Sailor1957 schreef :
Dank voor de reactie. Het schip ligt nog in het water dus een roerinspectie zal lastig zijn.
Groet,
Jos
Ah, dan is het lastiger. Over bootaankppen is veel geschreven maar omdat ik er al aardig wat gekocht en verkocht heb hier wat tips ;
- 1: Zorg dat je voordat je iets ondertekend de BTW factuur ziet en check of het afdoende is als bewijs betaling BTW. Een typische makelaar zal zeggen dat het in orde is en dat de papieren bij overdracht geleverd worden. Niet mee akkoord gaan want dat is te laat.
-2: Laat de boot keuren en maak met de keurmeester een korte proefvaart. Maak duidelijk dat je pas overgaat op aankoop beslissing na keuring. De makelaar werkt met een Hiswa contract, op zich prima maar erg gericht op belang verkoper / makelaar dus wees bereid om te eisen dat de voorwaarden die jij belangrijk vindt opgenomen worden. Sommige makelaars zullen zeggen dat ze niets kunnen veranderen aan het Hiswa contract maar dat is niet waar.
-3: De boot prijzen in dit segment (oud en langer dan 30ft) zullen nu de corona gekte definitief voorbij is structureel zakken. De D36 uit '91 bv zou voor corona iets van 40K kosten (3jr geleden) en nu normaal iets van 35K (3 jr later). Daarnaast zullen de prijzen structureel dalen omdat aanbod vs vraag in dit segment vanwege vergrijzing niet gunstig werkt om het zacht uit te drukken. De restwaarde kan de komende 15 a 20 jaar richting nul gaan.