Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 21:47 #995548

Mooi hè dat Europa

Je zou de Britten haast begrijpen
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 22:05 #995552

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Nou, op verzoek van mijn Britse collega (Highways England) vergaderen we in de tweede week van maart, omdat hij (en HE) ervan uitgaat dat er bij een "no deal Brexit" even niet vanuit gegaan kan worden dat er volgens een beetje betrouwbare planning van en naar de UK gereisd kan worden.
HE treft voorbereidingen omdat ze het mogelijk achten dat de file vrachtwagens voor Dover / Folkestone, geparkeerd aan weerszijden van de rijstroken op de snelweg, tot de rondweg Londen (M4) zal reiken.
Er bestaat bij een no-deal Brexit ook geen wederzijdse erkenning van grondwerktuigkundigen op vliegvelden meer, dus is het de vraag of er nog gevlogen kan worden.
Britse rijbewijzen worden in Europa niet meer erkend, dus moeten Britten die naar het vasteland van Europa willen een internationaal rijbewijs aanvragen. Afgelopen jaren werden in het VK per jaar ongeveer 10.000 internationale rijbewijzen uitgegeven, voor gebruik in uithoeken van de wereld. De Britse overheid schat in dat dat er in Q2 van 2019 ongeveer een half miljoen nodig zullen zijn, maar de infrastructuur om dat te kunnen doen is er niet.

En zo gaan de voorbereidingen in het VK nog even door. Dus jij mag de Britten bijna gaan begrijpen, maar zij liever dan ik.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 22:17 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 22:15 #995553

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
HPV schreef :
Wat mij betreft gaat dat hele onzinnige CE verhaal,op de schroot voor boten ouder dan vijf jaar...
Het feit dat de Belgische overheid voor een boot ouder dan vijf jaar alsnog een keuring volgens de regels in de Europese regelgeving vereist maakt dat nog geen Europese regel. (Wat al te zien is aan het feit dat dit in Nederland niet vereist wordt)

Nog weer even verder zitten lezen: in Oostenrijk is ook een toelatingskeuring verplicht als de CE verklaring van overeenstemming ouder is dan tien jaar, niet alleen als er - conform RCD - geen CE verklaring is. Dat is geen EU regelgeving, dat is Oostenrijkse regelgeving.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 10 nov 2018 22:17 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 22:18 #995555

Rustig maar , je snapt niet wat ik bedoel

De benzine diesel is na wie weet hoeveel vergaderingen nu uniform GELUKKIG

maar iets als een simpel bootje en dat gewoon ook uniform in elk Europees land te krijgen , wil niet??

Dan gaan we weer lekker gauw nationalistisch doen ? Zet ik er lekker de NL vlag op lekker phuh

Kansloos
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 22:46 #995560

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
No-Berxit-dael. Natuurlijk sommige zaken zijn afschuwelijk fout gegaan in de geschiedenis. Te denken aan het uitbreken van de eerste wereld oorlog. Maar als je wat ouder bent heb je herinneringen aan ramp scenario's die nooit bewaarheid werden. De 6 daagse oorlog. Mensen in Nederland sloegen massaal aan het hamsteren voor een ramp oorlog die over ons heen zou komen. Millennium bug, de radertjes van de wereld zouden klokslag 24 uur 31 december 1999 in zand vastlopen. Balkenende voorspelde dat als wij in het referendum de Europese grondwet af zouden stemmen zou er oorlog uitbreken. Die laatste drie zaken zijn ons bespaard gebleven.
Kortom de Brexit ramp. Ik weet het niet. Wordt de soep zo heet gegeten als hij wordt opgediend ? Is er, behalve bureaucratische, enige noodzaak om van de ene op de andere dag een brits rijbewijs niet meer te erkennen ? Er wordt over de hele wereld ook buiten de EU gevlogen en geland. Zelfs mét een EU zijn er bureaucratische nitwits die zand in de raderen strooien dat bewijst dit draadje eens te meer. Maar het overgrote deel wil toch ook bij een no-Berxit-dael gewoon blijven ademhalen ? We zijn toch weldenkende mensen die begrijpen dat we niet een heel land kunnen uithongeren omdat zij het anders willen gaan aanpakken. Een enkel individu tussen het wal en schip zoals in dit draadje met een CE keurmerk. Maar 63,7 miljoen inwoners van de UK tussen wal en schip ?
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 22:54 #995562

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Je mag inderdaad hopen en verwachten dat de horror scenario's niet bewaarheid worden. Ook wij hebben er geen belang bij dat dat gebeurt.
Aan de andere kant veroorzaken ze een hoop zooi in allerlei internationale verbanden en dat mogen ze ook best een beetje voelen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 23:20 #995567

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
Uit rancune bestraffen. Daar zijn veel oorlogen mee begonnen. Saddam Hoessein moest bestraft worden omdat hij massa vernietigingswapens zou hebben. Tot de dag van vandaag zitten we nog met de rotzooi die deze onbezonnen strafexpeditie opgeleverd heeft. "Politionele Acties" Indonesië nog zo een. Nee landen of volkeren bestraffen of de les lezen is niet zo'n best idee. De Britten bestraffen omdat ze ons EU feestje niet zo meer zien zitten, bezint eer ge begint. Voor je het weet groeit het uit tot een werkelijk existentiële crisis voor de EU. Concentreer de aandacht op de fouten uit het verleden waarom tot op de dag van vandaag nog steeds rond de helft van de Britten voor een Brexit zijn.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 10 nov 2018 23:41 #995569

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
De Britten hebben kosten veroorzaakt die ze nu aan anderen laten om te betalen. Daar wordt niet iedereen even blij van, maar dat zou ik geen rancune willen noemen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 00:13 #995573

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
JotM schreef :
De Britten hebben kosten veroorzaakt die ze nu aan anderen laten om te betalen. Daar wordt niet iedereen even blij van, maar dat zou ik geen rancune willen noemen.
JotM schreef :
Aan de andere kant veroorzaken ze een hoop zooi in allerlei internationale verbanden en dat mogen ze ook best een beetje voelen.

Dit klink een beetje zoals bij scheidingen. Wat het met rijbewijzen en grondpersoneel op vliegvelden van doen heeft ontgaat me.

Verder denk ik dat als het op betalen aankomt het vooral de lagere middenklassen zijn die het gelag betaald hebben van de geliberaliseerde wereldhandel. Waar de EU zo'n voorstander van is. Dat deze groep het betalen zat is kan ik me goed indenken. Dit zijn de mensen die massaal voor brexit en op Trump gestemd hebben. Overigens denk ik niet dat hun stem ze dichter bij een oplossing heeft gebracht. Maar dat er iets moest gebeuren is wel duidelijk. Veel andere opties dan chaos creëren heeft deze groep stemmers niet.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 08:02 #995596

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Ik denk dat het met name de lagere middenklasse is geweest die geprofiteerd heeft van de geneugten van een "single Europeaan market" en dat dat ook de groep is die nu het gelag gaat betalen.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 08:32 #995603

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
3Noreen schreef :
JotM schreef :
Aan de andere kant veroorzaken ze een hoop zooi in allerlei internationale verbanden en dat mogen ze ook best een beetje voelen.

Dit klink een beetje zoals bij scheidingen. Wat het met rijbewijzen en grondpersoneel op vliegvelden van doen heeft ontgaat me.
Dat heeft van doen met een aantal beslissingen. Het VK wilde eerst afspraken maken en daarna de rekening opmaken. De EU heeft dat geweigerd: eerst afspraken hoe de rekening wordt verdeeld, daarna de rest. Dat wil het VK niet.

Verder kiezen de Brexiteers voor een "hard Brexit": geen lidmaatschap van de Douane-unie en geen lidmaatschap van de Europese Economische Ruimte (zoals Zwitserland, Noorwegen en IJsland wel zijn). Dat betekent dat het VK niet meer hoeft te voldoen aan Europese regels. Maar dat betekent ook dat over alles waar in het VK nu gewerkt wordt obv Europese regels hetzij afspraken met de EU moeten worden gemaakt, hetzij het VK zaken via een wereldwijde organisatie regelt. (Zoals bijvoorbeeld ICAO vwb burgerluchtvaart). Geen van beiden is op dit moment geregeld. Feitelijk heeft het VK zoals het er nu voorstaat nog minder geregeld dan een heel stel kleine eilandstaatjes in de Indische Oceaan.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 08:35 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 08:46 #995608

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
JotM schreef :
Ik denk dat het met name de lagere middenklasse is geweest die geprofiteerd heeft van de geneugten van een "single Europeaan market" en dat dat ook de groep is die nu het gelag gaat betalen.

Dat is een mythe. Niet gestaafd door de feiten. Uit bijna alle sociaal economische onderzoeken over dit onderwerp komt dat de lagere middenklasse er sinds de jaren 80 van de vorige eeuw niet op vooruit gegaan is. Er is blijkbaar alle belang bij die mythe in stand te houden. Onze huidige regering wil ons doen geloven dat er een lastenverlichting van meer dan 5 miljard voor de "hard werkende Nederlander" aankomt. Onderaan de streep zal op zijn best NUL staan. Terwijl die "hard werkende Nederlander" in de crisis jaren er echt op achteruit is gegaan. Dus al met al over de goede en slechte jaren in de min staat.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 08:51 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 09:00 #995620

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Nederland is niet in de jaren 80, maar in de jaren 50 van de vorige eeuw lid geworden van de (voorloper van) de Europese unie.

Toen het VK begin jaren zeventig lid werd van de EEG was de werkeloosheid daar, met name onder de lagere middenklasse, bijna twintig procent. Dat dat nu aanzienlijk anders ligt is natuurlijk ondanks lidmaatschap van de Europese markt, toch?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 10:05 #995657

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
JotM schreef :
HPV schreef :
Wat mij betreft gaat dat hele onzinnige CE verhaal,op de schroot voor boten ouder dan vijf jaar...
Het feit dat de Belgische overheid voor een boot ouder dan vijf jaar alsnog een keuring volgens de regels in de Europese regelgeving vereist maakt dat nog geen Europese regel. (Wat al te zien is aan het feit dat dit in Nederland niet vereist wordt)

Nog weer even verder zitten lezen: in Oostenrijk is ook een toelatingskeuring verplicht als de CE verklaring van overeenstemming ouder is dan tien jaar, niet alleen als er - conform RCD - geen CE verklaring is. Dat is geen EU regelgeving, dat is Oostenrijkse regelgeving.

Het is volgens de Nederlandse wet wél vereist maar er wordt niet op gehandhaafd blijkbaar. In Belgie wel omdat een boot moet worden ingeschreven in een register
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 10:48 #995685

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Oh? Waar dan?
Kun je even het artikel aanwijzen waarin die verplichting is opgenomen?

wetten.overheid.nl/BWBR0037546/2018-02-17

Edit: ik zie dat dit een beetje flauwe vraag is. De Wet pleziervaartuigen begint immers met
Art 2, eerste lid: Deze wet is niet van toepassing op:

a. wat de ontwerp en bouwvoorschriften van bijlage I, deel A, van de richtlijn betreft:

... 7°. voor eigen gebruik gebouwde vaartuigen, onder de voorwaarde dat zij daarna gedurende een periode van vijf jaar, gerekend vanaf het in bedrijf stellen van het vaartuig, niet in de Europese Unie in de handel worden gebracht;...
Uit de Wet pleziervaartuigen 2016 komen dus geen keuringsverplichtingen voort voor zelfbouw, want de hele wet is er niet op van toepassing, zolang de boot niet eerder dan vijf jaar nadat 'ie in gebruik is genomen wordt verkocht.

(Als je een ander voorschrift voor ogen hebt hou ik me natuurlijk ook aanbevolen)

Edit 2: welk wettelijk voorschrift anders dan de Wet pleziervaartuigen 2016 (die niet van toepassing is) kun je aanwijzen die een keuringsverplichting voor zelfbouw inhoudt?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 11 nov 2018 12:05 door JotM. Reden: toevoeging
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 16:22 #995804

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
JotM schreef :
Nederland is niet in de jaren 80, maar in de jaren 50 van de vorige eeuw lid geworden van de (voorloper van) de Europese unie.

Toen het VK begin jaren zeventig lid werd van de EEG was de werkeloosheid daar, met name onder de lagere middenklasse, bijna twintig procent. Dat dat nu aanzienlijk anders ligt is natuurlijk ondanks lidmaatschap van de Europese markt, toch?

Dus in de jaren dat er bestuurd werd vanuit een keynesianse economisch model groeide de welvaart. Maar de laatste veertig jaar liberaal EU beleid heeft dus voor de gewone mensen niets opgeleverd. Veertig jaar geen vooruitgang is in mijn ogen dus een mislukking.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 16:29 #995807

3Noreen schreef :
JotM schreef :
Nederland is niet in de jaren 80, maar in de jaren 50 van de vorige eeuw lid geworden van de (voorloper van) de Europese unie.

Toen het VK begin jaren zeventig lid werd van de EEG was de werkeloosheid daar, met name onder de lagere middenklasse, bijna twintig procent. Dat dat nu aanzienlijk anders ligt is natuurlijk ondanks lidmaatschap van de Europese markt, toch?

Dus in de jaren dat er bestuurd werd vanuit een keynesianse economisch model groeide de welvaart. Maar de laatste veertig jaar liberaal EU beleid heeft dus voor de gewone mensen niets opgeleverd. Veertig jaar geen vooruitgang is in mijn ogen dus een mislukking.

Hmmmmm geen vooruitgang op papier a xxx % koopkracht misschien

Maar slecht hebben we het niet :-)
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 18:05 #995864

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
3Noreen schreef :

Dus in de jaren dat er bestuurd werd vanuit een keynesianse economisch model groeide de welvaart. Maar de laatste veertig jaar liberaal EU beleid heeft dus voor de gewone mensen niets opgeleverd. Veertig jaar geen vooruitgang is in mijn ogen dus een mislukking.

I only believe statistics I forged myself.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 20:39 #995925

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
JotM schreef :
Oh? Waar dan?
Kun je even het artikel aanwijzen waarin die verplichting is opgenomen?

wetten.overheid.nl/BWBR0037546/2018-02-17

Edit: ik zie dat dit een beetje flauwe vraag is. De Wet pleziervaartuigen begint immers met
Art 2, eerste lid: Deze wet is niet van toepassing op:

a. wat de ontwerp en bouwvoorschriften van bijlage I, deel A, van de richtlijn betreft:

... 7°. voor eigen gebruik gebouwde vaartuigen, onder de voorwaarde dat zij daarna gedurende een periode van vijf jaar, gerekend vanaf het in bedrijf stellen van het vaartuig, niet in de Europese Unie in de handel worden gebracht;...
Uit de Wet pleziervaartuigen 2016 komen dus geen keuringsverplichtingen voort voor zelfbouw, want de hele wet is er niet op van toepassing, zolang de boot niet eerder dan vijf jaar nadat 'ie in gebruik is genomen wordt verkocht.

(Als je een ander voorschrift voor ogen hebt hou ik me natuurlijk ook aanbevolen)

Edit 2: welk wettelijk voorschrift anders dan de Wet pleziervaartuigen 2016 (die niet van toepassing is) kun je aanwijzen die een keuringsverplichting voor zelfbouw inhoudt?

Was het maar waar. dit geldt alleen voor boten die van A tot Z zelf zijn gebouwd dus niet een afgebouwd casco. Staat niet direct in de wet maar wordt wel zo geinterpreteerd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 22:29 #995940

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
JotM schreef :
3Noreen schreef :

Dus in de jaren dat er bestuurd werd vanuit een keynesianse economisch model groeide de welvaart. Maar de laatste veertig jaar liberaal EU beleid heeft dus voor de gewone mensen niets opgeleverd. Veertig jaar geen vooruitgang is in mijn ogen dus een mislukking.

I only believe statistics I forged myself.

Ziet er mooi uit nietwaar. Totdat je de corrigeert voor inflatie. Die hier maar voor het gemak weggelaten wordt. Dan blijft er geen zak van over. Maar ik ben niet diegene die je moet weten te overtuigen van de mythe. Het zijn de mensen die voor de brexit/trump en andere populisten stemmen.Ik zelf ben bepaald geen tegenstander van de EU. Maar het is wel heel dom van die EU dat ze zulke grote groepen zich van hun hebben laten vervreemden.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Laatst bewerkt: 12 nov 2018 06:06 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 11 nov 2018 22:49 #995942

Of even de VS weglaten uit dat onderste lijntje....
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 12 nov 2018 05:31 #995960

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13452
Jeroen-pion schreef :

Hmmmmm geen vooruitgang op papier a xxx % koopkracht misschien

Maar slecht hebben we het niet :-)

Daar is niet iedereen mee eens. Meer dan 1 op de tien kinderen in NL groeit op in armoede. Ook vandaag in het nieuws;

In totaal 599.000 huishoudens moesten in 2017 rondkomen van een laag inkomen, 27.000 meer dan in 2016. Het aandeel huishoudens dat al meer dan vier jaar onder de lage-inkomensgrens verdient, is de afgelopen jaren ook toegenomen tot 8,2 procent.
You will have to take my last can of fossil fuel from my cold, dead hands ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 12 nov 2018 09:11 #996004

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Erikdejong schreef :
Of even de VS weglaten uit dat onderste lijntje....

Ik heb 'm niet gemaakt hoor, is uit een presentatie van een hoogleraar economie.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 12 nov 2018 09:15 #996007

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
Even terug naar het topic.
Regels zijn en blijven wel lekker vaag en open voor interpretatie:
(vii) watercraft built for own use, provided that they are not subsequently placed on the Union market during a period of five years from the putting into service of the watercraft;

This exclusion concerns watercraft substantially built by their future user, provided that they are not placed on the market in the EU within five years from being put into service. This does not preclude the contracting, by the builder, of specialists in certain aspects of the fitting out of the craft e.g. electrical or electronic engineers.
A member of the general public building his own watercraft (in his garage or garden, for example), from materials bought on the open market is deemed to be “building a watercraft for his own use”. This watercraft lies outside the scope of the Directive and does not require compliance with the essential requirements and thus CE marking. If for whatever reason this situation changes then the provisions detailed above would be seen to apply.
It should be made clear that a private person who enters into a contractual arrangement with a professional company, yard or individual constructor to build a one off watercraft (be-spoke) is deemed to have entered into an arrangement where there will be a transfer of ownership. Such a watercraft is deemed to fall under the Directive and will have to comply with the essential requirements of the Directive and applicable conformity assessment procedures. Watercraft built for own use have the concept that a person is building their own watercraft and not having it built by others.
If, for whatever reason, a watercraft built for own use is intended to be placed on the Union market, whether completed or partly completed, within the 5 year period, then conformity assessment by a person or persons fulfilling the role of manufacturer would be required in accordance with the provisions of Article 19(4) of the Directive by post-construction assessment, according Article 23 of the Directive. These persons would take the responsibility for the equivalent conformity of the design, construction and environmental performance of the watercraft, and any modification to it necessary to achieve this equivalent conformity. The assessment of the equivalent conformity with essential requirements of the Directive requires the involvement of a notified body (see comments to Annex V of the Directive).
Kit boat cannot be considered as a watercraft built for own use.

Wat staat er ook alweer op de website van de Vlaamse overheid? Was dat niet dat zelfbouw obv een zelfbouwpakket *moet*. Mmm
Bijlagen:
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

zelfgebouwd jacht uit 1998 verplicht CE keuren 12 nov 2018 09:32 #996009

3Noreen schreef :
Jeroen-pion schreef :

Hmmmmm geen vooruitgang op papier a xxx % koopkracht misschien

Maar slecht hebben we het niet :-)

Daar is niet iedereen mee eens. Meer dan 1 op de tien kinderen in NL groeit op in armoede. Ook vandaag in het nieuws;

In totaal 599.000 huishoudens moesten in 2017 rondkomen van een laag inkomen, 27.000 meer dan in 2016. Het aandeel huishoudens dat al meer dan vier jaar onder de lage-inkomensgrens verdient, is de afgelopen jaren ook toegenomen tot 8,2 procent.

Dat ben ik met je eens , maar ze hebben we toegang tot .......

Bv Amerika en de befaamde health insurrance

Dat niet iedereen op wintersport kan , een Porsche rijd en de koelkast afgeladen vol heeft bedoel ik daar ook niet mee te zeggen .

Inderdaad zijn er mensen die het aardig zwaar hebben om welke reden dan ook , ik kan landen noemen waar 8,2 % het goed heeft en de rest niet ;-)

Das toch 180 graden verschil
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.290 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl