Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics gaat ook moeilijk doen.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 15:13 #1011280

Sprokkie schreef :
wat ook jammer is dat je voor je mobile device en je plotter een kaart moet kopen, dus dubbele kosten.
heb je de pech dat je plotter binnen en buiten niet de kaart kunnen delen moet je dus 3 keer de kaart kopen.

Pardon? Dat geldt dan zeker voor Apple want mijn Navionics appkaarten doen het maar liefst op twee smartphones en op twee Tablets voor een betaling.
Zonet nog een die ik al had op mijn nieuwe ( Chinese van Ali :whistle: ) Smartphone gezet .
No problem.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 15:37 #1011290

Jacco1972 schreef :
Evaluationcopy schreef :
Ik typ ook altijd in caps als mijn klanten iets niet begrijpen, dat werkt echt goed.

NEE DE PORTAL WERKT NIET VANNACHT DAT HEB IK TOCH AL EERDER GEMAILD ALS JE IETS NIET KUNT ONTHOUDEN MAG JE HET BEST OPNIEUW VRAGEN.

Klanten waarderen deze heldere vorm van communicatie zeer en het draagt bij aan de professionele uitstraling van onze organisatie. Licht off-topic maar in topics van Steg mag dat geloof ik, bij deze.

Maar het viel wel op of niet?

Je avatar voldoet, qua opvallen.

Groeten,
Tevreden ex-klant die ivm ontbreken van AIS is overgestapt naar iSailor
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 16:07 #1011298

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2849
lodewijk stegman schreef :
Op dit moment zijn in de playstore trouwens alleen de kaarten van Denemarken € 59,99

Hoezo in de playstore?
In de app (menu Charts & Upgrades) kun je kaarten kopen van de hele wereld. Denemarken zit in "Skagerrak & Kattegat"; die kost 48,99 en bestrijkt het gebied tot Stockholm.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 16:23 #1011306

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
Yellow Boat schreef :
Sprokkie schreef :
wat ook jammer is dat je voor je mobile device en je plotter een kaart moet kopen, dus dubbele kosten.
heb je de pech dat je plotter binnen en buiten niet de kaart kunnen delen moet je dus 3 keer de kaart kopen.

Pardon? Dat geldt dan zeker voor Apple want mijn Navionics appkaarten doen het maar liefst op twee smartphones en op twee Tablets voor een betaling.
Zonet nog een die ik al had op mijn nieuwe ( Chinese van Ali :whistle: ) Smartphone gezet .
No problem.
Ad

Ik heb het over plotter en smartphon/tablet.
je kan het idd op meerdere devices installeren, maar niet op plotter en smartphone.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 17:13 #1011336

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Ken jij een kaartenleverancier bij wie dat wel kan?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 17:24 #1011342

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2282
kunnen we de titel veranderen, mijns inziens doet navionics niet moeilijk, al meer dan 10 jaar tevreden gebruiker van plotter, laptop en tablet. prima geïntegreerd met elkaar.

Navionis heeft m.i. het navigeren naar een hoger plan gebracht.
happy sailing
Laatst bewerkt: 09 jan 2019 17:24 door alegria.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 18:05 #1011354

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
Eclips schreef :
Ken jij een kaartenleverancier bij wie dat wel kan?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

nee dat niet, maar als ik er dan toch voor moet betalen dan heb ik liever een andere kaarten leverancier op mijn telefoon. De ene kaart is goed in dit de andere in dat.

op mijn telefoon heb ik Isailor Door de gratis updates, volgens mij nog steeds heb ik dus altijd een actuele kaart op de telefoon en doe ik twee jaar met de navionics kaart.
Ik heb de kaart net voor het seizoen geactiveerd dan kan je dus een heel jaar gratis updaten daarna moet je weer een jaar bij kopen, vlak voor dat het afloopt doe ik nog een update en ga met de op dat moment meest actuele kaarten het seizoen in.

Een andere truuk die je kan toepassen als je datadekking hebt, zeker nu je in heel europa data uit je eigen bundel gebruikt de navionics webapp gebruiken op je telefoon.
De webapp is ook gratis en wat ik er van begrijp up to date.
Je kan zelfs autoroute uitvoeren via de webapp.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 21:24 #1011408

  • XanderB
  • XanderB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2334
Vooralsnog vind ik dit een tendentieuze titel. Ik heb vorige maand de app voor de Cariben gedownload. De HD versie was 50 euro, en de telefoonversie 15 euro. Ik heb dus de telefoonversie genomen.

Vervolgens bleek dat de app gediscontinueerd werd. Ik kon gratis migreren naar de HD versie, die voor nieuwe klanten ook nog eens goedkoper is geworden, namelijk 30 euro. Ik heb dus nu al 15 euro winst. Ik vind het een goede service van Navionics. Ik heb voor 15 euro nu een HD app, met toegang tot de Navionics user database, die ik van grote toegevoegde waarde vind.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 22:20 #1011423

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18190
Jacco1972 schreef :
Nee, geen AIS, komt voorlopig ook niet.
Erg jammer, om deze reden gebruik ik Navionics ook niet meer. Kan je een toelichting geven waarom Navionics zo hardnekkig het integreren van NMEA data blijft afhouden?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 09 jan 2019 23:16 #1011439

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Niet NMEA an sich, maar alleen AIS. Dieptegegevens komen wel gewoon als NMEA binnen...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 07:06 #1011451

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
Dat vind ik eigenlijk ook. De titel mag toch echt een beetje neutraler. Zeer tevreden over Navionics.alegria schreef :
kunnen we de titel veranderen, mijns inziens doet navionics niet moeilijk, al meer dan 10 jaar tevreden gebruiker van plotter, laptop en tablet. prima geïntegreerd met elkaar.

Navionis heeft m.i. het navigeren naar een hoger plan gebracht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:09 #1011457

Sprokkie schreef :
Een andere truuk die je kan toepassen als je datadekking hebt, zeker nu je in heel europa data uit je eigen bundel gebruikt de navionics webapp gebruiken op je telefoon.
De webapp is ook gratis en wat ik er van begrijp up to date.
Je kan zelfs autoroute uitvoeren via de webapp.

Hoe kun je dan navigeren met de webapp?
Je GPS positie op de webapp krijgen gaat voor zover ik weet niet , is mij in ieder geval nog nooit gelukt.
Je kunt inderdaad wel een route laten berekenen maar om daar ook wat mee te kunnen moet je die route wel naar je Navionics account copieëren en kun je dan gebruiken op een appkaart ( die je dus wel moet kopen).
Je kunt die route zelfs naar Google Earth copieëren wat wel aardig is voor een blog of zo.
Maar navigeren met je gps positie kun je dus niet op de webapp.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:19 #1011459

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27676
Arcadia schreef :
lodewijk stegman schreef :
Op dit moment zijn in de playstore trouwens alleen de kaarten van Denemarken € 59,99

Hoezo in de playstore?
In de app (menu Charts & Upgrades) kun je kaarten kopen van de hele wereld. Denemarken zit in "Skagerrak & Kattegat"; die kost 48,99 en bestrijkt het gebied tot Stockholm.

Dat kan zo zijn, maar het is wel een voorbeeld van de rommelige manier waarop Navionics zijn producten op dit moment aan de man brengt. Hier vindt je dit en daar weer wat anders. Ook het gegeven dat ik eerst de melding krijg dat ik mijn kaarten niet meer kan updaten maar eerst moet migreren naar de HD-app en vervolgens, zonder migreren, doodleuk een volgende update krijg aangeboden, is daar een voorbeeld van.

Begrijp me goed, ik ben over het algemeen tevreden met wat Navionics biedt als het eenmaal draait. Maar de manier waarop men zaken doet is vaag en rommelig.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:27 #1011460

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
lodewijk stegman schreef :

Dat kan zo zijn, maar het is wel een voorbeeld van de rommelige manier waarop Navionics zijn producten op dit moment aan de man brengt.

Tjongejonge Stegman, ben je nou niet spijkers op LAT aan het zoeken? Eerst ageer je tegen het feit dat Navionics één app voor alle services uitbrengt (lekker overzichtelijk) en nu noem je het weer rommelig. Daar proberen ze met die ene app nou juist een eind aan te maken.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:43 #1011467

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
Yellow Boat schreef :
Sprokkie schreef :
Een andere truuk die je kan toepassen als je datadekking hebt, zeker nu je in heel europa data uit je eigen bundel gebruikt de navionics webapp gebruiken op je telefoon.
De webapp is ook gratis en wat ik er van begrijp up to date.
Je kan zelfs autoroute uitvoeren via de webapp.

Hoe kun je dan navigeren met de webapp?
Je GPS positie op de webapp krijgen gaat voor zover ik weet niet , is mij in ieder geval nog nooit gelukt.
Je kunt inderdaad wel een route laten berekenen maar om daar ook wat mee te kunnen moet je die route wel naar je Navionics account copieëren en kun je dan gebruiken op een appkaart ( die je dus wel moet kopen).
Je kunt die route zelfs naar Google Earth copieëren wat wel aardig is voor een blog of zo.
Maar navigeren met je gps positie kun je dus niet op de webapp.
Ad

ik zie op de plotter met een wat oudere kaart waar ik ben en zie op de webapp de actuele situatie zo als het nu is, zeg maar het zelfde als een papieren kaart alleen dan up to date.

Je doet autoroute en zet die route heel makkelijk in de plotter even kijken op de telefoon en klaar.


btw heb die navionics app gedownload, die heft 15 free days, die kan ik dan mooi het eerste deek van de vakantie gebruiken :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:45 #1011469

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27676
Eclips schreef :
lodewijk stegman schreef :

Dat kan zo zijn, maar het is wel een voorbeeld van de rommelige manier waarop Navionics zijn producten op dit moment aan de man brengt.

Tjongejonge Stegman, ben je nou niet spijkers op LAT aan het zoeken? Eerst ageer je tegen het feit dat Navionics één app voor alle services uitbrengt (lekker overzichtelijk) en nu noem je het weer rommelig. Daar proberen ze met die ene app nou juist een eind aan te maken.

Nieuwe app? Je moet in zo'n geval wel een clean break maken.
Nu lijkt het erop dat er twee soorten Navionics naast elkaar bestaan.
Als ik nietsvermoedend in de play store die Denemarken kaart koop voor € 60,- en even later van iemand anders hoor dat er ook een Denemarken-kaart, die een groot gebied (hetzelfde gebied?) bestrijkt, voor een tientje minder te koop is, dan voel me jezelf toch een beetje bekocht, denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:50 #1011471

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
Een clean break? Als in "helemaal opnieuw beginnen"? Absoluut niet. Nieuwe app downloaden, data migreren, oude app verwijderen (of niet, als je dat niet wil), klaar. Dat er van die oude app direct na de aankondiging dat hij uitgefaseerd ging worden, alsnog een update uitkwam, heeft vast te maken met een bugfix voor het migratieproces of zo.
Navionics had wel per direct die oude apps uit de Play store moeten halen, daar heb je absoluut gelijk in. Zeker als je hetzelfde vaargebied voor verschillende prijzen kunt kopen.
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:52 #1011472

Nou "deal with it", zo te lezen ben je zowat de enige. :)
En helaas voor jou kan je de rest niet overtuigen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 08:53 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 08:59 #1011475

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27676
Eclips schreef :
Een clean break? Als in "helemaal opnieuw beginnen"? Absoluut niet. Nieuwe app downloaden, data migreren, oude app verwijderen (of niet, als je dat niet wil), klaar. Dat er van die oude app direct na de aankondiging dat hij uitgefaseerd ging worden, alsnog een update uitkwam, heeft vast te maken met een bugfix voor het migratieproces of zo.

Mja. Bugfix of niet, in combinatie met andere vaagheden blijft Navionics op die manier een rommelig imago houden, vind je niet?
Navionics had wel per direct die oude apps uit de Play store moeten halen, daar heb je absoluut gelijk in. Zeker als je hetzelfde vaargebied voor verschillende prijzen kunt kopen.

Nou, fijn dat je dat ook vindt.
Ik kreeg even de indruk dat er geen kritiek op Navionics mocht worden geleverd..
Laatst bewerkt: 10 jan 2019 10:22 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 09:13 #1011480

Sprokkie schreef :

ik zie op de plotter met een wat oudere kaart waar ik ben en zie op de webapp de actuele situatie zo als het nu is, zeg maar het zelfde als een papieren kaart alleen dan up to date.

Probleem daarbij is dat je op de webapp geen coórdinatenstelsel ( lijnen) ziet en het daarom knap lastig kan zijn om bijv. te kunnen checken of en hoever een ton of geul is opgeschoven .
kan wel maar dan inderdaad alleen door een route naar de plotter te copieëren . Wil je echt de nieuwe positie intekenen moet je er dus een markering bij zetten en die dan naar je plotter brengen.
Gaat dus op zich wel maar heel wat omslachtiger dan gewoon de appkaart updaten. De update is , als het goed is :unsure: , altijd veren goed bijgewerkt als de webapp .
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 09:27 #1011481

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
hoezo overzetten en de geul kan veroplaatst zijn ?

je vaart een gebied in je ziet het tonnetje daarna volg je de tonnen.
maakt dan niets meer uit.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 09:55 #1011486

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6736
lodewijk stegman schreef :
Ik kreeg even de indruk dat er geen kritiek op Navionics mocht worden geleverd..

Natuurlijk wel! Ik heb geen aandelen Navionics, vind de hardnekkige weigering om AIS te implementeren ook een gemis en gebruik zelf liever OpenCPN. Ik mag alleen wel graag de nuance opzoeken en daarvoor is op ZF voedingsbodem te over. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 09:59 #1011487

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16838
Jacco1972 schreef :
Nee, geen AIS, komt voorlopig ook niet.
Erg jammer, om deze reden gebruik ik Navionics ook niet meer. Kan je een toelichting geven waarom Navionics zo hardnekkig het integreren van NMEA data blijft afhouden?

Spot-on :)
Zonder meer een reden om het niet te beschouwen als een serieus systeem aan boord....
Tenminste als je AIS aan boord ook maar enigszins serieus neemt.
Navionics is daarmee een duur speeltje voor swipers wat mij betreft.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:04 #1011490

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3324
holtere schreef :
Jacco1972 schreef :
Nee, geen AIS, komt voorlopig ook niet.
Erg jammer, om deze reden gebruik ik Navionics ook niet meer. Kan je een toelichting geven waarom Navionics zo hardnekkig het integreren van NMEA data blijft afhouden?

Spot-on :)
Zonder meer een reden om het niet te beschouwen als een serieus systeem aan boord....
Tenminste als je AIS aan boord ook maar enigszins serieus neemt.
Navionics is daarmee een duur speeltje voor swipers wat mij betreft.

Heb gewoon ais op de navionics kaart in de plotter.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 10 jan 2019 10:08 #1011491

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16838
Heb gewoon ais op de navionics kaart in de plotter.

Dat bedoel ik. Je hebt een serieus apparaat naast je speeltje op de telefoon :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.184 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl