Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed?

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 23 aug 2015 21:06 #654240

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Ook ahum. Ga er vanuit dat Alphen eind volgende maand wel gaat. En waarom zou je daar niet op kunnen wachten?
Zo niet dan zal de mast (bijna 13 meter) plat moeten of inderdaad over zee.
Met de mast plat zijn er verschillende meer of minder toeristische alternatieven, maar over de rivieren gaat erg om.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 23 aug 2015 21:17 #654241

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wachten kan altijd, al doen veel mensen dat natuurlijk liever niet.
Ik hoorde en las op het nieuws dat het mogelijk nog maanden duren kan. Alles moet daar officieel, het 'kan' dus inderdaad nog wel even duren, langer dan eind volgende maand..

Over de rivieren dat was uiteraard als suggestie voor een gevalletje niet strijkbare mast maar niet heel hoog. Op dat moment wist ik nog niet of de mast gestreken kon worden.
Met de mast plat zal dat zeiljacht denk ik niet veel hoger zijn dan ongeveer 2 meter, schat ik in. Dan hoef je bij Alphen maar een klein stukje om te varen via Aarkanaal, Drecht of gelijk afbuigen naar de Amstel om vervolgens bij het Oosterdok naar buiten te komen.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 23 aug 2015 21:19 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 23 aug 2015 21:31 #654244

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
bredezeiler schreef :
Heb ook prijsopgaaf lopen voor gewoon wegtransport....

Dat lijkt me iets te veel van het goede. Over het water binnendoor is zeer goed te doen wanneer het weer mee zit en ook nog leuk. Dat kost je met gestreken mast denk ik twee dagen vanuit Brouwershaven als je 'doorvaart' en vroeg vertrekt. Vanuit daar kun je in een dag wel tot aan Gouda komen. De andere dag kom je vanuit Gouda misschien nog wel in Harderwijk. Erg moeilijk is het niet, je moet alleen wat groot water over waar veel beroepsvaart is. De boot moet wel goed in orde zijn.

Ik heb aardig wat ervaring op de zuidelijke rivieren/kanalen via Rotterdam naar het noorden toe, beroepshalve en vanuit pleziervaart. Zelf ben ik ook aardig wat keren richting 'Ijsselmeer en omstreken' geweest.

Als je je er niet zeker bij voelt , kun je natuurlijk een opstapper met ervaring uitnodigen.

Wanneer moet het scheepje naar huis?
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 23 aug 2015 21:37 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 23 aug 2015 21:39 #654245

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8676
Fly-Tour schreef :
...
Met de mast plat zal dat zeiljacht denk ik niet veel hoger zijn dan ongeveer 2 meter, schat ik in. Dan hoef je bij Alphen maar een klein stukje om te varen via Aarkanaal, Drecht of gelijk afbuigen naar de Amstel om vervolgens bij het Oosterdok naar buiten te komen.

Dat is niet om, zelfs wat korter. Maar via Lek, Utrecht en Vecht is nog sneller.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
"De beste manier om iets te leren is er les in te geven." - Seneca, Romeins filosoof, staatsman en toneelschrijver - 5 v.C. 65 n.C.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 23 aug 2015 21:55 #654247

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
'Om' dat bedoelde ik voor het geval men als het ware weer op de SMR terecht wil komen, dus om Alphen ad Rijn heen en via de Drecht door naar Oude Wetering toe om de weg te vervolgen via Ringvaart en Amsterdam. Als je toch daar zit zou je inderdaad wel via de Amstel gewoon verder kunnen. Inderdaad is dat iets korter. Alleen vaart het via de Ringvaart net effe iets makkelijker naar mijn mening en ervaring. Ik heb het idee dat het maar weinig afstand scheelt.
Ook via de Lek en Vecht dat kan, maar dan zit je wel veel langer op groter water. De Lek is vrij onrustig varen en een aardig lang stuk varen. Via Gouda en verder vaar je wel lekker rustig.

Via de Lek en Vecht kun je bij Muiden naar buiten toe en hoef je minder ver over groot water om op de Randmeren te komen. Maar om eerlijk te zijn zou ik geen punt maken van dat kleine stukje IJmeer vanaf Durgerdam achter Pampus langs naar de Hollandse brug toe ( wanneer je vanaf Gouda en verder komt), dat is een overzichtelijk stuk water. Ondanks dat het groot water is.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 23 aug 2015 22:04 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 05:49 #654273

  • tafkaf
  • tafkaf's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 437
bredezeiler schreef :
JohnBerg schreef :
ANWB doet keuringen. Ben ik een paar keer bij geweest en een goed gevoel aan over gehouden.

Van waar naar waar wil je varen?

Brouwershaven > Harderwijk

Zie post beneden, we hebben haar van Brouwershaven naar Huizen gevaren via Scheveningen, de smr was toen ook gestremd (komt wel heel vaak voor lijkt ;)) De Ketelbrug kan open en erna heb je geen lagere (vaste) bruggen dacht ik maar mijn boot is 12.5 dus dat is de hoogte waarop ik controleer.

Ons tripje buitenom was in ieder geval heel erg leuk en zeer goed te doen :) Succes!

edit : lees nu pas dat hij gestreken wordt :)
Leader of the universe..!
Semper in faecibus sumus, sole profundum variat
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 05:53 door tafkaf.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 06:05 #654277

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29148
lodewijk stegman schreef :
Koezt schreef :
Uit dit laatste artikel:

Plastic leidingen, huiddoorvoeren en afsluiters zijn ook
geen oplossing daar bij blikseminslag de leidingen, die door
hun vloeibare inhoud uitstekende geleiders zijn, gebruikt
worden om de energie af te voeren naar de aarde.
Het gevolg is dat de leidingen en afsluiters spontaan
verdampen en er één of meer gaten in het schip zitten.


Mja. Dus ook alle slangen maar vervangen door bronzen pijp?
Zoals ik ergens anders al twee keer schreef, deze week: er is altijd wel iets om bang voor te zijn.

Dat is alleen een argument op plastic boten, niet voor echte schepen... :whistle:
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 06:05 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 07:00 #654291

tafkaf schreef :
bredezeiler schreef :
JohnBerg schreef :
ANWB doet keuringen. Ben ik een paar keer bij geweest en een goed gevoel aan over gehouden.

Van waar naar waar wil je varen?

Brouwershaven > Harderwijk

Zie post beneden, we hebben haar van Brouwershaven naar Huizen gevaren via Scheveningen, de smr was toen ook gestremd (komt wel heel vaak voor lijkt ;)) De Ketelbrug kan open en erna heb je geen lagere (vaste) bruggen dacht ik maar mijn boot is 12.5 dus dat is de hoogte waarop ik controleer.

Ons tripje buitenom was in ieder geval heel erg leuk en zeer goed te doen :) Succes!

edit : lees nu pas dat hij gestreken wordt :)

Jouw verhaal biedt nog een een perspectief voor mij wellicht, wil je uitleggen globaal, hoe je gevaren bent en hoe lang het duurde?

Je bent dus omgevaren via ketelbrug naar huizen....flink ommetje :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 07:17 #654296

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6241
La Mavare schreef :
Fly-Tour schreef :
...
Met de mast plat zal dat zeiljacht denk ik niet veel hoger zijn dan ongeveer 2 meter, schat ik in. Dan hoef je bij Alphen maar een klein stukje om te varen via Aarkanaal, Drecht of gelijk afbuigen naar de Amstel om vervolgens bij het Oosterdok naar buiten te komen.

Dat is niet om, zelfs wat korter. Maar via Lek, Utrecht en Vecht is nog sneller.

het AR kanaal vind ik persoonlijk maar een matige optie
van hagenstein af is het een 35 kilometer of zo
het is razend druk met beroepsvaart, ik fietste er donderdag nog langs, het grootste schip was 135 meter, en die ging bovendien een kleintje van 85 meter voorbij
het kanaal is smal, heeft aan beide zijden stalen damwanden, het is 1 grote klotsbak

op de route via de gouwe kan je ook zo maar een containerschip van de terminal van alphen tegenkomen, maar zodra je op het aarkanaal zit ben je (bijna) alle beroepsvaart kwijt
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 07:28 #654300

  • mgbgt1975
  • mgbgt1975's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6606
tafkaf schreef :

Zie post beneden, we hebben haar van Brouwershaven naar Huizen gevaren via Scheveningen, de smr was toen ook gestremd (komt wel heel vaak voor lijkt ;)) De Ketelbrug kan open en erna heb je geen lagere (vaste) bruggen dacht ik maar mijn boot is 12.5 dus dat is de hoogte waarop ik controleer.

Huizen zit klem tussen 2 bruggen die qua hoogte min of meer gelijk zijn aan elkaar. Of ik nu via het Markermeer binnenkom of via Ketelmeer / Randmeren. Daar win ik niet zoveel mee.
mgbgt1975 nog steeds bekend als mgbgt1975
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 07:34 #654301

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8138
bredezeiler schreef :
tafkaf schreef :
bredezeiler schreef :
JohnBerg schreef :
ANWB doet keuringen. Ben ik een paar keer bij geweest en een goed gevoel aan over gehouden.

Van waar naar waar wil je varen?

Brouwershaven > Harderwijk

Zie post beneden, we hebben haar van Brouwershaven naar Huizen gevaren via Scheveningen, de smr was toen ook gestremd (komt wel heel vaak voor lijkt ;)) De Ketelbrug kan open en erna heb je geen lagere (vaste) bruggen dacht ik maar mijn boot is 12.5 dus dat is de hoogte waarop ik controleer.

Ons tripje buitenom was in ieder geval heel erg leuk en zeer goed te doen :) Succes!

edit : lees nu pas dat hij gestreken wordt :)

Jouw verhaal biedt nog een een perspectief voor mij wellicht, wil je uitleggen globaal, hoe je gevaren bent en hoe lang het duurde?

Je bent dus omgevaren via ketelbrug naar huizen....flink ommetje :)
Als het weer goed is (lekker zuid / zuidwesten windje 3-4bft) is buitenom echt heerlijk.
Wij hebben vorig jaar Stellendam - IJmuiden in 1 keer gedaan. In jou geval ga je dus binnendoor via het Volkerrak naar het Haringvliet.
Dan bij Stellendam naar buiten en mooi langs de kust naar het noorden.

Zorg dat je je van tevoren inleest;
Slijkgat (buiten Stellendam is kronkelig en naast de (hier en daar smalle) geul erg ondiep.
Passeren Maasmond onder begeleiding van Sector Maasmond. Je dient je per marifoon te melden als je ter hoogte van een kardinaal daar bent. Zeg er even duidelijk bij dat je dit voor het eerst doet. Zij geven dan aan achter wie je langs mag. Wacht op je beurt en ga niet voor zeeschepen langs zonder overleg. Achterlangs is beter.
Daarna is het een kwestie van zeiltjes erbij en lekker richting IJmuiden hobbelen. Scheveningen hebben we overgeslagen om te voorkomen dat we daar moesten blijven liggen als het weer minder werd. Ook het tijdaspect telde daarbij mee.
Bij IJmuiden wederom scherp uitluisteren en netjes SB wal binnenkomen. Hou rekening met de vrij stevige stroming voor de havenmond langs.

Zorg voor goede kaarten, een GPS, een werkende (vaste) marifoon en lees je even goed in:
www.varendoejesamen.nl/sites/d...dzeekust2014-web.pdf

En geniet!
Dehler Duetta 94 - Koezt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 07:35 #654302

La Mavare schreef :
Ook ahum. Ga er vanuit dat Alphen eind volgende maand wel gaat. En waarom zou je daar niet op kunnen wachten?

Dat zou ik maar vergeten.
Ze beginnen pas in september met opruimen en dat gaat ongeveer 2 maanden duren aldos dit bericht.
www.omroepwest.nl/nieuws/18-08...-van-start-september
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:13 #654313

Lekker op een dieplader. Zal je de kop niet kosten (500 eur?), en het kost geen tijd.
3 dagen varen kost 1/7 maandloon, al gauw in de buurt van die 500 euro, als je de kosten voor 3 havens, eten en diesel meetelt.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:17 #654315

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Volgens mij heeft TS niet heel veel ervaring , dus is buitenom nogal wat denk ik. De mast kan plat dus kan hij ongehinderd en bovendien veel sneller en makkelijker binnenlangs. Over het Amsterdam Rijnkanaal moet je niet gaan nee. Wat genoemd werd was de Vecht vanaf Utrecht. Je zal effe een klein stukje dat ARK over moeten of over steken om op de vecht te komen vanaf Vreeswijk vandaan. Alleen zou ik die gehele route links laten liggen , want de Lek vaart ook vrij onrustig en het wordt weer veel strakker plannen qua getijden. Zelf heb ik er gevaren met mijn Friesland, zware boot, maar ik vond het maar onrustig varen.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:17 #654316

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6112
Baasklusje schreef :
Lekker op een dieplader. Zal je de kop niet kosten (500 eur?), en het kost geen tijd.
3 dagen varen kost 1/7 maandloon, al gauw in de buurt van die 500 euro, als je de kosten voor 3 havens, eten en diesel meetelt.

Dat is natuurlijk een waardeloos argument, geen boot nemen is nog goedkoper en werken tot je dood is veel beter toch klusbaas........ :woohoo:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:25 #654318

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Baasklusje schreef :
Lekker op een dieplader. Zal je de kop niet kosten (500 eur?), en het kost geen tijd.
3 dagen varen kost 1/7 maandloon, al gauw in de buurt van die 500 euro, als je de kosten voor 3 havens, eten en diesel meetelt.
Welnee Thomas. Zoals Jutter al schrijft volstrekt waardeloos. Als TS wat vrije tijd heeft (een weekeindje, de vrijdag al starten met naar de Krammer varen) en voldoende diesel ( ik denk een liter of 50 dat je daadwerkelijk opmaakt x1.17€) mee neemt komt het al gauw goed . Daar komt dan hooguit een aantal keren wat liggeld van een haven bij dat is meestal een euro of 15 bij die lengte. Maar op die route binnendoor weet ik wel plekken waar je gewoon voor niets kan liggen en ga je alleen even gauw langs 's ochtends bij de havens om te douchen. Ik heb nou niet het idee dat het honderden euro's kost bij elkaar. Zeker geen 500 euro! :woohoo: Daar ga ik m gelijk voor brengen als dat mij aangeboden werd.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 08:31 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:29 #654322

Fly-Tour schreef :
Zeker geen 500 euro! Hallo... :woohoo: Daar ga ik m gelijk voor brengen als dat mij aangeboden werd.

is dat een aanbod? Ik zou het serieus overwegen.

Mijn nieuwe boot heb ik na het eerste seizoen voor wat servicewerk terug laten brengen naar de werf.
Dat was, in 2002, 700 euro voor 37 voet van Medemblik naar Boom (tussen Antwerpen en Brussel, zeg maar).
Voor mij wat dat een veel betere oplossing dan vrij nemen en in oktober naar het zuiden gaan zeilen of motoren.

Dit gaat over de helft van de afstand en een kleinere boot. Wel wat jaren later, maar ook crisis.
Zou me niet verbazen als het over de weg voor minder dan 400 euro kan.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:38 #654327

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Geen aanbod, maar als uitdrukking BK. Op zich zou ik best mee willen hoor om ts bij te staan, maar ben geen commercieel bedrijf. :laugh:

Vanuit Zeeland vandaan is het een aardig stukje rijden naar Harderwijk. Dat gaat niet lukken voor dat geld. Tenzij zonder bonnetje en geld nodig, maar dan nog. :whistle:

Over het water kost je behalve de tijd, in geld inclusief eten mee aan boord en een eventuele overnachting echt hooguit 200 euro als je het handig speelt..
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:38 #654328

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6112
Baasklusje schreef :
Fly-Tour schreef :
Zeker geen 500 euro! Hallo... :woohoo: Daar ga ik m gelijk voor brengen als dat mij aangeboden werd.


Voor mij wat dat een veel betere oplossing dan vrij nemen en in oktober naar het zuiden gaan zeilen of motoren.

Wat een rotklus, gelijk heb je :P :P
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 08:42 #654332

Jutter schreef :

Wat een rotklus, gelijk heb je :P :P

Vroegâh had ik geen tijd en wel geld. Nu heb ik allebei ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 09:25 #654350

Fly-Tour schreef :
Baasklusje schreef :
Lekker op een dieplader. Zal je de kop niet kosten (500 eur?), en het kost geen tijd.
3 dagen varen kost 1/7 maandloon, al gauw in de buurt van die 500 euro, als je de kosten voor 3 havens, eten en diesel meetelt.
Welnee Thomas. Zoals Jutter al schrijft volstrekt waardeloos. Als TS wat vrije tijd heeft (een weekeindje, de vrijdag al starten met naar de Krammer varen) en voldoende diesel ( ik denk een liter of 50 dat je daadwerkelijk opmaakt x1.17€) mee neemt komt het al gauw goed . Daar komt dan hooguit een aantal keren wat liggeld van een haven bij dat is meestal een euro of 15 bij die lengte. Maar op die route binnendoor weet ik wel plekken waar je gewoon voor niets kan liggen en ga je alleen even gauw langs 's ochtends bij de havens om te douchen. Ik heb nou niet het idee dat het honderden euro's kost bij elkaar. Zeker geen 500 euro! :woohoo: Daar ga ik m gelijk voor brengen als dat mij aangeboden werd.

weet je wat? als ik de prijs voor wegtransport heb, zal ik je een pm sturen

Doe jij het voordeliger, dan graag.

Ik zit zelf niet echt op de tocht te wachten, hooguit meevarend om zo wat ervaringen op te doen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 09:49 #654363

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 27556
Fly-Tour schreef :
ik denk een liter of 50 dat je daadwerkelijk opmaakt x1.17€

Hola! Vertel mij even waar je voor € 1,17 een liter witte diesel krijgt!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 09:55 #654367

lodewijk stegman schreef :
Fly-Tour schreef :
ik denk een liter of 50 dat je daadwerkelijk opmaakt x1.17€

Hola! Vertel mij even waar je voor € 1,17 een liter witte diesel krijgt!

Tango :)

1,13 :whistle:
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 09:55 door bredezeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 09:58 #654369

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Ik hoor het wel Bredezeiler :) . Al was het meer een grapje half om half, maargoed, wij zeilers kunnen elkaar wel eens van dienst zijn. :)

Aan de andere kant vraag ik mij af wat er zo mis is aan die tocht? Het is heus niet eng als de boot en de motor goed in orde zijn.

De eerste keer dat ik in Zeeland weg moest naar het noorden toe was een paar jaar geleden met een boot met niet strijkbare mast. Staandemastroute genomen naar Leiden toe. Dat was mijn eindbestemming. Goed te doen overigens. Nu is het met een lage boot alleen maar simpeler.
In de avond ben ik naar Bru gevaren vanuit Scharendijke, de volgende dag rond 10u weg richting Krammer, dezelfde dag heb ik het nog tot de Algerabrug in Krimpen geschopt, alleen draaide die niet meer na 20 u, anders had ik nog helemaal tot Gouda kunnen komen en daar de spoorbrug nog door gekund om de andere ochtend al een stukje voorsprong te hebben. Met platte mast hoef je bijna nergens (bruggen) rekening mee te houden en ligt er een wereld voor je open.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 10:10 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Van zout naar zoet, gaat dat zomaar goed? 24 aug 2015 10:03 #654371

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
lodewijk stegman schreef :
Fly-Tour schreef :
ik denk een liter of 50 dat je daadwerkelijk opmaakt x1.17€

Hola! Vertel mij even waar je voor € 1,17 een liter witte diesel krijgt!

Hier in de buurt zat ZELFBEDIENINGSstations waar het momenteel allemaal onder de 1.20 zit. Vaak zie ik 1,18. Ik tank vrij vaak met de boot bij wegstations waar ik lopend naartoe kan vanaf het water, in dat geval betreft het Benzine (sloep), maar ik kijk met een schuin oog vaak wat de diesel nou kost. Shell, Tango, Tinq en nog een... Ga je naar bemande pompen toe , dan ben je natuurlijk een cent of wat duurder uit. Tja, dat is slim kiezen, tanken op de route bij een zelfpomp.

Zelf neem ik altijd behoorlijk meer mee dan ik denk nodig te hebben, stel dat je om moet varen omdat er op de geplande route een stremming is, stel dat hij toch duurder loopt. De brandstof die overblijft maak je toch wel weer op in de toekomst.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 24 aug 2015 10:06 door Fly-Tour.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl