Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 23 aug 2017 14:09 #864866

roberteb schreef :
Is ontwikkeling van Rak overgenomen door Roozeboos? :evil:

Oei ;-)

Daarom maak ik altijd mijn eigen boeienfile en die gaat door een heel streng testproces.... Twee keer.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 16:23 #864890

Als je Roozeboos moet hebben is ie er niet. :(
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 16:23 #864891

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4300
Harmonie lijkt het weer te doen.

Hier het Franse Arpege-model (0.1°x0.1°): van vanmiddag, die dekt al wel de hele 24 uurs:

Bijlage:

Bestandsnaam: ARPEGE__20...L.grb.gz
Bestandsgrootte:87 KB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 16:30 #864893

  • EelkoL
  • EelkoL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 404
Waar vind je die Arpege gribs?
1/2 Dufour 34 Performance
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 16:33 #864894

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4300
donneespubliques.meteofrance.f...t=130&id_rubrique=51
En dan een paar conversietooltjes om het in Grib1-formaat te krijgen en voor een kleiner gebied.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 17:19 #864907

nou ik heb hier al eerder vermeld dat als ik een RAK programmeur zou zijn, ik het programma zou crashen een half uurtje na de start.. :)
Dat scheidt de zeilmannen van de zeiljongetjes. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 17:28 #864912

Maar dat zou een gedocumenteerde "bug" zijn niet? Je bemoeienis met RAK is wat mij betreft nog steeds niet bewezen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 17:43 #864918

Dit foutje in de RBRXfile heeft niets met het programma te maken.
Is een fout uit de tabellen van de 24uurs overgenomen dingetje.

In de file zit XML.
Hier het rak van EA2 naar KG10:

<Rakken>
<BoeiVan>ea2</BoeiVan>
<BoeiNaar>kg10</BoeiNaar>
<MaxAantal>2</MaxAantal>
<SluisRak />
<Afstand>10.1710910241377</Afstand>
<Heen>10.4407321764404</Heen>
<Terug>190.44073217644</Terug>
<RakNr>40</RakNr>
</Rakken>

Iemand behoefte aan mijn hele RBRXfile?
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 17:47 #864919

niet echt, dan worden we ook 6e
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 17:52 #864922

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Ik heb die van RAK al gecheckt inmiddels... volgens mij klopt alles nu. Op een handvol forse oversimplificaties na waar een zigzagrak op het wad als rechte lijn beschouwd wordt B)

Die van jou zou ik toch weer opnieuw checken ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:02 #864926

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Ok als jullie je druk maken om de gribs en data gaan wij gewoon hard varen
Laatst bewerkt: 23 aug 2017 18:14 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:10 #864927

web schreef :
Ik heb die van RAK al gecheckt inmiddels... volgens mij klopt alles nu. Op een handvol forse oversimplificaties na waar een zigzagrak op het wad als rechte lijn beschouwd wordt

Als het goed is is er bij die kronkelrakken een afstand ingevuld die klopt met de werkelijkheid.
De stroom op die rakken is ook een gedoe. Ben ik dagen mee bezig geweest ;-)

Alleen de windhoek klopt niet, door die rechte lijnen.
Zou je zelf wat aan kunnen doen door bij elke knik zelf een boei te verzinnen en het rak dan in stukken te delen. Wel oppassen dat je niet omkeert bij zo'n zelf bedachte boei.... het hele echte rak afmaken!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:27 #864928

goh, er zijn er hier lui die best blij zullen zijn met eindelijk een beetje frisse lucht tijdens de wedstrijd.. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:28 #864929

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
We hebben het luik op een kier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:48 #864934

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Iedereen zijn wedstrijd en bemanningslicentie op orde?

Bij het Watersportverbond kan je een excel downloaden met alle licenties, hier kom ik echter niet iedereen tegen die in dit topic zit. Wie weet is het in de pen, klopt die lijst niet or what ever. Maakt mij niks uit maar nu heb je nog 2 dagen de tijd.

Just in case

Gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:54 #864936

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
Lijkt me een oud document, mijn bemanningslicentie heb ik in april aangevraagd en ik sta er niet tussen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 18:57 #864937

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Tja, daar kan ik niks aan doen, ik dacht ik meld het even.

Wel opvallend, bijna 5000 wedstrijdlicenties en slechts minder dan 4000 bemanningslicenties waarbij een wedstrijdlicentie ook een bemanningslicentie is. Er bestaan dus 5000 schepen waarvoor 9000 bemanningsleden beschikbaar zijn inclusief de eigenaar/schipper. Rare verhouding. Die lijst zal dan zeker wel niet kloppen dan.

Edit: In de cel linksboven staat echter stand per 7 aug 2017
Laatst bewerkt: 23 aug 2017 19:00 door Beauty.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 19:11 #864941

  • ManneeB
  • ManneeB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1416
Mijn fout, het eerste deel is alfabetisch op achternaam gesorteerd (eerste bulk aanmaak licenties vermoedelijk). Moet verder kijken dan m'n neus lang is, ik sta er gewoon tussen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 19:37 #864948

.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 23 aug 2017 19:44 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 19:39 #864951

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Hoop niet dat zoiets tijdens de 24 uur gebeurd, vlak na de start hedenavond (zomerwedstrijden) ging de wind van minder dan 1 naar windkracht 7 en dat binnen 1 minuut.
Iedereen had zijn megaspi erop staan in een zeer compact veld, 1 mast ging er totaal af andere mast (bavaria) bleef nog hangen aan een val.

Daar zat ik solo tussen (polyvalk) zoonlief had geen zin om weer 2 uur te drijven, veel aanvaringen 3 boten totaal plat.
Zware windstoten gingen er gelukkig na 15 minuten uit, wedstrijd werd afgeblazen.
Op de Kaagsoos stonden meerdere ambulances daar is wat ernstig gebeurd.

Was niet voorspelt maar gebeurde wel.
Goede vaart, morgen gaan we het bootje klaar maken voor de 24 uurs
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 20:32 #864979

  • web
  • web's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5726
Harmonie had een zeer abrupte 90 graden winddraaiing met daarachter vlagen 20 knopen op het program staan voor de Kaag. Geen 30 inderdaad. Wel bizar, zulke gekkigheid gebeurt al weken.

Ik kreeg pas middenop het IJsselmeer ook opeens een niet verwachte 30 knopen voor m'n kiezen. Die enige tijd bleef staan ook. Maar hij kwam wel over een tijdsbestek van 20-30 minuten opzetten, vanaf een knoop of vijf.
Laatst bewerkt: 23 aug 2017 20:46 door web.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 20:44 #864985

Weerkaart laat convergentielijn zien...
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 23 aug 2017 20:45 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 23 aug 2017 21:38 #864995

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16017
Vandaag de boot uit het water en het ows gepoets. Veel kwam er niet af, maar alle beetjes helpen niet waar B)

En dat bleek, want vanavond konden we de licht weer trim weer testen en pakten de eerste plek. Lekkere generale zo :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 24 aug 2017 07:36 #865036

Kapiteinmomo schreef :
Hoop niet dat zoiets tijdens de 24 uur gebeurd, vlak na de start hedenavond (zomerwedstrijden) ging de wind van minder dan 1 naar windkracht 7 en dat binnen 1 minuut.

Was het echt 7? Ik geloof absoluut dat jij als ervaren zeiler de windkracht goed kan inschatten, maar 7B is wel heel veel. In de zomer maakt het ook meer lawaai (blaadjes, bomen, zeilen) en dan lijkt het wat harder.

Wat web al zei: het stond in Harmonie, ongeveer.
Van ZO naar W en ineens naar vlagen 5B.
Dat was die convergentielijn. Als daar ineens een boel koude lucht uit naar beneden valt heeft dat een soort downburst als bij een harde hagelbui.

De Kaag e.o:

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 24 aug 2017 07:46 #865040

laat m nou toch. Maakt het nu uit of het 5 was of 8. Bovendien had hij het over 'vlagen'.

nb: Wat is het weerbericht voor het weekend?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.512 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl