omega schreef :
Is het nog de moeite/ kosten waard om de batterij te laten vervangen bij een ACR PLB-375 ResQlink+ ?
Expiry-date van de huidige batterij is mei 2019.
Opvallend is wel dat de PLB nog steeds bij zowel de basis-test als de GPS-test een positief resultaat geeft.
Grt Hans
@Calidris:
Mijn reactie ging over deze vermeende mismatch (
bold).
Aannemende een vergelijkbaar type batterij is het goed mogelijk dat als je niet vaak test het resultaat wel positief is, terwijl de batterij niet meer de lengte van de geadverteerde werkzaamheid heeft. Die wordt uiteraard niet getest want is eenmalig.
Is niet direct heel erg. Als de PLB het 2 uur doet ipv 24 uur dan is in ieder geval alarmering en lokalisering geslaagd. Ik heb ook wel meer dingen waar ik de datum met een korreltje zout neem. Die is nu eenmaal verplicht maar soms ook moeilijk te bepalen en dan veilig ingeschat.
Mbt mijn MOB’s en PLB: daar staat aan de buitenzijde origineel een levensduur voor de batterij die korter is dan de levensduur van de batterij origineel erbinnen. Dat vind ik helemaal niet vreemd anders kan de fabrikant van het apparaat zijn geadverteerde werking niet garanderen daar hij de kwaliteit van de datering van de batterij mee in moet schatten.
Ik had over wat ik bedoelde in mijn eerste commentaar helderder kunnen zijn.
Ik zou het, Calidris opmerking door laten dreunen, wel erg vinden als de service afdeling die de batterij vervangt dit ook met een korreltje zout neemt. Dat verschil als shelf live verwerken is niet de bedoeling, maar makkelijk te doen.
Wil ik eigenlijk wel op een uitstaande MOB1 batterij service vertrouwen of vertrouw ik liever weer op een eigen diy vervanging? Ik leg de MOB1’s die voor service klaar lagen weer even terug. Daarover verder in mijn draadje t.z.t.
Terug on Topic naar Omega:
het hangt dus af van het vertrouwen erin of dit als nieuw en 100% zal zijn naast de kosten van de batterijservice, of dat je toch over gaat op aanschaf van nieuw.
Het lastige is dat over het resultaat van de service (consumenten MOB en PLB service) geen ervaringen zijn en geen statistiek is en onmogelijk objectief af te wegen zijn tegen nieuw. Kunnen meekijken, de servicemonteur ontmoeten of weten dat het naar een gekwalificeerde werkplaats gaat zijn dan elementen die mee kunnen wegen.
Ik kom dan op het dan maar zelf doen als dit kan en je dit wilt maar niet wil aanraden (proces minder, maar 100% inzichtelijk, voor geïnteresseerde als TS) of nieuw kopen (proces origineel van de fabrikant).