Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 17:00 #378385

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ja, als iemand 'm herkent dan ben jij het wel he... ssstt!!

Ik heb genoeg oude foto's, maar geen Windows 8 driver voor m'n scanner(s). Ik kan er wel een foto van maken maar dan komt er weer gepiep van deze of gene....
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 17:56 #378408

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
uhhhh..rk

Als ik mag, heb ik er eentje gevonden.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2013 18:00 door Deliefde.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 18:05 #378412

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ja, dat was een heeeeele moeilijke... De eerlijkheid gebiedt me op te biechten dat dit een screenshot van de webcam van de Havendienst urk was.. :P (vandaar de reactie van Faran, die dat plaatje wel herkent vanwege het koekeloeren naar zijn eigen boot).

Kom maar op, Deliefde.. :)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 18:22 #378419

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
Van ff geleden:



Voor sommigen wellicht te makkelijk.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2013 18:22 door Deliefde.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 19:14 #378445

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Deliefde schreef :
Van ff geleden:
Voor sommigen wellicht te makkelijk.
Méén je dat nou?

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 19:19 #378449

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
lodewijk stegman schreef :
Deliefde schreef :
Voor sommigen wellicht te makkelijk.
Méén je dat nou?

--
stegman

Voor jou waarschijnlijk niet. Als ik je vaargebied ken tenminste.
Laatst bewerkt: 14 mrt 2013 20:06 door Deliefde.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:06 #378486

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
Niemand een poging? Of ben ik te snel? Of te moeilijk/weinig te zien?

Sorry maar dit is de eerste die ik post. (ennuh, ik begrijp dat de kwaliteit niet bijster goed is)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:13 #378491

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Komt best goed hoor. ;)
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:15 #378492

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Nee kwaliteit is best goed, maar ik heb geen flauw idee hoe of waar.
Is t de eerste maal dat je schip te water ging, dit ivm al die vlaggetjes.
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:22 #378502

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
Ja, dit was de tewaterlating van onze vorige, een Dehler 36 JV. Niet bij Dehler zelf overigens!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:40 #378510

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Nou, zullen we dan maar een gokje wagen, anders komen we ook niet veel verder. Monnickendam?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:43 #378512

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
beewee schreef :
Nou, zullen we dan maar een gokje wagen, anders komen we ook niet veel verder. Monnickendam?

Nee, daar zat Dehler toen net. Inmiddels al lang niet meer overigens.

Wel in de buurt.......
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:44 #378514

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Deliefde schreef :
Van ff geleden:
Voor sommigen wellicht te makkelijk.
Ik heb ineens een gedachtenflits: Edam. Tussen het dorp en de zeesluis.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:47 #378516

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ha, dat speelde ook door mijn gedachten... Maar dat leek me qua verkeer niet de meest ideale plek om een kiepauto met 36-voeter naar toe te rijden...

Maarre: zomaar zonder een ingeving, zonder de befaamde Stegman-methode???
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:47 #378517

  • Deliefde
  • Deliefde's Profielfoto
lodewijk stegman schreef :
Deliefde schreef :
Van ff geleden:
Voor sommigen wellicht te makkelijk.
Ik heb ineens een gedachtenflits: Edam. Tussen het dorp en de zeesluis.

--
stegman



Helemaal goed. Daar zit nl. Corba Watersport van Cock (Cor) Baerts mijn broer.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 20:52 #378518

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6811
Faran schreef :
Komt best goed hoor. ;)

En zie daar, je had gelijk Faran ;)
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 21:12 #378529

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Deliefde schreef :
Helemaal goed. Daar zit nl. Corba Watersport van Cock (Cor) Baerts mijn broer.
In het verleden kwam ik regelmatig in Edam en wandelde ik wel eens van het dorp naar de sluis. Inmiddels zijn er langs het Oorgat woningen gebouwd. Vroeger zaten er nog meer watersport-gerelateerde bedrijven, als ik het me goed herinner.

Maar je had dus toch gelijk: je moet er geweest zijn..

Dit is er één in dezelfde categorie:



--
stegman
Laatst bewerkt: 14 mrt 2013 21:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 21:44 #378548

Woudrichem?

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 22:05 #378556

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
har.vogel schreef :
Woudrichem?
In één keer goed. En een stuk sneller dan ik verwacht had.
Kende je de plek, of waren het de bootjes die je aan Woerkum deden denken?

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 mrt 2013 22:42 #378564

Methode S. toegepast: Google op zalmschouw, visserijmuseum = woudrichem. Gechecked via Maps, streetview. Toen wist ik het eigenlijk al zeker.... ;)
Morgen nieuw plaatje.

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 06:29 #378583

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
har.vogel schreef :
Methode S. toegepast: Google op zalmschouw, visserijmuseum = woudrichem. Gechecked via Maps, streetview. Toen wist ik het eigenlijk al zeker.... ;)
Morgen nieuw plaatje.
Hahaha.. ja, dat dacht ik al. Jij bent van je lang-zal-ze-leven nog niet in Woerkum geweest, vermoed ik. Maar goed: je wist hoe een zalmschouw eruit ziet. Dat was de sleutel.

Overigens is alleen die factor 'zalmschouw' onderdeel van de methode stegman. Die methode concentreert zich vooral op wat er op de foto te zien is. Water en begroeiing geven vaak al een indicatie van de plek. Aan de hand van zonnestand kan vaak bepaald worden in welke richting we bij benadering kijken. En zo meer van die dingen die al op foto te zien zijn.
Google speelt in de methode stegman alleen een rol in de laatste check; je wilt het zeker weten. Het proces moet echter altijd beginnen met iets dat je ziet of weet. Anders blijft het aantal opties veel te groot om met Google te zoeken.
In dit geval waren het dus de zalmschouwen..

Voor wie nog beter wil weten hoe het werkt; ik heb er ooit een verhaaltje over geschreven:
moedwil-en-misverstand.blogspo...nesciaanse-blik.html

--
stegman
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 06:30 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 06:58 #378593

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
Ik citeer uit jouw blog:
Al een paar jaar schrijf ik regelmatig op het Zeilersforum, een soort praatgroepje voor zeilers op internet

"een soort praatgroepje"??? :blink: Dat klinkt als een wekelijks kopje koffie in het buurthuis, met de krulspelden nog in het haar, en gezellig samen breien, kletsen en klaverjassen om de dag door te komen... :S

Ik zal niet zeuren over taalgebruik als "en toen zei i"... ;)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 07:11 #378596

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
beewee schreef :
Ik citeer uit jouw blog:
Al een paar jaar schrijf ik regelmatig op het Zeilersforum, een soort praatgroepje voor zeilers op internet
"een soort praatgroepje"??? :blink: Dat klinkt als een wekelijks kopje koffie in het buurthuis, met de krulspelden nog in het haar, en gezellig samen breien, kletsen en klaverjassen om de dag door te komen... :S
Laten we elkaar geen mietje noemen, maar voor veel potsers hier (niet in de laatste plaats jijzelf) is ZF een soort tijdspassering geworden. Dat je daarbij allerlei vragenstellers van informatie probeert te voorzien is mooi meegenomen. Soms leer je zelf nog wat bij. Maar er wordt natuurlijk ook vrij oeverloos geoudehoerd. Niks op tegen, trouwens. Maar erken het gewoon, zou ik zeggen..
Ik zal niet zeuren over taalgebruik als "en toen zei i"... ;)
Dat is een citaat, Beewee. Je bent kennelijk niet vertrouwd met de verhalen van Nescio. Het hoort bij zijn taalgebruik. Daar blijf ik vanaf, vanzelfsprekend..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 07:32 #378600

Waar ligt mijn bootje?

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 07:47 #378605

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
lodewijk stegman schreef :
Dit is er één in dezelfde categorie:

--
stegman

Woerkum, is mij zéér bekend. Het schilderwerk en het gedicht op het clubhuis is van m'n zussie :)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 2.731 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl