Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 20 aug 2017 09:38 #863927

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4302


Ook in de laatste pluim kan de windrichting nog alle kanten op
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 09:39 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 12:10 #863968

  • aluijten
  • aluijten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 735
ik zit eens door de ORC lijst te struinen en nu blijken er 2 winner 10.10 te zijn die praktisch even snelle rating als wij hebben 689 en 702 vs mijn 699 voor mijn 950. dat kan toch niet kloppen? Een 10.10 is echt aanzienlijk sneller.
Wel heb ik nog ORC declared, maar toch...
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 12:11 door aluijten. Reden: onvolledig
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 13:10 #863990

Die 702 is de Beloega? 140 diep. Dat helpt.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 15:54 #864027

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Declared straft je met 1 a 2 %
Dus als je die erbij doet klopt het volgens mij aardig toch?

Edit:Ook 1 van de lichtste 950's volgens de meetbrief
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 15:59 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 16:10 #864030

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
1010's varen meestal niet zo rap, terwijl 950's goede zeilers zijn. Dus helemaal verbazen doet dit me niet.. Winner is ook niet voor niets al snel met de 1020 gekomen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 17:14 #864044

Boot helemaal schoon, ook onder water de borstel erover gehaald. Niet echt nodig, maar goed voor de gemoedsrust ;-)
Best lekker, met m'n droogpak aan ;-)

GFS en ECWMF zijn het eindelijk eens over de windsnelheden. Max 8 knoopjes....
Alleen de richting blijft onduidelijk, maar dat hoort erbij met zo weinig wind en passerende hogedruk.

Het wordt een ingewikkeld spelletje, waar is de meeste wind, hoe gaat die draaien, wordt het niet te weinig tegen finishtijd.... leuke puzzel weer. We lijken wel gek....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 17:35 #864051

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
lijken????? :laugh: :laugh:
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 17:38 #864053

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Dat ben je zaterdagavond allemaal weer vergeten Thomas. Succes team Capolavoro!
Not all who wander are lost
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 17:46 #864058

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Gaan we nog oefenen? Catch me is niet meer te houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 17:52 #864060

Puzzeltocht of zeilwedstrijd? :huh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 18:31 #864073

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ha daar hebben we roos ook nog
Zeilwedstrijd absoluut
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 18:33 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 18:34 #864074

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Beauty schreef :
Gaan we nog oefenen? Catch me is niet meer te houden.

Moeten we oefenen dan? :huh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 18:45 #864080

  • aluijten
  • aluijten's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 735
10.10 is een redelijk snel ontwerp, het onderwaterschip schijnt veel te lijken op de X332
In vergelijkende testen tussen de winner10.10 X34 elan340 en Dehler 34 kwam hij na de X als snelste uit de bus.
De 10.20 is dezelfde boot als de 10.10, maar heeft de verstaging buitenop het schip. Dit geeft kostenvoordeel bij bouwen. omdat de verstaging dunner kan is de mast hoger gemaakt zodat het zwaartepunt van de tuigage exact gelijk lag.(dat heeft Remco Sol van Winner mij tenminste verteld.)De 10.20 kan dus geen overlappende genua meer voeren. Een korte kiel heeft hij in de 24 uurs geen nadeel van. Misschien toch de boot volgend jaar maar echt laten meten als dit echt zoveel scheelt. Dit lijkt te kloppen met de meetbrief die ik uit 2012 heb opgediept. 1-2 % had ons geloof ik 3 plekken gescheeld inde ORC 3 tijdens afgelopen 24 uurs.
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 19:18 door aluijten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 19:09 #864088

aluijten schreef :
Een korte kiel heeft hij in de 24 uurs geen nadeel van. Misschien toch de boot volgend jaar maar echt laten meten als dit echt zoveel scheelt. Dit lijkt te kloppen met de meetbrief die ik uit 2012 heb opgediept. 1-2 % had ons geloof ik 3 plekken gescheeld inde ORC 3 tijdens afgelopen 24 uurs.

Korte kiel met halve wind is een voordeel, omdat de GPH hoger is. De GPH is een foute rating voor de 24uurs....
2% kan best 3 plekken schelen ja.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 19:12 #864089

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
roozeboos schreef :
Puzzeltocht of zeilwedstrijd? :huh:

Nee hoor wedstrijd voor alpha mannetjes condities maken niet uit
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 19:14 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 20:55 #864123

vandaag team meeting gehad.
alles ff nagelopen, verstaging is nu goed, mast staat mooi recht en Slingetje is nu weer bij Rikkie , en niet meer in de mast.
taakverdeling vastgelegd, en in principe met de huidige voorspellingen een start plaats gekozen.
ook nog een stukje gezeild, maar het 3e grootzeil stond er als de onderbroek van mijn schoonmoeder op.
we nemen 3 reddingsvlotten mee, als het mis gaat ieder zijn eigen vlot, het blijven rare jongens die solo zeilers. was meer bedoeld als verplaatsbare ballast overigens.
het kleine fokje ook voor het eerst gebruikt, prima zeiltje.reisje was te kort om er nog een grote lap op te zetten.
met kleine fokje en gereefde onderbroek nog net ff boven de 9.
tot slot nog een to do lijstje gemaakt.
wij zijn er klaar voor.
geen sponsor alhier
Laatst bewerkt: 20 aug 2017 20:56 door helmsman 38.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 20 aug 2017 21:29 #864135

Wat leuk Tjitse.
Ik hoop op jouw (en jullie) succes en vooral op een geweldige belevenis.
Hartelijk, Albert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 05:19 #864158

  • rklomp
  • rklomp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 19
Als het nu volgend weekend eens gelijk zou zijn aan afgelopen weekend, dan valt er tenminste fatsoenlijk te zeilen :cheer:



Verder nog even toplicht gecontroleerd en diesel getankt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:05 #864179

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Blijft mooi zón platbodem, kijk je wel uit voor al die plastic bootjes om je heen..
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:35 #864192

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
helmsman 38 schreef :
taakverdeling vastgelegd, en in principe met de huidige voorspellingen een start plaats gekozen.
ook nog een stukje gezeild, maar het 3e grootzeil stond er als de onderbroek van mijn schoonmoeder op.

Die onderbroek zou ik maar meenemen als zeil onder de giek, welke site ik nu ook kijk er komt geen druppel wind.
Toch zijn er altijd windbaantjes op het IJsselmeer, bootje kan dan net zeilen (3NM ) wij weten waar ze zitten die privé windbaantjes, rest ligt stil en jij zeilt.
Het is ook makkelijk op verre afstand te zien, je moet alleen even weten waar je naar moet kijken.
Succes
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:42 #864198

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Het lijkt idd licht te worden, maar het is nog geen vrijdag
Als het wel zo licht word komt het op de tactische beslissingen aan en kan het maar zo zijn dat het wad weer interessant word....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:47 #864199

Wind uit de expertpluim Den Helder

14u 15 kts 252
20u 12 kts 303
02u 9 kts 340
08u 9 kts 346
14u 4 kts 008
20u 5kts 046

Mooie ruiming van ruim 130 graden.

Wij gaan 149 mijl varen. 6,2 kts gemiddeld.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:51 #864200

  • rklomp
  • rklomp's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 19
Kapiteinmomo schreef :
Blijft mooi zón platbodem, kijk je wel uit voor al die plastic bootjes om je heen..

Jullie zijn mij kwijt binnen een half uur als het echt zo zacht gaat waaien dus maak je geen zorgen.

En Medemblik in blijft iedereen mooi uit mijn buurt :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 07:52 #864202

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 21 aug 2017 08:08 #864208

duit schreef :
kan het maar zo zijn dat het wad weer interessant word....

Kornwerd eruit 0130u, naar de SG en terug Kornwerd, dan zonder wind en met haast naar Medemblik, ietsje te laat, 145 mijl....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.730 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl