Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 18 aug 2017 17:51 #863517

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:laugh:
Kom na de tijd wel ff biertje doen
Liggen jullie dan in het regatta center?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 17:53 #863519

zo dicht mogelijk bij de chinees!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:02 #863521

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Hoe zit dat met de bemanning certificaten, bemanning heeft ze, maar moet ik daar als schipper nog wat mee in ORC?
Lijst met nummers of gegevens ofzo...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:18 #863528

boeiend schreef :
Hoe zit dat met de bemanning certificaten, bemanning heeft ze, maar moet ik daar als schipper nog wat mee in ORC?
Lijst met nummers of gegevens ofzo...

Officieel moet elk bemanningslid in de ORC een bemanningslicentie hebben. Doen we altijd netjes, maar er wordt niet op gelet bij de 24uurs.
Wel bij sommige ORC-wedstrijden zoals de Oktoberraces. Lijstje kunnen overhandigen is dan netjes.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:22 #863530

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
duit schreef :
:laugh:
Kom na de tijd wel ff biertje doen
Liggen jullie dan in het regatta center?

Wij wel EZ 33 Regatta centre (bier staat koud)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:24 #863532

Mooie herinneringen komen boven....

Jaar of 10 geleden was Sport-A naar WV12 ook een rak van de 24uurs.
Met 7 kts en de spi erop, niets geraakt, terwijl de boten SB en BB van ons vastzaten.... ik zat binnen op de WinGPS kaart te kijken.... en beetje links of rechts te roepen...
Dieptemeter op 0,1 en 0,0 onder de kiel.... dat waren pas tijden ;-)

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 18 aug 2017 18:27 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:40 #863534

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Kapiteinmomo schreef :
duit schreef :
:laugh:
Kom na de tijd wel ff biertje doen
Liggen jullie dan in het regatta center?

Wij wel EZ 33 Regatta centre (bier staat koud)

zie juliie daar :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 18:51 #863539

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Gezellig, hopen wel op tijd te arriveren.
Laatst tijdens een wedstrijd op het Kagerplassen lagen we met z,n allen volledig stil.

Wedstrijdleiding kwam langs midden op de plas en gaf aan de toren door wie we waren en zeiden je bent gefinisht :)

Uitslagen zijn er niet en komen waarschijnlijk ook niet
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 18 aug 2017 18:55 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 19:04 #863544

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Zygrib geeft nu NO draaiend naar oost en van 3 bft op vrijdag toenemend naar 4 bft op zaterdag
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 19:09 #863547

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Klopt gaat gewoon waaien
Bijlagen:
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 19:24 #863553

duit schreef :
Zygrib geeft nu NO draaiend naar oost en van 3 bft op vrijdag toenemend naar 4 bft op zaterdag

Zygrib = GFS = nutteloos.

het gaat helemaal niet gewoon waaien.

Expertpluim in km/u, dus 5 tot 7 kts, NO ruimend O.

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 18 aug 2017 19:24 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 18 aug 2017 19:35 #863564

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
we gaan het zien :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 05:23 #863607

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Mijn ervaring met Oostenwind op het IJsselmeer is dat die in de nacht altijd blijft staan. Zeker langs de Oostwal met weinig wolken (koude nacht). Het water is nog relatief warm dus de lucht stijgt daar op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:12 #863618

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Oostenwind zacht briesje? reven moeten we ..
Bijlagen:
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:14 #863619

De GFS voorspelling gaat alle kanten op. Van geen wind uit het noorden toenemend via de zuidelijke route tot een hoop uit het westen. 7bft om 12u op zaterdag. De geluksfactor neemt gestaag toe..
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Laatst bewerkt: 19 aug 2017 07:20 door Only Fools Rush in.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:19 #863621

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Opeens ziet het er heel anders uit, de GFS voorspellingen geven nu inderdaad zaterdagmorgen ZW 30 knopen plus aan. KNMI is in de pluim nog voorzichtig, maar voorspelt nu wel een heel ander weertype:

op vrijdag 25 augustus wordt de rug verdrongen door een diepe Atlantische trog. Dit gaat in de operationele run gepaard met convectie. In het weekeinde van 26/27 augustus passeert de trogas en wordt het stromingspatroon waar we de afgelopen dagen te maken mee hebben gehad hersteld: een sturend (bovenlucht)laag nabij Schotland met de nodige troggen/randstoringen en het bijbehorende wisselvallige weertype.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:22 #863622

Op welke url kan ik die pluim vinden?
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:28 #863623

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
bwernsen schreef :
Op welke url kan ik die pluim vinden?

www.knmi.nl/nederland-nu/weer/...weer-en-klimaatpluim

Regio den Helder en expertpluim kiezen
Laatst bewerkt: 19 aug 2017 07:31 door boeiend.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 07:38 #863625

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
boeiend schreef :
Opeens ziet het er heel anders uit, de GFS voorspellingen geven nu inderdaad zaterdagmorgen ZW 30 knopen plus aan. KNMI is in de pluim nog voorzichtig, maar voorspelt nu wel een heel ander weertype:

Dat is een windkracht 7 geen gezelligheid meer, geen spinnakers, halfwinders.
alleen maar hangen op gereefde lappen, en gezellig met z.n allen in reling. :woohoo:

Ze zijn er wel die toch nog even een kleine spi erop zetten, maar het zijn meestal eenmalige acties zagen we bij het Delta weekend waar sommige boten gewoon plat gingen
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 08:07 #863631

Nog steeds niets aan de hand.

de LT-Guidance: Hoe het stromingspatroon er vanaf het weekeinde van 26/27 augustus uit gaat zien is nog zeer de vraag.

Daar staat VANAF 26/27 aug, niet OP 26 aug.

Wind in de expertpluim van 2 kts bi de start naar 7 kts overdag en 12 NA de finish.
Wel een draai van O naar W; het hoogje trekt kennelijk iets eerder weg.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 08:11 #863635

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Tot een dag of 2 van tevoren is er gewoon nog niks van te zeggen met zo veel instabiliteit in de buurt.Een hoog of een laag dat net even anders ligt en de wind richting en snelheid kan compleet anders zijn
Laatst bewerkt: 19 aug 2017 08:12 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 08:22 #863642

Zo is dat. Als alle systemen een paar uur trager gaan dan nu voorspeld hebben we 24 uur lang 6 kts en minder.
En als ze 6 uur eerder komen dan eindigen we in de middag met 5B.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 19 aug 2017 08:22 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 08:22 #863643

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
duit schreef :
Tot een dag of 2 van tevoren is er gewoon nog niks van te zeggen met zo veel instabiliteit in de buurt.Een hoog of een laag dat net even anders ligt en de wind richting en snelheid kan compleet anders zijn

Ja maar het is zo leuk om er over te schrijven, we kunnen ook een gok kantoortje openen.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 08:26 #863644

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Dat dan weer wel
Maar als ik mag kiezen ga ik voor 5 tot 8 kts ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 19 aug 2017 09:04 #863652

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Kapiteinmomo schreef :
duit schreef :
Tot een dag of 2 van tevoren is er gewoon nog niks van te zeggen met zo veel instabiliteit in de buurt.Een hoog of een laag dat net even anders ligt en de wind richting en snelheid kan compleet anders zijn

Ja maar het is zo leuk om er over te schrijven, we kunnen ook een gok kantoortje openen.

De voorbereiding, weermodelken bekijken en een plan smeden is bijna net zo leuk als de race zelf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl