Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 30 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2020
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Navionics gaat ook moeilijk doen.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:09 #1010914

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
holtere schreef :
Slecht leesbaar in de zon

Op de telefoon is dat niet aan de orde. Een tablet zou ik altijd in een houder onder de buiskap zetten. Los in de kuip laten slingeren is inderdaad vragen om beschadiging.
slecht leesbaar door verplichting om de bril te zoeken (plotter staat verder weg)

Heb je een leesbril nodig? Ik niet; multifocale glazen in de bril)
slecht leesbaar door water

In mijn zak blijft het altijd droog. Onder de vaste buiskap ook.
grote kans op vallen en schade. De kuip is een werkplek.

Tja. ik heb mijn telefoon nog nooit laten vallen. Maar dat kan ook op straat gebeuren.[/quote]
ligt altijd op de verkeerde plek.

Je zak, zei ik.
slecht te bedienen door touchscreen.

Dat is het enige probleem dat ik ook zie. Met natte handen werkt een touchscreen slecht en over het algemeen vind ik touchscreens, als het om meer gaat dan een snelle check op de positie en de locale situatie, geen optimale bediening.
Vaak overgesimplificeerde software.

Op Navionics werkt AIS niet. Verder heeft het alles wat ik zoek.
korte batterij levensduur.

Bij langere tochten (oversteken e.d.) wordt de behoefte aan snelle checks kleiner. De telefoon kan dan makkelijk een paar uur aan de lader. Die snelle check is handige op relatief kleinschalig water, zoals de Ooster- of Westerschelde. Een dagtochtje van 8 uur haal ik wel als ik met een volledig geladen telefoon begin.
je kunt alleen kijken als je hem vast hebt niet terwijl je wat aan het doen bent.

Nooit proberen twee dingen tegelijk te doen. Die enigen die dat beweren te kunnen zijn vrouwen en zelfs die kunnen het niet.
Laatst bewerkt: 08 jan 2019 14:09 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:17 #1010916

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
PvO schreef :
Een tablet is handig om in de kuip even snel te zien waar je bent of wat er aan AIS om je heen vaart.
Maar voor serieus navigeren, en daarmee bedoel ik, routes/waypoints uitzetten, potentiele gevaren op je route bekijken, getijde informatie verwerken in je route, de wind(weers)verwachting mee nemen in je planning, vind ik een vast opgestelde pc met een losse muis/trackball veel handiger.
Een plotter in de kuip zit hier voor mijn gevoel een beetje tussen in, het bedieningsgemak is wat minder dan met een pc, het aflezen, zeker als deze in de kuip staat weer wat makkelijker.

De eerste regel bevat precies de nuance die nodig is.
Om ook AIS in de kuip te kunnen zien overweeg ik nog om een tablet onder de buiskap te plaatsen.

Wat heel handig is met een app op de telefoon is dat je een vector van je boot ziet, waardoor je ook bij wat minder zicht feilloos op een bepaald punt op enkele mijlen afstand kunt gaan sturen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:20 #1010917

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
Op de oosterschelde kan je inderdaad prima met ee tablet uit de voeten, en als je er een beetje bekend ben lukt het zonder ook nog wel.
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.
Thalassa
Hunter 27
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:24 #1010918

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
PvO schreef :
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

Dat heb ik nooit overwogen, hoewel ik ervan overtuigd ben dat ik met die telefoon een heel eind zou komen.
Binnen staat bij mij een Pipo (door velen ook niet als een serieuze navigatiecomputer beschouwd, waarschijnlijk, maar net zo goed als welke laptop dan ook) met échte zeekaarten en AIS-ontvangst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:32 #1010922

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
holtere schreef :
Overigens stuurt de computer ook de stuurautomaat

Nou, daar heb je dan weer iets waar ik nooit aan zal gaan beginnen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:33 #1010923

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2705
PvO schreef :
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

OT: Welke problemen zie jij bij een tablet (met bijvoorbeeld iSailor) voor serieuze navigatie?
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:34 #1010924

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
Hans V schreef :
OT

Toegestaan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:35 #1010925

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3535
PvO schreef :
Op de oosterschelde kan je inderdaad prima met ee tablet uit de voeten, en als je er een beetje bekend ben lukt het zonder ook nog wel.
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

Nou, dat vind ik toch wel een achterhaald statement. Mijn waterdichte tablet zit in een steun op de stuurstand, hangt daar semi-permanent aan de boordspanning en ontvangt NMEA-data via de on-board router. Ik kan zelf kiezen welke app en welk kaartmateriaal ik gebruik en alle data is gesynchroniseerd over al mijn apparaten. Dus mócht de tablet uitvallen, dan pak ik mijn smartphone en navigeer vrolijk verder. Ik heb speciaal om die reden wel een snelle en vrij forse smartphone gekocht. Beide apparaten hebben processorkracht waar een gemiddelde plotter niet aan kan tippen. En mochten ze er allebei mee ophouden, wat statistisch gezien al bijna uitgesloten is, dan staat er in de kajuit nog een Pi met OpenPlotter in een chartplotter-achtige behuizing. Met muis en keyboard.
In mijn bescheiden bootje is voor een laptop eigenlijk geen plaats. Ook figuurlijk niet, want een draaiende laptop verbruikt veel te veel stroom.
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:39 #1010928

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1395
PvO schreef :
Op de oosterschelde kan je inderdaad prima met ee tablet uit de voeten, en als je er een beetje bekend ben lukt het zonder ook nog wel.
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

Als je varen op de Noordzee, Duitse bocht, Oostzee, IJsselmeer ed. niet onder serieuze navigatie schaart heb je gelijk. Daar lukt het mij namelijk al jaren met een tablet onder de buiskap. En geloof me, de omstandigheden waren niet altijd even vriendelijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:42 #1010929

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
Hans V schreef :
PvO schreef :
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

OT: Welke problemen zie jij bij een tablet (met bijvoorbeeld iSailor) voor serieuze navigatie?

Het rijtje wat door Holtere ook al is genoemd.
Een tablet in een waterdicht hoes aansluiten op een permanente voeding heeft naar mijn mening al gauw een hoog houtje touwtje gehalte.

Ik heb zelf een tablet in een waterdichte hoes voor backup, gebruik hem ook wel om in de kuip om snel te kunnen zien waar ik zit en wat er om mij heen vaart.
Dit is voornamelijk bij aanloop van een haven of op een rivier.
Wat mij al meerdere keren is overkomen, is dat de tablet zich zelf uitschakelt omdat hij in de zon te warm wordt.

Een route uitzetten gaat mij met een muis toch veel beter af dan met een touchscreen.
Thalassa
Hunter 27
Laatst bewerkt: 08 jan 2019 14:42 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:44 #1010932

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
martinw schreef :
PvO schreef :
Op de oosterschelde kan je inderdaad prima met ee tablet uit de voeten, en als je er een beetje bekend ben lukt het zonder ook nog wel.
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

Als je varen op de Noordzee, Duitse bocht, Oostzee, IJsselmeer ed. niet onder serieuze navigatie schaart heb je gelijk. Daar lukt het mij namelijk al jaren met een tablet onder de buiskap. En geloof me, de omstandigheden waren niet altijd even vriendelijk.

Volgens mij heb ik toegelicht wat ik onder serieus navigeren versta, ongetwijfeld kan dit met een tablet, maar dat betekend nog niet dat ik dit adviseer.
Thalassa
Hunter 27
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:49 #1010934

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
Eclips schreef :
PvO schreef :
Op de oosterschelde kan je inderdaad prima met ee tablet uit de voeten, en als je er een beetje bekend ben lukt het zonder ook nog wel.
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

Nou, dat vind ik toch wel een achterhaald statement. Mijn waterdichte tablet zit in een steun op de stuurstand, hangt daar semi-permanent aan de boordspanning en ontvangt NMEA-data via de on-board router. Ik kan zelf kiezen welke app en welk kaartmateriaal ik gebruik en alle data is gesynchroniseerd over al mijn apparaten. Dus mócht de tablet uitvallen, dan pak ik mijn smartphone en navigeer vrolijk verder. Ik heb speciaal om die reden wel een snelle en vrij forse smartphone gekocht. Beide apparaten hebben processorkracht waar een gemiddelde plotter niet aan kan tippen. En mochten ze er allebei mee ophouden, wat statistisch gezien al bijna uitgesloten is, dan staat er in de kajuit nog een Pi met OpenPlotter in een chartplotter-achtige behuizing. Met muis en keyboard.
In mijn bescheiden bootje is voor een laptop eigenlijk geen plaats. Ook figuurlijk niet, want een draaiende laptop verbruikt veel te veel stroom.

Als het voor jou werkt is het prima toch?
Ik heb ook geen grote boot (27ft), maar prima plaats en stroom voor een vaste pc met vast scherm.
Of het achterhaalt is, geen idee, ikzelf heb dus zowel een pc als een tablet.
Als die tablet zo gebruiksvriendelijk zou zijn (in mijn situatie) zou ik de pc wel uitlaten.
De praktijk is dat de pc altijd aanstaat (tijdens varen) en dat de tablet er zo nu en dan bijgepakt wordt voor een snelle blik. En dan vooral wanneer even naar binnen gaan niet zo handig is, bijvoorbeeld snachts als de rest ligt te slapen.
De pc doet dan onder tussen nog wel het belangrijkst navigatie werk zoals aansturen AP, logboek en track bijhouden.
Thalassa
Hunter 27
Laatst bewerkt: 08 jan 2019 14:50 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:58 #1010936

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 5087
PvO schreef :
Hans V schreef :
PvO schreef :
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

OT: Welke problemen zie jij bij een tablet (met bijvoorbeeld iSailor) voor serieuze navigatie?

Het rijtje wat door Holtere ook al is genoemd.
Een tablet in een waterdicht hoes aansluiten op een permanente voeding heeft naar mijn mening al gauw een hoog houtje touwtje gehalte.

Ik heb zelf een tablet in een waterdichte hoes voor backup, gebruik hem ook wel om in de kuip om snel te kunnen zien waar ik zit en wat er om mij heen vaart.
Dit is voornamelijk bij aanloop van een haven of op een rivier.
Wat mij al meerdere keren is overkomen, is dat de tablet zich zelf uitschakelt omdat hij in de zon te warm wordt.

Een route uitzetten gaat mij met een muis toch veel beter af dan met een touchscreen.

Wel grappig dat er kennelijk vanuit gegaan wordt dat een navigatie instrument in de kuip moet zitten. Er zijn namelijk hele volkstammen die kaarten, een plotter, een ipad of computerscherm in de kajuit bij de kaartentafel hebben en daarop navigeren...
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 14:59 #1010937

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3535
PvO schreef :
Hans V schreef :
PvO schreef :
Ga je echt de noordzee of het kanaal oversteken zou ik adviseren om je telefoon of tablet toch echt niet als serieus navigatie instrument te beschouwen.

OT: Welke problemen zie jij bij een tablet (met bijvoorbeeld iSailor) voor serieuze navigatie?

Het rijtje wat door Holtere ook al is genoemd.
Een tablet in een waterdicht hoes aansluiten op een permanente voeding heeft naar mijn mening al gauw een hoog houtje touwtje gehalte.

Ik heb zelf een tablet in een waterdichte hoes voor backup, gebruik hem ook wel om in de kuip om snel te kunnen zien waar ik zit en wat er om mij heen vaart.
Dit is voornamelijk bij aanloop van een haven of op een rivier.
Wat mij al meerdere keren is overkomen, is dat de tablet zich zelf uitschakelt omdat hij in de zon te warm wordt.

Een route uitzetten gaat mij met een muis toch veel beter af dan met een touchscreen.

Ik heb een aantal jaren gezeild met een tablet in een waterdichte hoes. Heel kleine uitsparing voor de micro-USB kabel gefreesd en nooit een probleem gehad. Zolang je hem niet in het water gooit, is 'ie dicht genoeg.
Nu heb ik een Galaxy Tab Active 2 en die is gewoon van zichzelf waterdicht (IP-68). Dus touchscreen-bediening (gaat in een hoes inderdaad niet helemaal perfect) is geen probleem meer. Gevoed via een Scanstrut USB-socket mag het water er overheen spoelen.
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Laatst bewerkt: 08 jan 2019 15:01 door Eclips.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:05 #1010938

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3535
ErikSnel schreef :
Wel grappig dat er kennelijk vanuit gegaan wordt dat een navigatie instrument in de kuip moet zitten.

Er moet niks. Maar als je de zaken daar kunt plaatsen waar je ook stuurt is dat wel zo handig. Die kaartentafel heet zo omdat hij stamt uit de tijd dat je op papieren kaarten navigeerde.
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:07 #1010939

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7990
Er zijn namelijk hele volkstammen die kaarten, een plotter, een ipad of computerscherm in de kajuit bij de kaartentafel hebben en daarop navigeren...
Kan inderdaad ook. Maar net wat je fijn, gemakkelijk en veilig vindt nietwaar ;)
"Doe hem een trekschuit
en als bonus de open zee"
J. Ceres jr.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:14 #1010942

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18054
ErikSnel schreef :
Wel grappig dat er kennelijk vanuit gegaan wordt dat een navigatie instrument in de kuip moet zitten. Er zijn namelijk hele volkstammen die kaarten, een plotter, een ipad of computerscherm in de kajuit bij de kaartentafel hebben en daarop navigeren...

Navigeren op zee is iets heel anders dan op het Wad of op de Zeeuwse stromen.

Zoals Eclips al zei: kaartentafels binnen zijn om met grote papieren kaarten (overzeilers) te navigeren. Gebruik makend van passer en koersplotter (zo'n plastic ding; geen computer)
Lang voordat ik ook maar een GPS had, lag de papieren 1811 of de 1805 al gewoon in de kuip. Zeker op het wad vaar je vaak maar een heel kort een bepaalde koers.

Wat handig is, of gebruikelijk, is een verhaal van schaal en afstand.
Laatst bewerkt: 08 jan 2019 15:27 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:28 #1010945

Ik vind de oversteek plezieriger met de tablet op de kaartentafel. Dat dwingt je om eens in de zoveel tijd de kajuittrap af te dalen om te gaan navigeren. Ik heb toch snel de neiging om heel de tijd op zo'n scherm te gaan zitten kijken. Leidt af van het genieten van de tocht. (Is een persoonlijk iets, als er ergens ook maar een tv aan staat dan trekt mijn oog daar naartoe, soort van semi-neurotisch gedrag ofzo)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:42 #1010950

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
lodewijk stegman schreef :
[Zoals Eclips al zei: kaartentafels binnen zijn om met grote papieren kaarten (overzeilers) te navigeren. Gebruik makend van passer en koersplotter (zo'n plastic ding; geen computer)
Lang voordat ik ook maar een GPS had, lag de papieren 1811 of de 1805 al gewoon in de kuip. Zeker op het wad vaar je vaak maar een heel kort een bepaalde koers.

Wat handig is, of gebruikelijk, is een verhaal van schaal en afstand.
Een kaartentafel heb ik wel, maar een grote kaart past daar helaas niet op.
Toch vind ik de kaartentafel wel handig, als is het maar omdat ik dan een plekje heb voor mijn pc scherm, vhf, radar, navtex, ruimte om een kladblokje met aantekeningen neer te leggen.
Eigenlijk is het meer een nav-station dan kaartentafel, klinkt ook wel lekker duur ;)
Thalassa
Hunter 27
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:43 #1010951

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3181
Evaluationcopy schreef :
Ik vind de oversteek plezieriger met de tablet op de kaartentafel. Dat dwingt je om eens in de zoveel tijd de kajuittrap af te dalen om te gaan navigeren. Ik heb toch snel de neiging om heel de tijd op zo'n scherm te gaan zitten kijken. Leidt af van het genieten van de tocht. (Is een persoonlijk iets, als er ergens ook maar een tv aan staat dan trekt mijn oog daar naartoe, soort van semi-neurotisch gedrag ofzo)
Zo persoonlijk is dat niet hoor, mijn kinderen hebben er ook overmatig veel last van.
Zeker in een restaurant waar ze een tv scherm hebben hangen erg irritant.
Thalassa
Hunter 27
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:47 #1010953

We hoeven het toch niet eens te worden hier!? Alle argumenten voor en tegen zijn wel genoemd. Een ieder kan zelf afwegen en een bewuste keuze maken. Of op gevoel een onbewuste keuze maken :)

Gaaf rondje als je de tijd hebt Lodewijk! Ben niet op alle plekken die je noemt geweest, maar qua sfeer spreken die kleinere rivieren mij ook aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:58 #1010959

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3535
Nachtvlinder schreef :
We hoeven het toch niet eens te worden hier!? Alle argumenten voor en tegen zijn wel genoemd. Een ieder kan zelf afwegen en een bewuste keuze maken. Of op gevoel een onbewuste keuze maken :)

Natuurlijk hoeven we het niet eens te worden. Gelukkig niet zeg! :laugh:
Maar ik werd aanvankelijk wel getriggerd door de Holtere's "verafschuwen". Dat ik dacht: "Wat kan er zo erg zijn dat iemand het verafschuwt? :blink:
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 15:59 #1010960

  • roozeboos
  • roozeboos's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 17982
Ik heb een pc'tje binnen. Waarop de waypoints en boorddata worden doorgegeven aan de multiview.
Op de multiview (buiten)zie je alles wat je nodig hebt. Inclusief AIS.
(Geen plotter en geen kaart weergave)
Uiteindelijk hoef je buiten alleen te weten waar je naar toe moet sturen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
En sponsor alhier.
www.star-tracking.com www.star-safety.com www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 16:21 #1010974

Je vraagt je altijd af waar de verhalen vandaan komen en waarom mensen zo snel hun eigen conclusies trekken zonder ergens vanaf te weten maar goed hier het verhaal.

APPLE ja APPLE heeft ons verplicht om onze apps te reduceren tot 2.
Dus geen wilde verhalen van meer winst bladiebla, Apple wil het voor hun klanten overzichtelijk houden.

Dus alles is teruggebracht naar 2 apps.
Bijkomend voordeel, je hoeft nu geen app meer te kopen voor en je telefoon en je tablet zolang het van hetzelfde merk is.

Je kan in de app de kaart kopen die bij je past, zelfde werkwijze als bij de oude Boating app.

Ook zijn alle Active Captain edits verwerkt in de nieuwe app, meer informatie.

DUS: heb je een apple telefoon dan kan je als je je app omzet deze ook gebruiken op je tablet en vice versa.

Heb je nu een IOS telefoon en een Android tablet dan zal je app nog 2x moeten kopen.

De kosten van updaten zijn niet meer de helft van de oorspronkelijke aanschaf maar de gehele prijs.
Ik zal er direct dat de gehele prijs is gehalveerd.

HEB JE VRAGEN VRAAG ZE DAN EN GA NIET ZELF VERHALEN LOPEN BEDENKEN.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Navionics gaat ook moeilijk doen. 08 jan 2019 16:25 #1010976

Ow en je kan de app ook nog steeds 15 dagen gratis proberen.
Zonder verplichtingen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.317 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl