Meer handen maken meer werk, dus bij deze even een bedankje voor Anjo!
Nu hebben we iemand die ons een beetje op stoom kan helpen met de klussen en de gang zit er dan ook eindelijk in. Kunnen we toch nog op vakantie met Anna.
De stoffering van de wanden er in:
We zijn zelfs begin mei al een stukje wezen varen. Dat wil zeggen 500 meter en daarna weer omgekeerd.
De koekenbakker die Anna zou nakijken voor ze het water in ging, heeft kennelijk erge haast of geen zin gehad. De motor liep goed en daarna nergens meer naar gekeken, want ik had gevraagd onder andere de schroefas anode te vervangen omdat die los zat.
Zo snel de motor bij ons eerste tochtje wat toeren mocht maken werden we dus getrakteerd op een bak herrie en zijn we maar omgekeerd... Na twee nachtjes op de kant was alles wel zoals het hoort en nu vaart ze zoals het hoort.
Dan maar weer verder klussen en eens op zoek naar de lekkage aan de ramen. Niet zo vreemd, die zijn rondom 8mm te klein.
Ook dat is dan door een professioneel bedrijf (en voor seieus zakgeld) gemaakt! Pfff, heel soms zakt de moed ons wel eens in de schoenen.
Gelukkig zijn er mensen die wel weten hoe je dit oplost, dus uiteindelijk ook dit akkefietje.
Op naar de volgende op de lijst; het kombuis. Daar is een ander gascomfort/spoelbak in gegaan en een nieuwe koelkist. Uiteraard ook hier weer wat leuke verrassingen. De oude koelkist had al 3 andere compressoren gehad en die zaten er ook allemaal nog in. Los van het feit dat de hobbybob die hem er in heeft gezet heel erg happy was met peurschuim...
En toen was het eindelijk tijd om de mast en zeilen er eens op te zetten!
En dan als een speer 's avonds nog een stukje varen
Hoe leuk het ook allemaal is om de boot naar je eigen hand te zetten, we zijn toch wel blij dat het einde in zicht komt. Hier en daar nog een beetje werk aan het interieur en een nieuw schakelpaneel en dan is het klaar!
Mocht er nog iemand bij ons in de buurt zijn (Sassenheim/Kaag) die een gasinstallatie kan keuren en certificeren, laat even wat horen.