Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics gaat ook moeilijk doen.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:11 #1011492

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Sprokkie schreef :
holtere schreef :
Jacco1972 schreef :
Nee, geen AIS, komt voorlopig ook niet.
Erg jammer, om deze reden gebruik ik Navionics ook niet meer. Kan je een toelichting geven waarom Navionics zo hardnekkig het integreren van NMEA data blijft afhouden?

Spot-on :)
Zonder meer een reden om het niet te beschouwen als een serieus systeem aan boord....
Tenminste als je AIS aan boord ook maar enigszins serieus neemt.
Navionics is daarmee een duur speeltje voor swipers wat mij betreft.

Heb gewoon ais op de navionics kaart in de plotter.

Het is gewoon beleid. Navionics heeft wel degelijk NMEA ondersteunig, maar verdient goed aan kaarten voor plotters. Als ze AIS in hun app gaan implementeren, is de prikkel om een plotter te kopen met Navionics-kaarten nog kleiner. Dat is niet fijn voor Navionics én voor de plotterfabrikanten.

Noot: als op een gegeven moment de plottermarkt volledig zou instorten, zoals dat gebeurd is met losse navigatieapparaten voor in de auto, dan gaat Navionics als de bliksem over op AIS-implementatie. Gegarandeerd.
Roald

Never follow a Southerly!
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 10:13 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:27 #1011494

Sprokkie schreef :
hoezo overzetten en de geul kan veroplaatst zijn ?

je vaart een gebied in je ziet het tonnetje daarna volg je de tonnen.
maakt dan niets meer uit.

Ja , als je de tonnen ziet uiteraard. Maar dan heb je ook helemaal geen Navionics meer nodig , of het nou de webapp is of de app op je smarphone of tablet.
Maar als je de tonnen niet meer ziet en de appkaart is niet up to date , wat doe je dan?
Waar het mij om ging is dat het updaten m.b.v. de webapp helemaal niet zo simpel is , tenzij je een daar gemaakte route gaat volgen op je appkaart. .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:33 #1011496

Eclips schreef :
Sprokkie schreef :
holtere schreef :
Jacco1972 schreef :
Nee, geen AIS, komt voorlopig ook niet.
Erg jammer, om deze reden gebruik ik Navionics ook niet meer. Kan je een toelichting geven waarom Navionics zo hardnekkig het integreren van NMEA data blijft afhouden?

Spot-on :)
Zonder meer een reden om het niet te beschouwen als een serieus systeem aan boord....
Tenminste als je AIS aan boord ook maar enigszins serieus neemt.
Navionics is daarmee een duur speeltje voor swipers wat mij betreft.

Heb gewoon ais op de navionics kaart in de plotter.

Het is gewoon beleid. Navionics heeft wel degelijk NMEA ondersteunig, maar verdient goed aan kaarten voor plotters. Als ze AIS in hun app gaan implementeren, is de prikkel om een plotter te kopen met Navionics-kaarten nog kleiner. Dat is niet fijn voor Navionics én voor de plotterfabrikanten.

Noot: als op een gegeven moment de plottermarkt volledig zou instorten, zoals dat gebeurd is met losse navigatieapparaten voor in de auto, dan gaat Navionics als de bliksem over op AIS-implementatie. Gegarandeerd.

Met een goedkope en bijgewerkte appkaart kun je wel prima je dure en niet bijgewerkte plotterkaart checken en eventueel bijwerken voor een route die je geplant hebt. Al meerdere malen gedaan en dat gaat prima .
Daarom heb ik ook wel eens zowel plotter als app aan staan om de route te checken.
Heelaas kun je een route van de webapp allee op de plotter zetten als je een nieuwe hebt met wifi . Anders moet je de markers van bijv. tonnen met de hand op je plotterkaart zetten.
Schijnt ook wel met een CF of SD kaartje te gaan maar dat is mij nog niet echt gelukt.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:38 #1011499

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
nu komen we weer op het begin uit.

als ik er een app naast wil hebben waarvoor ik moet betalen, is het wellicht handiger om een ander merk te kiezen. Sommige kaarten leveranciers zijn goed in dit andere in dat.

De webapp is handig om dat ik de symbolen herken die ook in de plotter staan.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 11:55 #1011513

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4501
Eclips schreef :
Het is gewoon beleid. Navionics heeft wel degelijk NMEA ondersteunig, maar verdient goed aan kaarten voor plotters. Als ze AIS in hun app gaan implementeren, is de prikkel om een plotter te kopen met Navionics-kaarten nog kleiner. Dat is niet fijn voor Navionics én voor de plotterfabrikanten.

Noot: als op een gegeven moment de plottermarkt volledig zou instorten, zoals dat gebeurd is met losse navigatieapparaten voor in de auto, dan gaat Navionics als de bliksem over op AIS-implementatie. Gegarandeerd.

De belangen voor Navionics om hun prioriteiten bij de kaartplotter business te leggen zijn blijkbaar groter dan het verlies aan marktaandeel in de navigatie apps voor tabletten. Apps als iSailor en WinGPS zitten in de tussentijd bepaald niet stil en liggen inmiddels mijlenver voor qua voorzieningen en bieden ook zeer goed kaartmateriaal. Die hebben niet het probleem dat ze twee heren willen dienen.

Mocht de kaartplotter markt ooit in gaan storten (wat voor zover ik weet nog niet aan de orde is) dan zal Navionics heel wat van stal moeten halen om die achterstand in te lopen (als ze dat zouden willen). Maar tegen die tijd ziet het navigatie landschap er mogelijk al weer heel anders uit (overnames, technologische innovaties). Zolang we niet in de boekhouding van Navionics kunnen kijken valt er weinig te zeggen over de zakelijke keuzes die ze momenteel maken.

Wat ik persoonlijk minder sjiek vind is dat ze hun app klanten lang in onzekerheid hebben gelaten (ook na herhaalde verzoeken), terwijl ze al lang wisten dat ze voorlopig geen AIS-weergave in hun apps zouden implementeren.
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 12:00 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 13:06 #1011519

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
AIS kan heel snel. De support voor NMEA0183 zit er al in. Ze doen alleen nog niets met de AIS info. Als ze zouden willen, kunnen ze volgende week een werkende versie hebben.
iSailor is inderdaad verder ontwikkeld, maar heeft dan weer geen auto-routing. En WinGPS is met alle opties enige malen duurder dan alle andere navigatie-apps en werkt nog altijd met rasterkaarten.
Volgens mij wil Navionics met die app vooral de gelegenheidswatersporter bedienen. Die heeft geen plotter of AIS-transducer aan boord, hoogstens een marifoon. Via hun smartphone of tablet hebben ze dan toch de beschikking over navigatiemogelijkheden.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 13:09 #1011520

Jacco1972 schreef :

De kosten van updaten zijn niet meer de helft van de oorspronkelijke aanschaf maar de gehele prijs.
Ik zal er direct dat de gehele prijs is gehalveerd.

HEB JE VRAGEN VRAAG ZE DAN EN GA NIET ZELF VERHALEN LOPEN BEDENKEN.

Bij deze:

1 Ik begrijp uit het verhaal van Lodewijk dat voor hem een update UK-Holland +/- € 20,- was?

2 Ik begrijp dat de jaarlijkse kaartset UK-Holland nu € 39,99 kost?
Voor Lodewijk betekend dat gewoon een prijsstijging van 100%, dat deze duurdere kaarten met meer info eerder duurder waren en nu de helft goedkoper maar dus nog steeds 100% duurder is dan Lodewijks oude optie, dat had hem natuurlijk als klant verteld kunnen worden.
(Gezien het vergelijkbare draadje over iSailor vindt ik hierom de titel wel passend, dat staat los van het feit dat een digitale kaartenset voor UK-Holland voor € 39,99 heel billijk is)

3 Zou je kunnen uitleggen waarom jullie er voor kiezen AIS niet te ondersteunen?
(Bijna al mijn klanten verwijs ik daardoor naar iSailor)

4 Waarom is er geen eenvoudige handleiding via de App of Website te vinden?
Ik kom uiteindelijk hier terecht: navionics.secure.force.com/kb/...US&fs=RelatedArticle
Navionics zou (qua inhoud) een voorbeeld kunnen nemen aan deze: zeevissenlangeland.nl/navionics-boating-app/

5 Waar kan ik online een duidelijk overzicht vinden van de prijzen voor de kaartensets.
(Uiteindelijk vond ik ze in de app onder Menu/Me/Subscription)

Tip voor de gebruikers!:
Heb je een wifi "multiplexer" (BoatController, Roosmux, Shipmodul etc, Raspberry pi of op een andere manier je NMEA 0183 data beschikbaar over wifi)
Als je de Wifi UDP poort van de "Multiplexer" op Poort 2000 zet ontvangt de app automatisch de GPS en Diepte gegevens indien beschikbaar in je data.
Zo kun je dus ook een tablet gebruiken zonder GPS en is de SonarChart Live functie beschikbaar.
(bovenstaande tip zou Navionics natuurlijk ook kunnen communiceren, ik vindt het echter zo snel nergens!)
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 13:29 door Zeilprutser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 13:15 #1011521

  • Bert65
  • Bert65's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4548
Omdat het onderwerp inmiddels toch is afgedwaald naar wel of geen AIS ondersteuning in Navionics maar even een vraag waar ik al langer mee rond loop.
Is er al eens iemand die heeft geprobeerd om AIS data als een overlay op de Navionics kaart te projecteren? Een beetje zoals een transparant menu? Het gaat er natuurlijk om dat je het kan zien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 14:37 #1011526

Bert65 schreef :
Omdat het onderwerp inmiddels toch is afgedwaald naar wel of geen AIS ondersteuning in Navionics maar even een vraag waar ik al langer mee rond loop.
Is er al eens iemand die heeft geprobeerd om AIS data als een overlay op de Navionics kaart te projecteren? Een beetje zoals een transparant menu? Het gaat er natuurlijk om dat je het kan zien.

Lijkt me moeilijk om de coördinaten van die overlay in overeenstemming met de coördinaten van de Navionics kaart te brengen. Daarvoor zou die kaart warrschijnlijk moeten worden gehacked en die is best goed beveiligd.
Maar er zijn vast wel hackers die ook zoiets kunnen :evil:
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 14:39 #1011527

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Bert65 schreef :
Omdat het onderwerp inmiddels toch is afgedwaald naar wel of geen AIS ondersteuning in Navionics maar even een vraag waar ik al langer mee rond loop.
Is er al eens iemand die heeft geprobeerd om AIS data als een overlay op de Navionics kaart te projecteren? Een beetje zoals een transparant menu? Het gaat er natuurlijk om dat je het kan zien.

Op plotters is dat zeer gebruikelijk. Op een tablet of smartphone kan het ook, maar dan moet de navigatie-app dat wel ondersteunen. iNavX kan het, maar daarvoor kun je op het op het moment geen Navionics-kaarten meer kopen omdat kaartenverkoper Fugawi onlangs gestopt is.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 14:46 #1011528

Voorop gesteld, ik ben een voorstanders van AIS in de app maar ik maak het beleid niet.
Eclips zegt het al, met AIS in de app worden we een nog grotere concurrent van de plottermarkt en dat willen ze niet.

Ook verdienen onze dealers (nog niet) aan de verkoop van de app.
De verkoop gaat via de stores er is dus geen belang voor onze dealers om de verkoop te pushen.
Waarom zou je iets voor niets gaan doen en dan ook nog eens support geven? Geheel logisch.

Ook is het natuurlijk zo dat men absoluut kritisch, sceptisch etc over Navionics mag worden gedaan, absoluut geen problemen mee.
Maar de manier waarop op dit forum heb ik wel moeite mee. Bij een aantal mensen schieten de nekharen omhoog en worden dan keyboardjockeys met afkraak commentaar. Waarom?

Wat wordt je er beter van om iets af te zeiken? Probeer het, gebruik het of niet. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening maar niemand heeft iets aan kraak artikelen.
Er zijn prima apps en kaarten op de markt, zoek iets wat bij je past en wat aan je verwachtingen voldoet.Hoeft echt geen Navionics te zijn hoor.

Je zal mij nooit zien zeggen dat iets slecht is, lelijk is oid.
Iemand anders kan het wel prachtig vinden. Maar ga niet je eigen dingen bedenken als je het niet weet.

Vraag het dan, check het dan, verzin niet iets.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 14:58 #1011530

1 Ik begrijp uit het verhaal van Lodewijk dat voor hem een update UK-Holland +/- € 20,- was?

Dat zou kunnen, de prijzen voor je telefoon zijn goedkoper dan de tablet.

2 Ik begrijp dat de jaarlijkse kaartset UK-Holland nu € 39,99 kost?
Voor Lodewijk betekend dat gewoon een prijsstijging van 100%, dat deze duurdere kaarten met meer info eerder duurder waren en nu de helft goedkoper maar dus nog steeds 100% duurder is dan Lodewijks oude optie, dat had hem natuurlijk als klant verteld kunnen worden.
(Gezien het vergelijkbare draadje over iSailor vindt ik hierom de titel wel passend, dat staat los van het feit dat een digitale kaartenset voor UK-Holland voor € 39,99 heel billijk is)

De app is nu bruikbaar op de telefoon en app van hetzelfde besturingssysteem. Prijs van de tablet app is dus gehalveerd. Ook wordt de complete database van Garmin per feb geïntegreerd, ook de Active Captain edits. Meer data, beter kaarten dus.

3 Zou je kunnen uitleggen waarom jullie er voor kiezen AIS niet te ondersteunen?
(Bijna al mijn klanten verwijs ik daardoor naar iSailor)

Zie bericht hierboven

4 Waarom is er geen eenvoudige handleiding via de App of Website te vinden?
Ik kom uiteindelijk hier terecht: navionics.secure.force.com/kb/...US&fs=RelatedArticle
Navionics zou (qua inhoud) een voorbeeld kunnen nemen aan deze: zeevissenlangeland.nl/navionics-boating-app/

In de app zit een help functie, druk op menu, scroll naar beneden en druk op help.
Een vaste handleiding is eigenlijk onmogelijk omdat alles zo snel veranderd

5 Waar kan ik online een duidelijk overzicht vinden van de prijzen voor de kaartensets.
(Uiteindelijk vond ik ze in de app onder Menu/Me/Subscription)

De prijslijst is nu nog alleen in de app, menu charts&upgardes check welke je wilt hebben
Ik zal vragen of de mobile prijslijst ook op de site kan.
Die zal dan hier komen: www.navionics.com/fin/apps/navionics-boating
Bij de andere info over de app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 15:02 #1011531

Je kan AIS met de navionics app krijgen via Digital yacht.

Zie een video hier op dit moment alleen voor Apple

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 15:17 #1011534

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
de video laat niet zie hoe je dat doet, alleen en uitleg van die ais app.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 15:34 #1011536

  • Fortura
  • Fortura's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 556
Jacco1972 schreef :
-knip-
Maar ga niet je eigen dingen bedenken als je het niet weet.
Vraag het dan, check het dan, verzin niet iets.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is het internet.
Mensen praten over van alles en verzinnen van alles.
Het is aan Navionics in dit geval om helderheid te verschaffen voordat speculatie kan ontstaan.
Maar dit is mijn mening.
Fortura International Yacht Cruising Team
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:11 #1011540

Sprokkie schreef :
de video laat niet zie hoe je dat doet, alleen en uitleg van die ais app.

Even Digital Yacht mailen
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 16:13 door Jacco1972.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:13 #1011542

Fortura schreef :
Jacco1972 schreef :
-knip-
Maar ga niet je eigen dingen bedenken als je het niet weet.
Vraag het dan, check het dan, verzin niet iets.

Ik begrijp wat je bedoelt, maar dit is het internet.
Mensen praten over van alles en verzinnen van alles.
Het is aan Navionics in dit geval om helderheid te verschaffen voordat speculatie kan ontstaan.
Maar dit is mijn mening.

Sorry maar dat doen wij in onze mailbrieven, je kan je daarop abonneren, Het is onmogelijk om iedereen op de hoogte te stellen.
Hier posten is ook geen optie omdat er dan wordt gezegd dat ik verkoop wil stimuleren.

Dus nieuws wordt gepost op Facebook, Instagram en twitter.

Mijn email adres is Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vragen staat vrij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:18 #1011544

  • Tilikum
  • Tilikum's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 384
Jacco1972 schreef :
Je kan AIS met de navionics app krijgen via Digital yacht.

Zie een video hier op dit moment alleen voor Apple


Ik heb dat geprobeerd met de genoemde software van Digital Yacht, maar bij mij lukt dat niet. Alles loopt vast. Ik weet niet of dat ligt aan het feit dat ik geen digital yacht ontvanger heb, of dat er wat anders mis is - uiteindelijk heb ik het opgegeven. Jammer, want ik vind iSailor (dat ik nu met AIS gebruik) minder dan Navionics.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:20 #1011545

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
Jacco1972 schreef :
Sprokkie schreef :
de video laat niet zie hoe je dat doet, alleen en uitleg van die ais app.

Even Digital Yacht mailen

kost € 10.99 die optie

wel goedkoper dan hun navlink app met maar 4keer per jaar update's.
kost NL en belgie 19.99 en 1x 16,99 voor de internet fuctie o.a. augumented reality en ais overlay.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 16:28 door Sprokkie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:23 #1011546

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
voor android hebben ze ook zoiets maar dan met googlemaps digitalyacht.co.uk/product/aisview/
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:28 #1011547

Jacco1972 schreef :
In de app zit een help functie, druk op menu, scroll naar beneden en druk op help.
Het zou makkelijker zijn als je de uitleg bij de functie krijgt, je ziet soms wel een i die je kan aanklikken voor meer info, dat zou je beter kunnen uitbreiden.
Ik begrijp omdat de manual nu een onderdeel is van de app dat ivm met bestandsgrote er geen afbeeldingen zijn toegevoegd in de help functie, je zou veel beter ook een online/downloadbare versie met afbeeldingen beschikbaar kunnen stellen.
Een vaste handleiding is eigenlijk onmogelijk omdat alles zo snel veranderd
Een online versie is niet vast die kan je elk moment van de dag aanpassen.
De prijslijst is nu nog alleen in de app, menu charts&upgardes check welke je wilt hebben
Daar vindt ik die nu niet, of moet ik eerst subscriben? Ik kom alleen bij de prijzen via Menu/Me/Subscription
Dus nieuws wordt gepost op Facebook, Instagram en twitter.
Waarom niet op de website?
Onno Harders eigenaar van
www.boatcontroller.nl en www.pcnautic.nl
Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:37 #1011548

Nogmaals, omdat ik het beleid niet maak. Maar ik zal je bevindingen doorgeven.
De prijslijst is in de maak.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:41 #1011549

Goed beleid om geen AIS ondersteuning voor mobiele apparaten te maken. Dit maakt de kans kleiner dat er met de apps serieus genavigeerd zal gaan worden.

Voor sportvissers (de markt voor de apps - zie autorouting feature) die alleen op vaartjes en plassen komen prima, ook die vele dieptelijnen schijnen geweldig aan te kunnen geven waar "de visgronden" zijn voor dit soort bootjes. Maar voor ons, ZFfers die slechts op groot water, zee en oceanen komen is en blijven de Navioniks apps een nogo.

Voor mijn plotter heb ik wel weer voor Navionics kaarten gekozen, na een tijdje NVverlag geprobeerd te hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:52 #1011553

Maar waarom niet je routes op je app maken thuis voor de open haard en dan syncen als je aan boord komt?
Waarom niet je kaart op je app thuis updaten over wifi en dan deze ook syncen zodat je niet kaart uit je plotter hoeft te halen?
Het weer checken voor je aan boord gaat?

Het kan, hoeft niet he.

Sonarcharts kan je ook uitzetten he, het kan maar hoeft niet.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 16:58 #1011556

Het gaat mij niet om de features features die er wél inzitten; die kun je uitzetten met een beetje geluk. De community edits, ook zo'n ding. Het geeft vooral aan hoe serieus Navionics de serieus zeilende ZFfers neemt - strookt ook met de features die er niet inzitten (AIS)...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.166 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl