De meeste diesel opvoerpompen pompen veel meer rond dan je daadwerkelijk verbruik. Sommige diesels hebben alleen een lekolie leiding retour naar de tank, andere een retourleiding. Dat laatste type geeft een diepere onderdruk tussen groffilter en opvoerpomp. Als daar geprutst is met illegaal of ondeugdelijk aangelegde extra verbruikers kan dat storingen geven.
Tussen druppelaar in de kachel en de brandstofleiding naar de motor houden slechts de terugslagklepjes in het membraanpompje van de kachel de boel dicht.
In de praktijk zag ik de PE leiding naar mijn kachel regelmatig een stukje en soms tot het rubber leeg. Rara waar is die diesel gebleven?
Prutsen met rubber slang op PE is onbelangrijk indien je kachel een eigen aansluiting op de tank heeft. Al werk je met plakband
In plaats van los in elkaar geschoven slangen zou ik ik de toekomst snijringfittingen gebruiken. Hier wat voorbeelden. Als mijn nieuwe boot eennkachel zou krijgen zou ik zelfs het rubber deel van de aansluiting van perskoppelingen voorzien. Ik ben het gebeun (hoe “regulier” dan ook
) wel zat...