Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 25 juli 2018 21:32 #962855

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7821
WADnWIND schreef :
koko schreef :
Tony2920 schreef :
koko schreef :
Maar Yugo, is er dan niemand aan boord van zo’n platform die wat eerder bij zichzelf denkt; “Hmmm, die antenne is wel op, laat ik eens wat ondernemen”?

Een laagje topcoat erover en die kan weer jaren mee. Klusje van ongeveer 100 euro inclusief werktijd.
( dus 50 euro materiaal 50 euro werkuren.)
Of je koopt een nieuwe kostprijs ??? 300 Eu

Daar gaat het mij niet om. Het idee dat je ergens langs loopt, op een plek waar je ook iets te zeggen hebt en er dan onverschillig in bent of iets kapot of hevig versleten. Onbegrijpelijk vind ik zo iets.

Schijnt een typische Engelse werknemers houding te zijn......
Waarschijnlijk het zelfde type dat voor de brexit gestemd heeft, maar geen flauw idee wat het inhield.

De afstand tussen blue collar en white collar is voor ons onbegrijpelijk groot. Er wordt autortiair en vooral slecht gecommuniceerd door de hiërarchie. Wat ik daarvan gezien heb in de DAF/Leyland fabrieken, maar okk recenter nog.... Niet. Te. Geloven. Geen gevoel voor persoonlijke kwaliteit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 26 juli 2018 06:48 #962886

Veel dichterbij huis is de kloof tussen de finacial top, en de zweet ezels op de werkvloer oneindig groot ;)

De top moet de aandeelhouders en elk kwartaal met meer winsten op de proppen komen , een pain in the ass van de werkvloer die even komt vertellen dat dat huppelde pup dingetje niet deugt is niet wenselijk

Alles op het randje van het toelaatbare en maximaal rendement is wat elke dag aan de orde is bij de grote spelers.

Zelfs als de misstanden erg groot zijn hebben we wat voorbeelden te over hoe dat vaak afloopt met de zogenaamde klokkenluiders

Het groot kapitaal laat zich niet graag bedreigen

Dus dat antennetje wat we zagen , stelt voor de bovenste top niks voor
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 26 juli 2018 06:49 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 11 okt 2018 15:57 #987006

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Vers van de pers, 168 mijl noord van Den Helder......

Zo kán je creatief een EPIRB monteren. Een nieuwe Ocean-Signal EPIRB in een houder van een oudere ACR EPIRB.




Terwijl het zo zou moeten:




Het risico van de verkeerde houder is, dat de magneet in de houder op de verkeerde plek zit niet de EPIRB op veilig schakelt.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 23 nov 2018 09:15 #999243

Oops! I did it again!

Ik ben nu in Sas van Gent een dek van een kotter aan het herstellen. Tweeduims massief teak met daar omheen twee-en-een-halfduims eiken lijfhouten.
Gisteren, na het inzetten van het laatste eiken deel, deed een spotje in de badkamer het niet meer. Lampje was nog heel; geen spanning, maar geen afgeslagen zekeringsautomaat.
Na een korte zoektocht werd de oorzaak gevonden: er liep een kabel door een dekbalk. Sterker nog: dit is de enige plek op het hele schip waar een kabel door een dekbalk gevoerd is.
En die plek heb ik feilloos gevonden bij het voorboren voor een nieuwe bout. Bull's eye! De beide aders doorboord, maar geen sluiting.




Wim.
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 23 nov 2018 09:16 #999244

Dat heb ik ook eens gedaan aan boord, maar dan met de kabel van de autopilot.
Ongemerkt... :S :S
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 11:49 #1001064

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
roozeboos schreef :
Dat heb ik ook eens gedaan aan boord, maar dan met de kabel van de autopilot.
Ongemerkt... :S :S

Gebeurd zelfs wel eens op een reddingboot bij modificaties.....
(not me)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 11:59 #1001068

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Tja, en dan tref je dit aan:



"Nou en?" kan je zeggen. Als je dan bedenkt dat dit toestel gebruikt wordt in explosie gevaarlijke omgevingen met Aardgas, Condensaat etc., dan begrijp je dat dit niet de bedoeling is.
"Hoezo dan"?. Bij het zenden komt er een zeer sterk elektrisch veld rondom de antenne wat vonkjes kan veroorzaken als het tegen metaal komt.

Zie het filmpje, waarin je een TL buis gewoon kunt laten oplichten met je porto. Probeer maar eens met een 8watt TL buisje.

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 11:59 #1001069

  • Twist
  • Twist's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 652
Kan me nog een steiger herinneren in een Franse haven waar een tweelingsnoertje keurig met spijkertjes tussen de aders door vastgezet was op het houtwerk
Zeevink

"With the right 90-degree rotation, any effect is a side effect." -- xkcd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:00 #1001070

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:06 #1001075

Mijn beste hit was met een stalen spijkertje in een muur, door een stalen electrabuis, precies, bulls eye in de nuldraad van het stopcontact.
Pas toen er in het appartement boven ons werd verbouwd in de badkamer, en daar met een nieuwe ijzeren bewapening de buis aan aarde werd gelegd, vloog bij ons soms als de wasmachine draaide de aardlek er uit...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:19 #1001081

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6045
Ja die zoekplaatjes zijn leuk.
Ooit een bewonder van een flat die meldde dat haar zoontje onder de douche stond te gillen en dat het prikkelde... meermaals.
En elke keer als ik kwam kijken niets aan de hand. klacht wel serieus genomen...
Gezegd dat ze een volgende keer direct moest bellen en collega ingeseind. Inderdaad paar dagen later 's avonds een telefoontje. Collega opgehaald, samen kijken.
ca 110V tussen doucheput en kraan....
Alle woningen afgegaan en alle groepen afgeschakeld tot opeens spanning weg.
Bleek een geschakelde draad van een kroonluchter afgekneld tussen beton en metalen kap.
2 etages lager en drie woningen verderop...
Als je t zo zou willen maken krijg je het niet voor elkaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:34 #1001090

WADnWIND schreef :
Zit even te kijken wat hier het probleem is , anders poste je hem waarschijnlijk niet :unsure:

De “lamp” die je naar boven moet schuiven om af te nemen van de houder en dat ........ ???
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:41 #1001091

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Die "lamp" is een (radar)SART en hangt ondersteboven in de houder. Normaal kan je een SART ook gebruiken in zijn houder. Normaal hang je dus een SART met de antenne van boven. Tenslotte zit je in een reddingcapsule erg laag en wil je dat met golven de radargolven iets naar boven stralen naar een hogere radar.

Het ophang oogje zit nu onder......
Onder Het transparante deel zit het koordje voor aan je reddingsvlot (lanyard)
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 29 nov 2018 13:08 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 12:46 #1001095

Kijk weer wat geleerd :-)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 13:10 #1001102

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Twist schreef :
Kan me nog een steiger herinneren in een Franse haven waar een tweelingsnoertje keurig met spijkertjes tussen de aders door vastgezet was op het houtwerk

Dat is in grote delen van de wereld standaard....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 22:22 #1001245

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
Ach zo ver weg hoef je daarvoor niet te gaan. In Italië heb ik gezien hoe het tweelingsnoer in huis met leukoplast aan elkaar gemaakt was. Omdat de stoppen (smeltzekeringen) erg vaak vervangen moesten worden hadden ze die door zwaardere exemplaren vervangen...
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 29 nov 2018 22:26 #1001247

Daarna werkte het feilloos zeker ?
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 30 nov 2018 00:03 #1001255

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 30 nov 2018 01:01 #1001256

Handige tabel !!!

Als favoriet opgeslagen :)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 30 nov 2018 05:50 #1001260

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7821
WADnWIND schreef :
Tja, en dan tref je dit aan:



"Nou en?" kan je zeggen. Als je dan bedenkt dat dit toestel gebruikt wordt in explosie gevaarlijke omgevingen met Aardgas, Condensaat etc., dan begrijp je dat dit niet de bedoeling is.
"Hoezo dan"?. Bij het zenden komt er een zeer sterk elektrisch veld rondom de antenne wat vonkjes kan veroorzaken als het tegen metaal komt.

Zie het filmpje, waarin je een TL buis gewoon kunt laten oplichten met je porto. Probeer maar eens met een 8watt TL buisje.


Wel mooi gemaakt. Moet je toegeven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 30 nov 2018 08:58 #1001298

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7422
Is niks mis mee indien afgestemd op de juiste frequentieband. ;)
Nog even een krimpkous er overheen, of omwikkelen met zelf vulcaniserende tape. :evil:
Zo laten is vragen om problemen. :sick: :sick: :sick:
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 30 nov 2018 09:06 #1001302

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17703
Joop66 schreef :
Wel mooi gemaakt.
Voor de duidelijkheid, dit is geen eigen knutselwerkje maar gewoon de fabrieksantenne zonder zijn beschermende en isolerende rubberen mantel. Blijkbaar was die kapot en heeft de gebruiker de mantel er afgepulkt in de dode uurtjes.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 06:02 #1046447

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Tony2920 schreef :
Is niks mis mee indien afgestemd op de juiste frequentieband. ;)
Nog even een krimpkous er overheen, of omwikkelen met zelf vulcaniserende tape. :evil:
Zo laten is vragen om problemen. :sick: :sick: :sick:

Herstel en reparaties aan ATEX apparatuur mogen uitsluitend door de fabrikant geschieden of vervangen met de originele (gecertificeerde) onderdelen.
Kortom je mag niks zelf klooien. :whistle:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 06:04 #1046448

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27105
Tja, weer een zoekplaatje.
Er valt over deze foto meerdere zaken op te merken. 1 is overduidelijk de rest voor kenners.




De bevinding stond al jaren open en kwam bij elke keuring weer boven water; een te veuls hoge antenne reflectie waarde (SWR 1:10)
Ik was daar voor een ICT netwerk klus en had wat tijd over (en het was technisch weer B) )
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 16 mei 2019 06:07 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Dagelijkse problemen bij maritieme radioapparatuur 16 mei 2019 06:13 #1046450

1. Kern niet gesoldeerd
2. Massieve draad ipv soepel
3. Het diëlektricum ligt te ver terug
4. De pin is platgeknepen
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.346 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl