Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 13:21 #1484776

grover schreef :
Rik Breur schreef :
Hi Grover,
dat is wel de praktijk in tropische gebieden. De meeste mensen hebben daar gewoon een abonnement op een duiker die dat iedere 3-4 weken doet, en dan gelijk flink wat antifoulingverf los poetst.



In Büdelsdorf een 34ft Bavaria nieuwe finsulate aan laten brengen, in oktober uit het water bij Büdelsdorfer Yacht Club. Zoveel aangroei dat je er de koeien op grazen kan laten.
De Oostzee is absoluut niet tropisch. Als je elke 3-4 weken je boot moet laten kranen en schoon moet laten maken wordt dat een mooie dure grap, voor iets wat dan totaal niet werkt. Dan kun je beter geen finsulate aanbrengen en de centjes in de zak houden. Beter gewoon antifouling ieder jaar aanbrengen. Dus toch Er was eens ................
Mvg. Grover

Grover, dat zegt nog steeds niets zonder onderstaande vragen te beantwoorden:
  1. Is dit jouw boot en dus eerste hand ervaring?
  2. Welke datum is de boot na aanbrengen Finsulate te water gelaten?
  3. Hoeveel mijl heeft de boot in die tussentijd gevaren?
  4. Is de boot zoals wordt aangegeven tussentijds geborsteld? Hoe vaak en welke tussenpozen?
  5. Welke datum is de boot weer uit het water gehaald?
  6. Wat is "Zoveel aangroei dat je er de koeien op grazen kan laten." -> foto's
  7. Hoe werd het verwijderen van de aangoei ervaren? Ging dit lastig of was afspuiten voldoende?
  8. Welke manier is geprobeerd de aangroei te verwijderen?
  9. ....
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 06 juni 2023 13:22 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 16:16 #1484806

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5357
Als je het zo stelt, zou ik ook wel dergelijke feiten inclusief foto's van Breur willen zien. Waar blijven die? Voor zover ga ik met Grover helemaal mee. Ik ken maar 1 positieve ervaring en die waren gesponsord. Daarnaast vind ik de aanpak en stijl van Breur beneden niveau.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 16:29 #1484809

Dit blijft een “met z’n allen tegen één” Bash-draadje toch!? Zie de titel…

De fabrikant kan het in zo’n draadje nooit goed doen want wordt gewantrouwd en heeft een bepaalde vooraf bepaalde rol gekregen.

Als ik er naast zit… Ben benieuwd naar zo’n draadje dat wél een wending maakt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 16:53 #1484819

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Nachtvlinder schreef :
Dit blijft een “met z’n allen tegen één” Bash-draadje toch!? Zie de titel…

De fabrikant kan het in zo’n draadje nooit goed doen want wordt gewantrouwd en heeft een bepaalde vooraf bepaalde rol gekregen.

Als ik er naast zit… Ben benieuwd naar zo’n draadje dat wél een wending maakt.

Dhr Breur ‘klaagt’ dat je dit soort discussies nooit kunt ‘winnen’ , dat klopt natuurlijk want het is een persoonlijk ervaring van een gebruiker . Als de gebruiker dan én een product heeft dat niet aan de verwachtingen voldoet én het wordt door de leverancier niet netjes afgehandelden (in de ogen van de gebruiker) dan kun je als leverancier lullen als brugman maar in de ogen van de gebruiker is en blijft het een kut product met een leverancier die niet achter zijn product staat

Áls het product niet aan de verwachtingen voldoet maar de leverancier lost het netjes op (op welke manier dan ook) was dit een veel minder negatief verhaal geworden , misschien zelfs wel positief ?

De vergelijking met coppercoat is al gemaakt , maar die leverancier staat in ieder geval achter zijn product en stuurt mensen langs (waar ook ter wereld) om te kijken wat er fout gegaan is , daarna worden de kosten vergoed voor het opnieuw aanbrengen incl materiaal

Bij de meeste leveranciers schort het nog wel eens aan de laatste stap en dan krijg je ‘niet te winnen’ discussies , en terecht niet te winnen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 16:58 #1484821

In principe klopt dat en Finsulate reageert ook nogal "aangevallen" (dat zijn ze ook natuurlijk!), maar ook wat negatief.

Maar ik kan mij niet voorstellen hoe een draadje als dit wél voor beide partijen positief kan eindigen. Zelfs links naar positieve testen zullen gewantrouwd worden. Ben benieuwd naar voorbeelden van zo'n draadje.

Maar laat maar; de toon in dit draadje is niet meer te wijzigen; het oordeel is ook al geveld op pagina 2-3 ergens...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 17:02 #1484822

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Ik zie ook nergens garantie bepalingen op de website van finsulate ? Of gebruiks richtlijnen ?
Volgens mij is dat wettelijk verplicht binnen de EU met minimaal 2 jaar garantie en afhankelijk vh product nog veel langer
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 17:08 #1484825

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Gevonden

www.finsulate.com/wp-content/u...tions-March-2020.pdf

Grappig dat er alleen garantie bestaat op het materiaal zelf en dat het blijft zitten
Er is geen garantie op de werking of beloofd resultaat en wat er vergoed word in het geval van ‘moeten verwijderen omdat het product niet werkt’
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 06 juni 2023 17:37 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 17:34 #1484836

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5220
Als finsulate idd een goed product is, zal het zichzelf toch wel verkopen?
Kwestie van geduldig wachten op de enthousiaste posts in het 'wat heb je als laatste aangeschaft' draadje.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 17:44 #1484841

ReneK schreef :
Gevonden

www.finsulate.com/wp-content/u...tions-March-2020.pdf

Grappig dat er alleen garantie bestaat op het materiaal zelf en dat het blijft zitten
Er is geen garantie op de werking of beloofd resultaat en wat er vergoed word in het geval van ‘moeten verwijderen omdat het product niet werkt’

Ik ben wel benieuwd naar die clever23 zeiler die Boswachter kent en het zou fijn zijn als we einde seizoen wat foto's en een kort verslag kunnen zien. Ik zoek ook alternatieven voor AF en sta open voor innovatieve oplossingen
Laatst bewerkt: 06 juni 2023 17:44 door dehler31abc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 18:12 #1484849

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1010
De bewering van finsulate dat deze op zoetwater zoals het IJsselmeer zou werken geloof ik zeker.
Maar zo zijn er vele antifouling soorten die daarop in meer of meerdere mate werken zonder dat het snelheid kost.

De echte test is zout water, helaas heb ik op de Zeeuwse delta nog geen positieve geluiden gehoord of gezien.
Er zou een versie voor op zout water zijn met langere haren, deze is na 1 jaar verwijderd door de eigenaar.
Als deze ook maar in de buurt van een goed werkend product zal komen zal dit echt niet na 1 jaar worden Verwijderd.


Helaas werkt de huidige micron zf ook niet naar behoren, zoals vele toegestane antifouling soorten.
Dus een alternatief is het als je zeer regelmatig boent(enkel wekelijks varen is niet genoeg) en genoegen neemt met een lagere snelheid 5/10%
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 21:30 #1484909

ReneK schreef :
Gevonden

www.finsulate.com/wp-content/u...tions-March-2020.pdf

Grappig dat er alleen garantie bestaat op het materiaal zelf en dat het blijft zitten
Er is geen garantie op de werking of beloofd resultaat en wat er vergoed word in het geval van ‘moeten verwijderen omdat het product niet werkt’

Wordt deze garantie ook zo bij reguliere AF gegeven? Over reguliere AF zijn ook nogal wat wisselende ervaringen.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 06 juni 2023 21:43 #1484910

Kock1964 schreef :
Als je het zo stelt, zou ik ook wel dergelijke feiten inclusief foto's van Breur willen zien. Waar blijven die? Voor zover ga ik met Grover helemaal mee. Ik ken maar 1 positieve ervaring en die waren gesponsord. Daarnaast vind ik de aanpak en stijl van Breur beneden niveau.
René

Begrijpelijk, maar die de vragenlijst kan eigenlijk alleen obv gegevens van de tevreden finsulate gebruikers ingevuld worden. Hiervoor is een onderzoek nodig. Wellicht is dat ooit uitgevoerd.

Maar wees eens eerlijk. Zelfs als deze gegevens er zouden zijn en gedeeld worden, zou je dan niet nog steeds geen vertrouwen erin hebben? Het is immers de fabrikant die deze succesverhalen deelt.

Wat ik niet begrijpelijk vindt is dat je de met Grover mee gaat terwijl je nu al weet de feiten niet te kennen om een gegronde basis een mening hierover te hebben. Je kunt ook simpelweg zeggen “ik weet niet”, en dat is prima. Sceptisch zijn is ook prima, maar zeggen dat het poep is zonder ervaring of op basis van fatsoenlijke gegevens is geloof.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 01:45 #1484919

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Orange Sunset schreef :
ReneK schreef :
Gevonden

www.finsulate.com/wp-content/u...tions-March-2020.pdf

Grappig dat er alleen garantie bestaat op het materiaal zelf en dat het blijft zitten
Er is geen garantie op de werking of beloofd resultaat en wat er vergoed word in het geval van ‘moeten verwijderen omdat het product niet werkt’

Wordt deze garantie ook zo bij reguliere AF gegeven? Over reguliere AF zijn ook nogal wat wisselende ervaringen.

Zoiets ? Interlux was de eerste die bij me opkwam


www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 05:35 #1484927

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 8313
Orange Sunset schreef :
ReneK schreef :
Gevonden

www.finsulate.com/wp-content/u...tions-March-2020.pdf

Grappig dat er alleen garantie bestaat op het materiaal zelf en dat het blijft zitten
Er is geen garantie op de werking of beloofd resultaat en wat er vergoed word in het geval van ‘moeten verwijderen omdat het product niet werkt’

Wordt deze garantie ook zo bij reguliere AF gegeven? Over reguliere AF zijn ook nogal wat wisselende ervaringen.

Nee. En dat hoeft die ook niet: het is de staande "best practise".

Dit is het nadeel van de nieuwkomer. Coppercoat heeft dat precies begrepen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 06:02 #1484932

Yep, zoals altijd: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Behalve bij een perfect nieuw product waar nog geen alternatieven voor zijn (verkoopt zichzelf) is een nieuw product in de markt zetten heel lastig. Garantie, goede voorlichting, voldoende recenties, positieve testen, het helpt allemaal (maar sommige zaken hebben ook risico’s, zoals veel ingewikkelde garantie zaken, problemen kunnen ook komen door verkeerd aanbrengen/gebruik, maar zijn soms lastig aan te tonen).

Als je product niet beter is dat de huidige alternatieven redt je het sowiezo niet (zonder overheidssubsidie dan…)

Maar dat geldt voor veel zaken, kijk maar naar de landbouwsubsidies…

Overigens staat op “varen doe je samen” een garantie van 5 jaar? (Maar dat is dus niet op de werking, of wel?)


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 06:50 #1484941

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
sjoerd1981 schreef :

Overigens staat op “varen doe je samen” een garantie van 5 jaar? (Maar dat is dus niet op de werking, of wel?)

Volgens de eigen garantie voorwaarden van finsulate krijg je de garantie dat het spul er op blijft zitten , verder kon ik in de garantie voorwaarden niets vinden over de werkzaamheid na aanbrengen
Beetje gemiste kans als je wilt laten zien dat je product ook echt werkt ?

Dat is namelijk wel iets dat ik met een nieuw product contactueel zou willen vastleggen , en dan niet ‘kom maar langs dan lossen we het op’ daar heb je namelijk niets aan met wat verdere tochtjes (Carib and beyond) terwijl je toch een hoop centjes komt brengen
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 07:19 #1484949

Over AF.
Ik ben nogal praktisch ingesteld en heb een grondige hekel aan onnodig werk cq. werkverschaffing. In het verleden heb ik om die reden altijd zelfsljjpende AF gebruikt. Met de gedachte van geen laagopbouw. Als het om de paar jaar weer zo goed als verdwenen was werd het tijd om de restanten eraf te spuiten om er weer een nieuwe laag op te zetten

Nu heb ik Coppercoat. Dat hoeft er nooit meer af. Als het niet meer werkt is het een mooie stabiele epoxy ondergrond voor nieuwe AF (weer Coppercoat waarschijnlijk) maar voorlopig is dat niet aan de orde :)

Kwa milieu heb ik bij Coppercoat een veel beter gevoel.

Een folie dat als AF werkt, dat kan beschadigen en er ook weer eens af moet, zal ik dus nooit toepassen. De mooie verhalen ten spijt.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 11:53 #1485022

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5357
Orange Sunset schreef :
Kock1964 schreef :
Als je het zo stelt, zou ik ook wel dergelijke feiten inclusief foto's van Breur willen zien. Waar blijven die? Voor zover ga ik met Grover helemaal mee. Ik ken maar 1 positieve ervaring en die waren gesponsord. Daarnaast vind ik de aanpak en stijl van Breur beneden niveau.
René

Begrijpelijk, maar die de vragenlijst kan eigenlijk alleen obv gegevens van de tevreden finsulate gebruikers ingevuld worden. Hiervoor is een onderzoek nodig. Wellicht is dat ooit uitgevoerd.

Maar wees eens eerlijk. Zelfs als deze gegevens er zouden zijn en gedeeld worden, zou je dan niet nog steeds geen vertrouwen erin hebben? Het is immers de fabrikant die deze succesverhalen deelt.

Wat ik niet begrijpelijk vindt is dat je de met Grover mee gaat terwijl je nu al weet de feiten niet te kennen om een gegronde basis een mening hierover te hebben. Je kunt ook simpelweg zeggen “ik weet niet”, en dat is prima. Sceptisch zijn is ook prima, maar zeggen dat het poep is zonder ervaring of op basis van fatsoenlijke gegevens is geloof.

Ik begrijp wat je bedoelt en kan het ook niet helemaal oneens met je zijn.
Het punt is dat ik net als anderen vaak een mening vorm op basis van praktijk ervaringen van anderen. ReneK adviseert de Honda 22i als generator om verschillende redenen, heb ik vervolgens aangeschaft en ben er enorm blij mee. Ik heb toen ook geen onderzoeksrapporten opgevraagd. Maar ik zal in het verleden ook wel eens wat hebben gekocht waar ik achteraf niet blij mee was. Dat mes, wat naast de kassa staat bij George Kniest, zou ideaal zijn voor aan boord. Ik weet inmiddels dat dit ding volledig ongeschikt is voor aan boord, wordt roestig. Zou daar überhaupt een onderzoeksrapport over zijn? :dry:

Nu naar Finsulate, ik heb (op 1 gesponsorde na) 0,0 positieve ervaring gelezen van gebruikers. Wel talloze filmpjes en artikelen gelezen van gefrustreerde gebruikers. Tja, dan wordt ik toch zo’n kortzichtige consument die dan denkt……voor ons voorlopig niet. Ik weet, het is een bekrompen en slecht gefundeerde conclusie.
Tot slot, maar heb ik al eerder gezegd, vindt ik de ‘aanvallende tactiek’ van Rik Breur van een dusdanig niveau, dat hij mij erg doet denken aan een makelaar van White Whale (uit een ander draadje). Bij dat soort types haak ik sowieso af.
René

Mocht jij in het bezit zijn van een YT filmpje of artikel waarin beschreven staat dat gebruikers ‘weglopen’ met Finsulate, deel het gerust met me. (En dan niet dat filmpje van die onbetrouwbare gladjakker van Feel the Breeze).
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 07 juni 2023 22:13 #1485192

ReneK schreef :
[…]

Zoiets ? Interlux was de eerste die bij me opkwam



Interessant, maar ze zullen er beslist eisen aan stellen. En ook gevonden in hetzelfde document als van jouw screenshot! Hieronder 1 van de uitzonderingen:
Paints that have not been properly maintained or used on a monthly basis. Proper cleaning and maintenance includes but is not limited to: cleaning slime and pollutants from the hull that allow barnacles to grow on the residue which insulates the antifouling properties from growth. Please follow local legislation when it comes to cleaning the hull. Proper cleaning can be accomplished by a gentle rubbing of the hulls surface with a soft cloth or soft car wash wool mitt removing all slime and pollutants exposing antifouling paint.
Bron

Dus je moet reinigen iedere max 4,5 weken ongeacht vaargebied :laugh:

Interlux is trouwens gewoon International. En daar hebben ze ook een artikel over wat te doen bij veel aangroei. Ik kan echter geen nederlandse/europese garantie vinden? Tevens vermoed ik dat je aangehaalde garantie is van een product dat niet toegestaan is in Nederland voor pleziervaart?
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 07 juni 2023 22:17 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 08 juni 2023 22:11 #1485498

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3308
Complimenten aan dhr. Breur voor het hier uitleg komen geven.

En lees allemaal je eigen posts nog eens door zou ik zeggen. Het vereist een verdomd dappere vertegenwoordiger van een bedrijf om hier uberhaupt_ te reageren, want wat je ook zegt, er wordt negatief op gereageerd. De toon is ronduit aanvallend.

@Hans V. en natuurlijk krijg je geen antwoord op je vraag. Hij antwoordt eerlijk hoe vaak je wel moet schoonmaken met zijn product. Verwacht je echt dat hij je dat ook gaat vertellen voor andere/concurrerende producten? Ga het even aan de andere fabrikanten vragen. Of jij het dan de moeite waard vindt mag je zelf bepalen.

Kijk voor de grap eens terug naar hoe er op Navionics gereageerd werd, en vraag je af waarom je van andere kaartmakers nooit wat hoort. Als ik een bedrijf was zou ik heel, heel ver blijven van ooit antwoorden hier.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 08 juni 2023 22:47 #1485502

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
@Redshift
Ik had een probleem met mijn vesper marine xb-8000 , ik plaatste mijn probleem op het www.cruisersforum.com. CEO van vesper marine gaf antwoord in het openbaar op het forum en ik kreeg een e-mail adres en casenummer van hem in het openbaar

Via e-mail eea doorgesproken en ik kon een nieuwe krijgen , raar probleem nooit eerder gezien en wilde ze wel onderzoeken

De CEO van VM is vanaf het begin aktief geweest op dat forum , misschien nog steeds ?

Daar krijg ik een veel warmer gevoel bij

Dhr Breur doet het voorkomen alsof dit bij donderslag bij heldere hemel komt en nog nooit klachten gehad heeft en hij geeft ook al aan niet verder meer te willen reageren en wijst alle kritiek af

Daar krijg ik een veel minder warm gevoel bij
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 08 juni 2023 22:49 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 08 juni 2023 23:00 #1485503

  • Kroon
  • Kroon's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 85
redshift schreef :
Complimenten aan dhr. Breur voor het hier uitleg komen geven.

En lees allemaal je eigen posts nog eens door zou ik zeggen. Het vereist een verdomd dappere vertegenwoordiger van een bedrijf om hier uberhaupt_ te reageren, want wat je ook zegt, er wordt negatief op gereageerd. De toon is ronduit aanvallend.

@Hans V. en natuurlijk krijg je geen antwoord op je vraag. Hij antwoordt eerlijk hoe vaak je wel moet schoonmaken met zijn product. Verwacht je echt dat hij je dat ook gaat vertellen voor andere/concurrerende producten? Ga het even aan de andere fabrikanten vragen. Of jij het dan de moeite waard vindt mag je zelf bepalen.

Kijk voor de grap eens terug naar hoe er op Navionics gereageerd werd, en vraag je af waarom je van andere kaartmakers nooit wat hoort. Als ik een bedrijf was zou ik heel, heel ver blijven van ooit antwoorden hier.

Respect...
Dat krijg je als je als bedrijf je verantwoordelijkheid neemt bij fouten van je product. Het is de normaaltste zaak van de wereld dat mensen hun ervaringen over producten delen. En als je dan als ceo van een bedrijf daar netjes op reageert en de benadeelden persoonlijk benaderd over hoe en wat er anders kan. Dan krijg je respect.

Ik post reviews op basis van feiten en daaruit kunnen anderen dan conclusies trekken. De heer Breur vindt het dan gepast om een hele beroepsgroep te beledigen en mij uit te maken voor niet eerlijk. Terwijl ik gewoon alle feiten neerzet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 09 juni 2023 01:49 #1485505

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
Nachtvlinder schreef :
In principe klopt dat en Finsulate reageert ook nogal "aangevallen" (dat zijn ze ook natuurlijk!), maar ook wat negatief.

Maar ik kan mij niet voorstellen hoe een draadje als dit wél voor beide partijen positief kan eindigen. Zelfs links naar positieve testen zullen gewantrouwd worden. Ben benieuwd naar voorbeelden van zo'n draadje.

Maar laat maar; de toon in dit draadje is niet meer te wijzigen; het oordeel is ook al geveld op pagina 2-3 ergens...

@Nachtvlinder
De ‘toon’ van dit draadje (en van het draadje van Bart Kroon en van degene die voor Bart al aangegeven hebben problemen te hebben) is heel makkelijk te wijzigen van ‘over het algemeen negatief’ tot ‘uitermate positief’


1) verkoop product
2)ga naar de gebruiker toe die problemen heeft
3) onderzoek het
4) los het op zonder de gebruiker er mee te belasten

En niet

1) verkoop product
2) ga in je ivoren toren zitten
3) klaag op fora dat je nooit gelijk krijgt en val de gebruiker persoonlijk aan
4) trek je handen er van af en laat de gebruiker stikken

Ik weet dat optie 1 geld kost en optie 2 minder , daarom duurt het lang voordat een product suc6 vol wordt maar als je je maar lang genoeg vasthoud aan optie 2 zonder je klanten serieus te nemen wordt het nooit een suc6

Waarom wordt iedereen hier naar G Kniest verwezen om mmsi nummers te wijzigen? Omdat ze goede service bieden , en dan verkoop je meer
Waarom zal ReneJK nooit en te nimmer B&G aanprijzen ? Omdat B&G ReneJK monddood wilde maken en afkopen , waarom prijst ReneJK Vesper Marine aan ? Omdat ik geloof dat het bedrijf achter zijn producten staan

Waarom hebben sommige producten een betere reputatie dan andere ? Ik de k dat daar maar 1 antwoord op is , en dat is het antwoord op de vraag ‘hoe worden mijn problemen afgehandeld’

It’s that simple

1 - 5 klant(en) met problemen zullen nooit schromen om iedere keer als het merk / product ter sprake gebracht wordt het merk / product compleet de grond in te boren , waarom ? Omdat ze zich genaaid voelen en niet serieus genomen voelen en een hoop geld kwijt geraakt zijn

Iedere keer , jaren lang , met voorbeelden , e-mail verkeer , opmerkingen en details

Dit weegt niet op tegen de gebruikers die het ‘ook’ hebben en het wel prima vinden en hun schouders ophalen en denken ‘bij mij werkt het wel aardig’

Met de huidige stand van communicatie en ‘social media’ moet je niet de nadruk leggen op 800 bootjes zonder problemen , maar op de 1-5 gevallen met problemen en hoe je het opgelost hebt ,
Dat zijn namelijk je meest vocale ambassadeurs , in het bedrijfsleven heet dit ‘ change management’ en levert VEEL meer op dan t medestanders hun zegje laten doen

Ps disclaimer

Ik heb geen finsulate , ik heb wel coppercoat gehad wat bij mij prima en boven verwachting presteerde en heb nu seajet 039 semi harde AF welke waarschijnlijk niet in NL is toegestaan maar we varen ook niet in NL
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 09 juni 2023 03:02 door ReneK.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 09 juni 2023 06:17 #1485517

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4508
redshift schreef :
Complimenten aan dhr. Breur voor het hier uitleg komen geven.

@Hans V. en natuurlijk krijg je geen antwoord op je vraag. Hij antwoordt eerlijk hoe vaak je wel moet schoonmaken met zijn product. Verwacht je echt dat hij je dat ook gaat vertellen voor andere/concurrerende producten? Ga het even aan de andere fabrikanten vragen. Of jij het dan de moeite waard vindt mag je zelf bepalen.

Ik heb de heer Breur complimenten gemaakt voor het hier z’n nek uitsteken (heb je dat misschien gemist?).

Wat er vervolgens in mijn ogen gebeurd is dat er op de vraag/opmerking waarom je in de tropen überhaupt iets op je boot zou smeren of plakken als je (volgens de heer Breur zelf) sowieso elke 3-4 weken onder je romp moet duiken om zelf schoon te maken gereageerd wordt met een op de man reactie. Dat zie ik zelf als een gemiste kans om met een onderbouwd, inhoudelijk antwoord te komen.

Nogmaals, ik ben vóór innovaties en kan ook vanuit technisch oogpunt wel enthousiast raken van initiatieven waarbij iets meer out-of-the-box wordt gedacht (zoals bij Finsulate het geval is). Maar als concrete ervaringen en ook teleurstellingen van meerdere gebruikers worden afgedaan met een kill-the-messenger reactie en op concrete vragen over de werkzaamheid op zout water in noordwest Europa (ons vaargebied) geen reactie komt gaan bij mij wat alarmbelletjes rinkelen.

Gemiste kans om hier op het forum een voor ZF leden relevante zaak te maken voor je product.

Dat ook door Finsulate heel nadrukkelijk de milieukaart gespeeld wordt terwijl dat het halve verhaal is helpt bij mij niet, maar werkt bij sommige anderen als een tierelier.

redshift schreef :
Kijk voor de grap eens terug naar hoe er op Navionics gereageerd werd, en vraag je af waarom je van andere kaartmakers nooit wat hoort. Als ik een bedrijf was zou ik heel, heel ver blijven van ooit antwoorden hier.

Ik heb zelf als (kleine) mede-ondernemer mijn waardering geuit richting de heer Breur voor het reageren op een forum als dit, wat snel heel veel tijd kan gaan kosten en soms inderdaad iets weg heeft van een wespennest. Maar een ondernemer die gezonde tegenwind krijgt (in dit geval door teleurgestelde gebruikers en inhoudelijke vragen van potentiële klanten) is niet zielig en hoort wat mij betreft niet in een slachtofferrol.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 09 juni 2023 11:13 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Oef, Finsulate? Deze mensen nooit meer geloof ik 09 juni 2023 06:31 #1485518

redshift schreef :

Kijk voor de grap eens terug naar hoe er op Navionics gereageerd werd, en vraag je af waarom je van andere kaartmakers nooit wat hoort. Als ik een bedrijf was zou ik heel, heel ver blijven van ooit antwoorden hier.

Ik ben het niet met je eens. Als je achter je produkt staat kun je daar over mee praten op een forum als dit. Uiteraard zullen er negatieve reacties komen. Als je daar als producent/leverancier netjes en to the point op reageert geeft dat vertrouwen en vergroot dat de gun factor.

Breur opent hier ook de aanval met niet terzake doende argumenten. Dat bevorderd slechts het wantrouwen en is heel dom. Ik zal nooit Finsulate toepassen, maar als het over een ander produkt zou gaan heb ik door die houding nu al gegeten en gedronken en zou er niet mee in zee gaan.

Mijn lichtend voorbeeld is de ontwerper van mijn boot, Ian Farrier. Helaas heb ik hem niet persoonlijk mogen ontmoeten en dat kan ook niet meer gezien hij RIP. Maar ik heb hem leren kennen als een heel principieel man die 100% achter zijn produkt stond. Hij was zeer actief op het F-boat forum, wat heet, hij heeft dat zelf opgericht. Tegenvallende zaken, ontwerpfouten, bedieningsfouten, niets werd uit de weg gegaan. Verborgen gebreken werden gedeeld zodat een ieder daar zijn maatregelen op kon nemen. Soort van terugroep actie zeg maar. Dat geeft pas vertrouwen en voor mij mede aanleiding om voor een ontwerp van zijn hand te kiezen. Hij wordt node gemist.

Dit in tegenstelling tot Corsair, ooit de seriebouwer van zijn ontwerpen. Een bedrijf dat zich hult in stilzwijgen, niet reageert en verborgen gebreken onder de pet houdt. Of een zogenaamd nieuw type te introduceren om de slechte pers van het origineel te verbloemen.

Kennisje van mij is zo’n 10 jaar terug een webshop begonnen, vanaf de keukentafel. Nu zit ze in een groot bedrijfspand met een man of 10 personeel. Haar motto, “de klant heeft altijd gelijk.” Dit in tegenstelling tot diegenen die meer de houding hebben van “help, een klant”.

Ik ben zakelijk opgeleid onder het motto “elke klacht is een nieuwe kans“ .
Dat heeft mij iig geen windeieren gelegd.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.234 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl