Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Vraag hier je Polair diagram aan

Vraag hier je Polair diagram aan 09 juni 2016 18:35 #743750

  • Minimoke
  • Minimoke's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 127
ben geen wedstrijdzeiler maar zou ook wel graag eens zien wat mijn scheepje kan...

bavaria 32 cruiser 2011

alvast bedankt
Kijk meer van mijn filmpjes op Youtube www.youtube.com/channel/UCLKYCkXn8HDEUfIGO2lmCnQ

of volg me op facebook www.facebook.com/bavaria32cruiser
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 11 juni 2016 06:15 #744103

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Beschikt iemand toevallig over een polair diagram van een Sun Dream 28 met korte kiel?

Ik heb wel de gegevens gevonden van een Sun Dream met lange kiel, maar dat zal niet helemaal representatief zijn voor mijn boot.

jieter.github.io/orc-data/site/index.html#ITABERNI

Ben benieuwd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 11:36 #745190

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969


Bijlage:

Bestandsnaam: Bavaria32Cruiser.pdf
Bestandsgrootte:318 KB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 16:21 #745279

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Mooie grafiek Richard, waar haal jij die vandaan??
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 16:25 #745281

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
@h4o

weet niet welke kiel deze heeft.




Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 16:56 #745287

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969
Anjo,

Je hebt mail.

Richard
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 19:17 #745336

  • H4O
  • H4O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 698
Anjo schreef :
@h4o

weet niet welke kiel deze heeft.

Bedankt, ik ben benieuwd of ik in de buurt kan komen van deze cijfers. Helaas heb ik geen windmeter, dus het wordt toch gokken op basis van de voorspellingen wat m'n performance is.
Laatst bewerkt: 14 juni 2016 19:51 door H4O.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 19:25 #745342

Beste Anjo,

Bestaat er ook een polair diagram van een Jeanneau Sun Oddyssey 37. Kiel lengte 1.95.

Bij voorbaat dank.
vr groet
Gaico
Zeeuws Kompas | Jeanneau SO 37 | WSV Wolphaartsdijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 19:55 #745353

  • Con
  • Con's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 119
Hey Anjo'
Kun je een polardiagram vinden voor een Breehorn 37" ?
Bego open 1977_1982
Kelt 620 1982_1987
Contessa 32" 1987_1998
Breehorn 37" 1998_.......
Zeilgebied Den Helder tot La Rochelle
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 20:10 #745359

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969
Gaertssen schreef :
Beste Anjo,

Bestaat er ook een polair diagram van een Jeanneau Sun Oddyssey 37. Kiel lengte 1.95.

Bij voorbaat dank.
vr groet
Gaico




Bijlage:

Bestandsnaam: SUNOddessy37.pdf
Bestandsgrootte:329 KB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 14 juni 2016 20:14 #745361

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969
Con schreef :
Hey Anjo'
Kun je een polardiagram vinden voor een Breehorn 37" ?

Diepgang 1,95




Bijlage:

Bestandsnaam: Breehorn371,95.pdf
Bestandsgrootte:0 KB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 15 juni 2016 19:01 #745546

  • Con
  • Con's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 119
Hey Anjo, dat is snel gelukt.
Het bijgevoegde pdf kan ik op dit moment niet openen, heb je het ook in Excel? Zodat ik de getallen kan invoeren in de MUX van Chris Roos??
Bego open 1977_1982
Kelt 620 1982_1987
Contessa 32" 1987_1998
Breehorn 37" 1998_.......
Zeilgebied Den Helder tot La Rochelle
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 15 juni 2016 19:51 #745557

  • Frodoo
  • Frodoo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 549
Hallo Anjo,

Heb je de polar van een Parker 27 ?
(Engelse hefkieler, Parker Seal)
Trots op de kappers.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 15 juni 2016 19:53 #745558

  • Cascade
  • Cascade's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 969

Bijlage:

Bestandsnaam: Breehorn37.pdf
Bestandsgrootte:317 KB
Con schreef :
Hey Anjo, dat is snel gelukt.
Het bijgevoegde pdf kan ik op dit moment niet openen, heb je het ook in Excel? Zodat ik de getallen kan invoeren in de MUX van Chris Roos??
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 06:58 #752982

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
Zomaar uit nieuwsgierigheid (ik huur er af en toe een) een polair diagram van de Fox 22?
In de ORC database zit hij niet volgens mij, WinGPS wellicht wel?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 07:43 #752999

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
@ Frodoo, nee wél een Parker 31.

ManneeB




Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 07:53 #753001

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
Dankjewel Anjo!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 13:08 #753076

  • chriss
  • chriss's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Anjo,

Misschien is de etap 34s al eens de revu gepasseerd, maar kan 'm niet in het forum vinden.
Kun je het polair diagram van de etap 34s doorsturen, incl excel sheet?

Met vriendelijke groet, chriss
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 15:11 #753097

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ik kan niet omzetten naar Excel, heb ik ook geen zin in.

Ik vind dat als ik kosteloos de polars hier neerzet de vrager best zelf de moeite kan nemen om ze in een ander formaat of in de mux te zetten, toch??




Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 15:42 #753107

  • chriss
  • chriss's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2
Anjo,

Hartelijk dank voor je inzet. Ik was in de veronderstelling dat de data standaard in excel staan.
Geeft niet ik zet ze over in excel.

Met vriendelijke groet, chriss
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 15:56 #753109

  • Tricolor
  • Tricolor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Ik heb de 18 pagina's niet allemaal doorgelezen, maar wellicht is deze link onbekent.

www.ffvoile.fr/ffv/web/pratiqu..._IMS/certificats.asp

Zoek in CLASSE naar je boot.

Zoek in de diverse jaren naar een bruikbare.
Ranulph Fiennes — 'There is no bad weather, only inappropriate clothing.'
Laatst bewerkt: 18 juli 2016 15:59 door Tricolor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 18 juli 2016 16:00 #753110

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ik denk dat de data die daar staan ook bij jieter op zijn site staan, hij heeft veel meer internationale gegevens dan dat WinGPS ze heeft.
Maar bedankt ik heb m gebookmarked.

@ Chriss, nee ik lepel van alles op uit andere bronnen, maar ben geen superuser mbt Excell.
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 08 aug 2016 18:49 #757782

  • Swokey
  • Swokey's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 138
Is er ook een polar van een Elan 33 en Elan 331?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 08 aug 2016 18:55 #757784

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Welke?? :)
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Vraag hier je Polair diagram aan 08 aug 2016 19:27 #757804

  • Swokey
  • Swokey's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 138
Anjo schreef :
Welke?? :)

Elan 33 * 1.50 en de 331 (zonder toevoeging)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.945 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl