Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: ruitenwisservloeistof

ruitenwisservloeistof 30 jan 2023 11:36 #1455458

Toch niet koud, er is altijd wat stroming. Gaatje in de thermostaat.
Bovendien wordt de kop warm, en dus de thermostaat ook.
Handleiding heb ik niet nodig, ik heb tientallen keren de thermostaat uit een MD11 gehaald dus ik weet waar hij zit. Vooraan. :laugh:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ruitenwisservloeistof 30 jan 2023 11:43 #1455460

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3127
Baasklusje schreef :
Toch niet koud, er is altijd wat stroming. Gaatje in de thermostaat.
Bovendien wordt de kop warm, en dus de thermostaat ook.
Dus waarom wordt hij warm? Omdat hij in de koelwater afvoer van de cilinderkop zit. Dus na de motor. En dat wil hij meten en met die info gaat hij regelen.Na=koelwater uit.Voor= koelwater in!!!!.Misschien is mijn uitleg nu duidelijker.
Laatst bewerkt: 30 jan 2023 12:38 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ruitenwisservloeistof 30 jan 2023 21:53 #1455587

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1670
Baasklusje schreef :
Toch niet bij bijvoordbeeld de MD11. Thermostaat zit daar voor op het blok direct na de waterinvoer van de impeller.
De impeller zit bij de MD11 helemaal achter het blok en voert het water aan via een T stuk op het uitlaatspruitstuk waarbij het water het uitaatspruitstuk en de ermee verbonden cylindermantels binnen kan stromen, dan wel via een bypass rechtstreeks naar de uitgaande leiding gevoerd wordt. De thermostaat aan de voorkant van het blok zorgt er in koude gesloten toestand voor dat er geen doorstroming door het spruitstuk en cylinders plaats vindt en alles via de bypass gaat. Na opening, welke het gevolg is van de opwarming van het water in het spruitstuk, start de doorstroming door spruitstuk en cylindermantels.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.263 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl