HenkT en alle andere geïnteresseerden:
Na de software update door de dealer was het nog niet goed.
Dus: alles opnieuw doormeten.
Alles perfect. Weerstanden en voltages. Bedrading, stekkers en de drive zelf.
Toen toch maar de multimeter in de uitgangen van de NAC. Ook perfect.
Daarna de Vulcan. Eindeloos bladeren door alle menu´s. Stuurautomaat een reset gegeven. Niets.
Toen kwam ik uit bij de mogelijkheid om de hele Vulcan terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dat wilde ik niet want hij was net vorige week ge-update door de dealer. Maar hé, kijk nou eens, wat is dat ? De Vulcan geeft door middel van vinkjes de mogelijkheid om slechts delen van de totale setup terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat heb ik gedaan. Alle vinkjes uit, behalve die van de stuurautomaat. Of, andersom gezegd, alleen de stuurautomaat teruggezet naar fabrieksinstellingen maar de rest niet.
Toen twee keer het gehele systeem opnieuw opgestart.
Daarna vanaf nul begonnen met de installatie van de stuurautomaat. Het hele keuzemenu van clutch, deadband enzovoort doorlopen. Daarna "stilliggend in gebruik nemen" en............hij deed het !
Het water op en "varend in gebruik nemen" (de S-bochten) en....hij deed het !
Wat is het geweest ????
Zelf denk ik dat op de één of andere manier er een vinkje "roerstand teruggever" verkeerd heeft gestaan. Ik denk dat bij het aangeven dat je geen virtuele roerstand wil maar de echte roerstand, de NAC op onverklaarbare wijze bedacht heeft dat er helemaal geen roerstandteruggever was. Wellicht is dat een soort basisinstelling die bij de software update is verzet.
Hoe het ook zijn moge, hij doet het.