareerd. Het simpelst is om gewoon de URL naar het linkje te plakken. De forumsoftware ziet vanzelf wel dat ie er een filmpje voor moet invoegen ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 17 jan 2015 00:39 #587894

  • flash234
  • flash234's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 56
BartWNL schreef :


op een schip waar elke meegenomen gram wel overwogen word ...

Bart

Edit: dat zou een filmpje moeten zijn, wat doe ik verkeerd?

Best handig om te zien waar de wind is
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 17 jan 2015 07:13 #587898

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
BartWNL schreef :
op een schip waar elke meegenomen gram wel overwogen word ...

Bart

Edit: dat zou een filmpje moeten zijn, wat doe ik verkeerd?

Zou wel eens kunnen dat dit bij de standaard uitrusting van de on board reporter hoort. Dan hebben alle boten dezelfde extra grammen mee en maakt het dus niet uit,behalve voor de topsnelhed...
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.632 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl