Wat betreft de boutjes en de hulsmoeren bij de Bries: In de voorste bocht van de ramen was bij mij de wanddikte van de boot wat dunner. Daar waren dan ook iets kortere boutjes gebruikt. Eerst had ik dat niet gezien en dan gaan de hulsmoertjes inderdaad meedraaien.
Verder de frames met ramen thuis op de werkbank weer in elkaar gezet. Met voldoende zeepsop en stukjes tape en klemmen om alles op z'n plek te houden totdat het goed zit. Ik had de handgrepen ook meegenomen, dan kan je makkelijk zien of je een beetje goed zit kwa maat (of de frames verder naar elkaar toe moeten of juist niet). (En bij mij is de BB handgreep niet gelijk aan de SB handgreep, de gaatjes zitten anders, dus ook dat in de gaten houden).
Onder in de aluminium U profielen heb ik zelfklevende EPDM celrubber, 5x2mm (Technirub)
Om de raamranden zelf: Mosrubber (Sponsrubber) U-Profiel binnenmaat 4mm | hoogte 10mm | breedte 10mm (Rubberwebshop).
Doordat dit eigenlijk te dik is, moet deze dus in elkaar gedrukt worden. Daardoor dicht ie goed af. Met de massieve rubberprofielen die ik de eerste keer gebruikte, kreeg ik een overmaat er niet in over de raamlengte (een stukje van 1 cm lukte nog net wel, maar voor het volledige raam lukte dat niet). En het "exact passende" profiel van de de eerste keer had dus iets ruimte. Daarom dus het randje gekit, wat in de winter kapot is gegaan, zeer waarschijnlijk door verschillende uitzettingen (krimp) van het raam en alu.
De eerste keer had ik de genoemde gebo tape tussen de boot en het aluprofiel. De tweede keer Celrubber EPDM Creme Wit 3mm dik | 15mm breed | 1 zijde zelfklevend | (Rubberwebshop). Beiden werkten goed en waterdicht.